Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skarpsynt , Oja den gröna är bättre men den funkar bra den där med .
    garaget är ju en frizon med bara hojar och fiskeprylar .jag brukar kalla det livskvalité att polera nån motordel eller plocka med fiskeprylarna med en butelj i närheten och nån obskyr hårdrocksskiva från det glada 80-talet brölande ur garagehögtalarna
    lemmy har blivit kung hos femåringen hemma också så då är barnen bra skolade
    Senast ändrad av Sundström76; 2021-12-30, 23:38.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
      Click image for larger version

Name:	2010C00A-5EF4-4EED-965F-0F1E2E1D62A1.jpeg
Views:	634
Size:	1,82 MB
ID:	2592914 Årets sista import , har på nåt konstigt vis blivit ett gift det här med multirullar för det har varit några som passerat under året , megabasset känns mer komplett med en jdm zillion Click image for larger version Name:	6F644933-ACD7-4AD8-B4DF-9F3C8D4529D9.jpeg Views:	0 Size:	0 ID:	2592913
      Underbar kombo! Vilken Levante kör du med och vilken är din initiala känsla för balansen? Min Zillion (JDM) sitter på en F5-611LV, hade önskat ha balanspunkten ngn dryg cm längre bak för att få perfekt balans..

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg

        Underbar kombo! Vilken Levante kör du med och vilken är din initiala känsla för balansen? Min Zillion (JDM) sitter på en F5-611LV, hade önskat ha balanspunkten ngn dryg cm längre bak för att få perfekt balans..
        Ett f4 72lv 7-28 hamnade den på har precis hämtat den och inte ens fått på linan utan bara torrmonterat men det kändes väldigt fint .
        Har varit ett par byten på rullar då jag handlade några olika från Tyskland i höstas när dom reades ut men dom har fått vandra vidare bla en revo exd
        .
        det blir lätt ett beroende med multirullar men det här kändes bra och knarren var saknad från hasplarna

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

          Ett f4 72lv 7-28 hamnade den på har precis hämtat den och inte ens fått på linan utan bara torrmonterat men det kändes väldigt fint .
          Har varit ett par byten på rullar då jag handlade några olika från Tyskland i höstas när dom reades ut men dom har fått vandra vidare bla en revo exd
          .
          det blir lätt ett beroende med multirullar men det här kändes bra och knarren var saknad från hasplarna
          Tror du kommer bli helnöjd. Den är underbar att fiska med!

          Kommentera


          • Det är inte ofta numera men någon gång ibland trillar det in lite prylar.
            Har avnjutit en av de absolut bästa rullarna jag vet ett tag precis som den kom från fabrik, till och med smörjningen är original (och utmärkt) trots rullens ålder.
            Click image for larger version

Name:	AlphasRnytt01a.jpg
Views:	417
Size:	555,8 KB
ID:	2598108

            Talar naturligtvis om min Daiwa Alphas R.
            Hedgehog Air Ceramic har jag haft liggande ett tag, nyss dök kolfiberlameller upp så nu är det dags att pyssla om R'en lite.
            Kullager behöver egentligen inte bytas, jag gör det mest för jag vill spara de gamla originallagren i perfekt skick.
            Lamellerna är dock japantillverkade första Alphas-seriens enda svaghet så de bör bytas ut.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
              Det är inte ofta numera men någon gång ibland trillar det in lite prylar.
              Har avnjutit en av de absolut bästa rullarna jag vet ett tag precis som den kom från fabrik, till och med smörjningen är original (och utmärkt) trots rullens ålder.
              Click image for larger version

Name:	AlphasRnytt01a.jpg
Views:	417
Size:	555,8 KB
ID:	2598108

              Talar naturligtvis om min Daiwa Alphas R.
              Hedgehog Air Ceramic har jag haft liggande ett tag, nyss dök kolfiberlameller upp så nu är det dags att pyssla om R'en lite.
              Kullager behöver egentligen inte bytas, jag gör det mest för jag vill spara de gamla originallagren i perfekt skick.
              Lamellerna är dock japantillverkade första Alphas-seriens enda svaghet så de bör bytas ut.
              Den rullen ligger högt upp på önskelistan. Tyvärr blir de ju både svårare att hitta och dyrare för var dag.
              lite smått tragiskt faktiskt att man går och suktar och letar efter så gamla modeller som orginal zillion, alphas, millionair och conquest när tillverkarna spottar ut modeller hela tiden. Men nej. De gamla är för bra för att bytas ut. Finns väl ingenting de nya tillför mer än sämre byggkvalitet och låglöneland.

              Kommentera


              • Nu är en riktigt rolig och obskyr rulle på väg hem till mig. Möjligtvis finns det inte en enda sådan här i Sverige. Den ska paras ihop med ett gammalt vintage Abu-spö. Vilken modell det är får ni förhoppningsvis se senare. Ledtråd: Sillystyle.

                Kommentera


                • Hämtade precis ut ett bite of bleak akakabuto counter strike-spö och en stella c2500s. Stellan får dessvärre gå på retur. Blir mest troligt en till shimano vanford eller daiwa airity istället.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av _viktor Visa inlägg
                    Hämtade precis ut ett bite of bleak akakabuto counter strike-spö och en stella c2500s. Stellan får dessvärre gå på retur. Blir mest troligt en till shimano vanford eller daiwa airity istället.
                    Hurså? Måndagsexemplar?

                    Kommentera


                    • Ja lite nyfiken, en stella 2500 borde balansera fint på ett lätt 7'4" spö? Eller en Luvias Airity, 2018 Exist (bättre pris än 2022 modellen) eller rent av en Vanquish om gram ev går före.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 918 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 271 svar
                      260 066 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      831 svar
                      137 034 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 530 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 216 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X