Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
    Problemet är att de flesta bankernas onlinetjänst visar vad de dragit i SEK, vilket är helt irrelevant. Om du inte vet exakt ner på sista decimal vilken växelkurs som använts. Men om du ringer banken så kan de se vad den ursprungliga debiteringen var i USD. Och det är vad TW frågar efter.
    Ah, okej, Jag tror dom blev lite skrämda - Råkade välja SPIN Reel, och sedan spärrade jag kortet för online köp innan dom han dra stålarna och drog iväg ett mail och förklarade varför - Det gick bra att "börja om" och drog några extra beten som "tack för hjälpen" - Det verkade dom inte gilla - Då åkte "security frågan" fram och dom tystnade helt när jag frågade dom via mail om dom tänkte dra några stålar i närtid?!.

    Dom svarade ingenting på tre mail, men när jag skrev "skit i hela ordern, har redan beställt samma någon annanstans tog det tre mins där dom skrev "canceled your order" och gav mig något nummer att ringa om jag skulle vilja handla bla bla.."

    Skräpaffär för mig.

    Min DC rulle kom hem efter tullbesöket, hela 205 kr i tullavgifter - Vet inte vad dom gick på, dom har inte kontaktat mig alls.

    Sen fick jag även hem mitt Dragon spö från Proguideshop - Bra service, snabbt och mailsvar från Wojtek mitt i natten (Sorry ) - Ska stödhandla lite beten hos honom/dom.

    Nu ska jag inte kladda mera i eran fina tråd, tackar för läsningen och alla grymma tips.

    Supernöjd!
    Gloomis NRX 893.

    Kommentera


    • Tjena!

      Kan bara konstatera att den här tråden är helt och hållet livsfarlig för en prylnörd!

      Har hittills bara fiskat med Ambassadeurer i olika varianter och kommer att fortsätta så, men så knackade köpsuget på dörren och vips så var inte mindre än 3st nya rullar inköpta!

      Dessa blev det efter lite efterforskningar:

      Calcutta 201D
      Calcutta 301D
      Chronarch 201E7

      301:an har jag matchat med ett Top n´tail.

      Men är lite kluven när det gäller spön till dem andra rullarna.

      201:an ska användas till lättare gädspinn med vikter upp till ca 60-65g, här har jag sneglat på Avid 8,6 eller Avid 9( båda till 2oz). Har ni andra förslag får ni gärna dela med er. Kommer att användas till alla möjliga beten som jiggar, div. mjukbeten, skeddrag, wobbler och vevade jerkbaits.

      Till Chronarchen hade jag tänkt mig nånting mera likt ett jerkspö och något kortare, säg upp till 7fot och kastvikter upp till 60-70g. Kommer främst att jerka med detta spö, men även andra tekniker. Här har jag kollat på förra årets Abu Veritas 6,6 med en kastvikt upp till 60g eller Premier 7 1½oz. Samma sak här, dela gärna med er om ni har några andra tips.

      Kommer att inhandla spön på antingen Lundgrens eller Söders.

      Tack på förhand!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Supercharger Visa inlägg
        Tjena!

        Kan bara konstatera att den här tråden är helt och hållet livsfarlig för en prylnörd!

        Har hittills bara fiskat med Ambassadeurer i olika varianter och kommer att fortsätta så, men så knackade köpsuget på dörren och vips så var inte mindre än 3st nya rullar inköpta!

        Dessa blev det efter lite efterforskningar:

        Calcutta 201D
        Calcutta 301D
        Chronarch 201E7

        301:an har jag matchat med ett Top n´tail.

        Men är lite kluven när det gäller spön till dem andra rullarna.

        201:an ska användas till lättare gädspinn med vikter upp till ca 60-65g, här har jag sneglat på Avid 8,6 eller Avid 9( båda till 2oz). Har ni andra förslag får ni gärna dela med er. Kommer att användas till alla möjliga beten som jiggar, div. mjukbeten, skeddrag, wobbler och vevade jerkbaits.

