Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Har du vägarna förbi, den för uppsalabor nya, hufvudstaden kan du ju höra av dig om du vill spana in en z2020.
    Tack för erbjudandet, får lov att kontakta dig när tillfället dyker upp

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Varsågod! Här har du lite info om shimanos spolar och deras diameter: https://docs.google.com/spreadsheet/...rive_web#gid=0.
      //T
      Tack tonyex! Om jag förstår listan rätt så anger det vänstra värdet spolarnas ytterdiameter/den andra avser in/utvändig bredd?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        [ATTACH=CONFIG]72710[/ATTACH]
        Fin liten ensemble för jämförelse! Som sagt inga stora skillnader... Shimano 50:ans spole ser dock onekligen "stor" ut, men det kanske mest beror på att Shimano gärna håller sig i framkant i vissa perspektiv Hur mycket lina och diameter fick du på din Shimano 200 på ett ungefär?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Tack tonyex! Om jag förstår listan rätt så anger det vänstra värdet spolarnas ytterdiameter/den andra avser in/utvändig bredd?
          Alldeles riktigt!

          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          .... Hur mycket lina och diameter fick du på din Shimano 200 på ett ungefär?
          På min likadant "200" TEDC eller CQDC dvs en 150 calcutta, har jag 120 meters 0.24 suffix 832 med lite nylon i botten. På min calcutta 200 TE, dvs en riktigt 200 och på mina "gamla" 200 curadon alt. nuvarande Calcutta 200D har jag upp till 120 meters 0.28 av någon tjock lina, jag tror att det är spiderwire ultracast.

          //T
          Senast ändrad av tonyex; 2014-09-26, 18:23.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
            Jag trodde att monoblocken var snäppet grövre faktiskt, å andra sidan kan jag ju bara flytta BJ till sakurat och sätta monoblocken på artist, lättlöst :-). Är också väldigt sugen på en origin men det är lite roligare att testa olika modeller och monoblocken är ju så fruktansvärt mumsig.

            Z2020 har jag lite svårt för tyvärr, har bara en lågprofilare i arsenalen och den får inte mkt tid direkt.
            Jag gillar hur du tänker! Själv har jag ALLTID ett spö redo för en Monoblock
            Det har ju ryktats om en ny ett tag nu, men alla megabassprodukter når ju inte förbi marknadsföringsstadiet. Halva grejen med megabass är att man aldrig vet när eller hur många rullar som kommer.
            Jag har slängt in en SV Deep-spole i Grigio Titanio'n med 85mm-vev och den har blivit favoritrulle. En sak man ska ha klart för sig om man väljer annan än RC-monoblock är att de har 70mm slaglängd, dvs ny vev är ett måste. Något som iofs kan betraktas som ett köpargument

            Du är naturligtvis också välkommen förbi och testa om andan faller på!
            Senast ändrad av barnmorskan; 2014-09-26, 19:01. Anledning: iPhone autocorrecthelvete

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Fin liten ensemble för jämförelse! Som sagt inga stora skillnader... Shimano 50:ans spole ser dock onekligen "stor" ut, men det kanske mest beror på att Shimano gärna håller sig i framkant i vissa perspektiv Hur mycket lina och diameter fick du på din Shimano 200 på ett ungefär?
              Ska se om jag kan plåta bara spolarna när ungarna somnat. Tänkte slänga in en ambaspole i mixen så blir det tydligt hur pass små spolarna är.
              Såg att tonyex hunnit flika in på linmängden. Tur det, för jag fyllde från 30lbs tuffline XP på bulk och vet varken diameter eller längd

              Kommentera


              • Nu blev bilden uppfuckad såklart. Inte lätt med en liten unge hängades över en, så jag fick inte ro att skruva upp Calcuttan. Självklart jag såg först nu att ambaspolen rullat fram och perspektiven blir knas igen. Skit samma, det ger i alla fall ett skapligt grepp om skillnaderna. Notera dock att Calcuttan är utbytt och grejerna flyttat runt lite...
                Så från vänster: Ambassadeur 5000, Daiwa 2020, Daiwa 100/1016, Shimano 50, Ambassadeur 2500.
                Click image for larger version

Name:	spolar.jpg
Views:	1
Size:	73,2 KB
ID:	1775542

                Kommentera


                • Plockar upp tråden .
                  Nu har man bli vitt med en daiwa t3 balistic. Gillar dess lite udda utsende med flipp "locket" .
                  Kommer att andvända den till "cyckel pumps jakt " .
                  Och det har bli vitt avali spole ,lättat kullagrad linspridar hjul,hedhog lager, keramisk kniv bult och lättad lispridare till 2500 ,
                  nu fattas bara kulla grad evighets skruv och magnet broms.

                  //Rjk .Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	2
Size:	821,4 KB
ID:	1775733
                  Senast ändrad av rjk; 2014-10-28, 17:09.
                  Lyssna på andra för du hinner inte göra alla andras misstag innan du dör.

                  Kommentera


                  • Är ute efter ett nytt spö och behöver tips. Kraven är snabb, toppig aktion. Kring 7 fot. Tänkt för främst traditionellt jiggfiske, samt texas- och carolinarig fiske. Budgettak någonstans kring 2000. Import är välkommet om det inte finns här. Har ni några tips på modeller och var det kan inhandlas?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av cyrus Visa inlägg
                      Är ute efter ett nytt spö och behöver tips. Kraven är snabb, toppig aktion. Kring 7 fot. Tänkt för främst traditionellt jiggfiske, samt texas- och carolinarig fiske. Budgettak någonstans kring 2000. Import är välkommet om det inte finns här. Har ni några tips på modeller och var det kan inhandlas?
                      En 7,3 medium extra fast ur denna serie http://www.tacklewarehouse.com/Shima...cpage-SGR.html kanske ?
                      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 875 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 074 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X