Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

    Släng gardinerna och köp då har du inte råd med nya och slipper det bekymret , ja jag fattar inte värdet på dom däringa rullarna det är ju inget man tar med ut direkt och då faller ju hela grejen med en fiskerulle
    Värdet ligger dels i nostalgin, men också hur kul det är att använda en BFS-trimmad amba 2500. Det är svårt att förklara, men det är en riktigt rolig trulle att trickkasta med. Många delar som rör sig så man får bra respons. Den största anledningen ligger dock i känslan och "kulturen" som tillkommer genom att fiska öring i bäckar med den här typen av rullar. Jag syftar inte på den fysiska känslan, utan mer en abstrakt känsla. Det är nostalgiskt och underhållande på ett svårförklarligt sätt. Såklart innebär också detta att dessa rullar inte är för alla, men de har ett stort värde utöver bara samlarobjekt. Dock...jag skulle aldrig lägga över 100000 för en rulle...det är absurt!

    Kommentera


    • Vi gubbar som passerar 50 är ju lite rolig på den punkten eftersom vi kan köpa oss en ny HD för en bra bit över 100 loppor för att endast fisköra på söndagar om solen skiner och det är mer ön 25 grader varmt... till närmsta fik med andra nyblivna 50-åriga gubbar... men när en rulle kostar mer än 2000:- börjar vi skruva på oss... :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

        Värdet ligger dels i nostalgin, men också hur kul det är att använda en BFS-trimmad amba 2500. Det är svårt att förklara, men det är en riktigt rolig trulle att trickkasta med. Många delar som rör sig så man får bra respons. Den största anledningen ligger dock i känslan och "kulturen" som tillkommer genom att fiska öring i bäckar med den här typen av rullar. Jag syftar inte på den fysiska känslan, utan mer en abstrakt känsla. Det är nostalgiskt och underhållande på ett svårförklarligt sätt. Såklart innebär också detta att dessa rullar inte är för alla, men de har ett stort värde utöver bara samlarobjekt. Dock...jag skulle aldrig lägga över 100000 för en rulle...det är absurt!
        Jag tror att det är lite av en generation fråga i detta också. För 10-15år sedan gick ex Ambassadeur 2500 köpa nya i butik för mellan 2-3000kr. Halvslitna gick på 6-700 på tradera och Blocket. Men på den tiden hade många av er knappt lärt er cykla. Nu växer man upp med de rullarna som något sjukt exklusivt som mest används av Japanska öringfiskare. Medan vi ser dem som en mindre Ambassadeur. En bra och enkel bruksrulle helt enkelt.

        Kommentera


        • Som att köpa en volvo 242 gl ungefär... den bara funkar men ingen vill köra den till och från jobbet varje dag...

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

            Jag tror att det är lite av en generation fråga i detta också. För 10-15år sedan gick ex Ambassadeur 2500 köpa nya i butik för mellan 2-3000kr. Halvslitna gick på 6-700 på tradera och Blocket. Men på den tiden hade många av er knappt lärt er cykla. Nu växer man upp med de rullarna som något sjukt exklusivt som mest används av Japanska öringfiskare. Medan vi ser dem som en mindre Ambassadeur. En bra och enkel bruksrulle helt enkelt.
            Så är det säkerligen! Det är en aspekt jag aldrig tänkt på. Jag är bra mycket yngre än många här och för mig är Ambassadeur 2500 allt annat än en bruksrulle.

            Kommentera


            • Nu har jag fått hem en riktig entusiastrulle. Zeal Hepta. Det är en av de tjusigaste rullarna jag någonsin har sett.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                Nu har jag fått hem en riktig entusiastrulle. Zeal Hepta. Det är en av de tjusigaste rullarna jag någonsin har sett.
                Hepta = Heptagon = 7 :-) Lycky 7!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Och jag köpte mig en SX1601C Mag :-)
                  Wee!!! Nu har den anlänt till tullen i Sverige i alla fall... den där betalar jag gärna tull och moms för... som ett barn inför julafton...

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                    Nu har jag fått hem en riktig entusiastrulle. Zeal Hepta. Det är en av de tjusigaste rullarna jag någonsin har sett.
                    Har du hunnit prova den någonting?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
                      Nu har jag fått hem en riktig entusiastrulle. Zeal Hepta. Det är en av de tjusigaste rullarna jag någonsin har sett.
                      Beskriv gärna kvalitetskänslan i denna läckerbiten

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 889 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 380 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 083 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X