        Till Chronarchen hade jag tänkt mig nånting mera likt ett jerkspö och något kortare, säg upp till 7fot och kastvikter upp till 60-70g. Kommer främst att jerka med detta spö, men även andra tekniker. Här har jag kollat på förra årets Abu Veritas 6,6 med en kastvikt upp till 60g eller Premier 7 1½oz. Samma sak här, dela gärna med er om ni har några andra tips.

        Kommer att inhandla spön på antingen Lundgrens eller Söders.

        Tack på förhand!
        Gillar du St:Croix så är Downzisern riktigt skön till jerk + att den är riktigt bra allround spö . Jag kör det mesta på den upp till 120 gram . Jerk , smått/stort , tailar , gummi & spinnare .
        Ska du ha ett spö för endast jerk då är Roots 6,7 riktigt trevligt

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Supercharger Visa inlägg
          .... Premier 7 1½oz.
          Jag har fiskat det spö, PC70HF, i flera år nu.
          Klassningen är något fel på, det kastar 70 g utan problem, och det fiskar riktigt bra.
          Jag har haft tankar på att byta ut det , men det spö fiskar riktigt bra för 6´ relax jiggar och jerkbeten upp till70g. Samtidigt som man kan kasta 15 g wobblers med det , med rätt rulle och lina.

          Det finns säkert många fler spön som kan fylla samma funktion ....

          Häls //T
          Senast ändrad av tonyex; 2014-05-23, 10:21.

          Kommentera


          • Mitt nya TD pro selection föll mig inte riktigt i smaken. Så jag är på jakt efter ett nytt spö men har i dagsläget inga idéer. Vill kunna kasta beten mellan 10-40gram och ha ett snabbt spö med bra ryggrad på 7-7,5 fot. Det skall dessutom vara tvådelat då detta skall användas när det är dåligt med plats i bilen.

            Vad jag vill ha egentligen är väl ett St. Croix på drygt 7 fot som är klassat till 1oz. Men det finns ju inga i den klassningen som är tvådelade.

            Så vad bör man köpa tro?
            Senast ändrad av Rubik; 2014-05-26, 20:34.
            Den som har mest prylar när han dör vinner

            Kommentera


            • Såg att tackle warehouse har 15% på allt till på fredag.

              Kommentera


              • Jag har letat ganska länge nu efter något för 60-70 gr beten men hittar inget som är bättre en mina Japan Rakter, kan detta va något ? (jag har ingen koll på dessa rullar)

                http://www.japantackle.com/Daiwa/Dai...onaireKago.htm

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Jag har letat ganska länge nu efter något för 60-70 gr beten men hittar inget som är bättre en mina Japan Rakter, kan detta va något ? (jag har ingen koll på dessa rullar)

                  http://www.japantackle.com/Daiwa/Dai...onaireKago.htm
                  Grymt trevlig rulle , Det är en Daiwa luna 300 med högre utväxling jag tycker den passar bättre till större beten .
                  En luna 200 alt 100 skulle passa mkt bättre till den stl på bete .
                  Jag kör själv med Luna 200 fast med 6,3 utväxling & lite roligare lager & den är underbar till jerkfiske

                  Kommentera


                  • den är underbar till jerkfiske
                    Jag ska ha den vid kusten för långkastning efter Torsk , (Jerk intresserar mig inte...)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                      Jag har letat ganska länge nu efter något för 60-70 gr beten men hittar inget som är bättre en mina Japan Rakter, kan detta va något ? (jag har ingen koll på dessa rullar)

                      http://www.japantackle.com/Daiwa/Dai...onaireKago.htm
                      Daiwan såg nice ut men lite fundersam över att dom kör med linspridare på den.....

                      Här är kanske ett alternativ för en långkastare som dig:

                      http://www.stripersonline.com/t/8185...00i-tsr-Review

                      /S

                      Edit:

                      inte så farligt pris på den heller:

                      http://www.fishingmayhem.com/product...-series-p-4017
                      Senast ändrad av Silverbågen; 2014-05-27, 15:53.
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 352 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 067 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X