Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
    Jag vet inte! Det ända jag kan säga är att DC systemet är jäkligt bra. Fast å andra sidan så kastade dom rullarna jag provade av barnmorskan jäkligt bra dom med.

    Det gäller att hitta något man trivs med helt enkelt. Sen får man väl tänka efter lite före! Vill man kunna köpa till massa olika spolar för olika ändamål osv så är ju en DC rulle "out of the question" å andra sida så funkar säkert en DC rulle bra i dom flesta fallen som den är.
    ...tills den dagen någon finnig snoris hackar DC-systemet och rullarna börjar lira ledmotivet till "Super Mario Bros" mitt under årets Hö-fiske..samt snurra åt fel håll.. =)

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      ...tills den dagen någon finnig snoris hackar DC-systemet och rullarna börjar lira ledmotivet till "Super Mario Bros" mitt under årets Hö-fiske..samt snurra åt fel håll.. =)
      Du menar via sms, blåtand eller dc ( jag menar direct connect) ? haha //T

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Du menar via sms, blåtand eller dc ( jag menar direct connect) ? haha //T
        Seriöst, Shimano borde kunna utveckla sitt DC..adda en funktion som samlar statistik över varvtal, förmodad kastlängd i förhållande till lindiameter etc. Koppla detta till en lämplig App för Iphone och Android och du har en helt ny marknad =) Vet att ex. vissa tennisrack börjar få viss IT-intelligens..

        Kommentera


        • Eller kanske avveckla det helt och hållet. //T

          Kommentera


          • Nja, det är väl att ta i. Daiwa hade ju en Digital rulle för länge sedan som mätte lite olika saker. Skulle inte förvåna mig om det kommer ngt liknande framöver..

            Kommentera


            • Tänk på att man då skulle titta på displayen på rullen eller på smartphone för att få klartecken att stoppa spolen för att nå längst. Vilka härliga tider har vi framför oss!

              //T

              Kommentera


              • Yuki Ito håller den levande

                http://www.megabass.co.jp/site/fresh...tgraph_series/

                Om man nu tycker det är spännande att veta hur många meter man har ute eller ha ett pipande larm i strike zonen

                Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                Nja, det är väl att ta i. Daiwa hade ju en Digital rulle för länge sedan som mätte lite olika saker. Skulle inte förvåna mig om det kommer ngt liknande framöver..

                Kommentera


                • Bästa funktionen skulle vara om man via sin smarta telefon kunde logga in sig på någon annans rulle och se i realtid hur långa kast, hur mycket lina fisken tar, hur många bottennapp osv vederbörande får under ett pass.
                  Då blev helt plötslig "ljugarbänken" överflödig.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Tänk på att man då skulle titta på displayen på rullen eller på smartphone för att få klartecken att stoppa spolen för att nå längst. Vilka härliga tider har vi framför oss!

                    //T
                    Precis, under kast ska givetvis displayen visa lite olika mätare över varvtal etc... Som sagt, kan Babolat http://www.babolatplay.com så kan Shimano..Daiwa eller ngn annan kreativ aktör.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      Precis, under kast ska givetvis displayen visa lite olika mätare över varvtal etc... Som sagt, kan Babolat http://www.babolatplay.com så kan Shimano..Daiwa eller ngn annan kreativ aktör.
                      Google driverless car är värre.
                      http://en.wikipedia.org/wiki/Google_driverless_car
                      Kanske ska man importera en sådan bil. En bil är en pryl ändå , inte sant? Så de är fortfarande On Topic!
                      //T

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 875 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 074 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X