Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Här händer grejer!
    Man är borta en vecka och fiskar och missar allt kul i tråden...


    Gällande:
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Något förslag på en passande liten conquest blir 51 eller 101 bäst ?
    CQ 51 Alla dagar. Ett riktigt litet monster...

    Kommentera


    • CQ 51 Alla dagar. Ett riktigt litet monster...
      Då får det bli en sådan ,

      Jag provade att skruva på en 2500 C på mitt -40 gr Hardy jag trodda att man kanske skulle kunna trimma upp den och lacka om den men tyvärr inte den kommer något för högt upp för jag ska bli nöjd...

      Hur mycket skiljer det i höjd/bredd på en 2500C och en CQ 51 ? (monterad)

      Kommentera


      • Click image for larger version

Name:	20130629_183129.jpg
Views:	1
Size:	517,4 KB
ID:	1768940

        sommarens fiske är räddat! // T

        Kommentera


        • Då är det väl bara att ge sig ut på jakt efter en CQ 51 ,, förhoppningsvis har jag fått hem allt till slutet av Aug. så man kan börja roa sig ordentligt..

          Kommentera


          • Jag kan bara le och hålla med barnmorskan här ang CQ 51 (inte för att jag har en 51 TE GT) utan för att folk på andra forum oftast utländska, vill så gärna ha just den istället för nyare rullar i samma prisklass.
            CQ51 med org spole är en fin liten rulle för beten mellan 4 och 35g ungefär. Om man då köper en avail spole till den, då har jag hört att folk jämför den med pixy/pixilla och presso för att fiska med lätta beten och det säger en hel del.

            Häls //T

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]56147[/ATTACH]

              sommarens fiske är räddat! // T
              För en oinvigd i Japanlägret så kanske du kan berätta lite om utrustningarna.
              Som f.ö ser riiiktigt vass ut, även fast jag inte vet riktigt vad det är för nått

              Kommentera


              • En CQ51 kan man få för ca 2500kr + moms och tull på rakuten om man passar på. Jag antar att det är dom sista som går nu. Rullen är ju trots allt 10 bast och har slutat tillverkas.

                Kommentera


                • ca 2500kr + moms och tull på rakuten om man passar på.
                  Länka gärna dit det blir ju inte en direkt hemsk summa !

                  Kommentera


                  • http://search.rakuten.co.jp/search/m...0&st=A&x=0&f=1

                    Finns i en hel del butiker. Du behöver dock en dropbox Tex tenso.com i japan för vidarebefordring från de flesta butiker.

                    Vill man inte/orkar inte osv kan man ta den från till exempel plat eller något för ett par hundra till...

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                      ....så kanske du kan berätta lite om utrustningarna....
                      Det är klart att gör det gärna. Det är vi här för.

                      Så ovanifrån och ner:
                      Det första setet består av ett Premier 1,5 oz och en cutta 201D. Detta set används i första hand som "lättjerkset" för beten mellan 20 och 70g och som första sättet för gäddjiggar. Spöet har noll entusiast värde tycker jag , men det fungerar fint fint till det jag använder det för. På detta spöt har jag använt ett anta rullar t. ex: 4501 CS, Luna 203 , Luna 103, Cutta 201 DC ( kastar till månen med den), cutta 201b, cutta 101b, curado 201DHSV , curado 201E för att nämnda några intressanta rullar.

                      Det andra setet består av ett Premier 1 oz och en cutta 101 TE GT, dvs jänkar CQ. Med detta set fiskar jag med ännu lättare jerkbeten och jiggar och viktmässigt ligger dessa beten från 10g till 30g-35g. Som jag jiggfiskar med något mindre jiggar en hel del under sommaren, detta set används till för att hålla bottenkontakt med jiggar så länge deras totalvikt inte blir tyngre än 30g.

                      Det tredje setet består av ett premier 3/4 och en cutta 51 TE GT och med detta set kastar jag alla beten jag har från 5g till 20-25g. Vill jag komma nära ul, då måste jag byta spö till ett 5g spinnspö jag har, men detta har inte hänt på många år. Detta set är kanon till att spinna i wobblers som rapala 7 till 13 cm, spinnare och även jiggar under 20g. Detta spö är hel ok, för det priset det kostar. Blir det lite för mkt "wobbleri" , då byter jag till ett avid på 8,6 fot och -1 oz.

                      TE GT rullar används flitigt med andra spön jag har för lite andra fiskemetoder. Deras relativ låga vikt i jämförelse med vilken kvalité och fiskekänsla de levererar gör dom till mina fav. och de har skickat många andra rullar till hyllan i första hand och sen vidare till försäljning.

                      Att det har blivit mkt shimano på slutet det ska inte betyda att de är bäst. Man skulle kunna tro det, men det är inte så är fallet, kanske ....

                      Häls /T
                      Senast ändrad av tonyex; 2013-07-01, 14:59.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 870 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 071 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X