Trodde jag aldrig aldrig att jag skulle hitta en "äkta" zillion här på fiskesnack. Finsk såld dessutom. Nu kommer mitt 1oz zillion spö paras ihop med en zillion rulle. Riktigt giftig kombo!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Kommentera
-
Hej hopp jävlar.. Priset känns lite i överkant kanske. Men visst, har man för mycket pengar kan man ju lika bra köpa snygg konst ist för o köpa nån tavla o hänga på väggen hahaUrsprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Kommentera
-
Släng gardinerna och köp då har du inte råd med nya och slipper det bekymret , ja jag fattar inte värdet på dom däringa rullarna det är ju inget man tar med ut direkt och då faller ju hela grejen med en fiskerulleUrsprungligen postat av Xerup Visa inläggDessvärre fel färg... passar inte ihop med gardinerna...
- Gillar 1
Kommentera
-
2500 rullarna är häftiga i nostalgi syfte. Fungerar de att fiska med. Absolut! Är de bättre? Nej! Vitsen med en Ambassadeur är att de är enkelt byggda och bara fungerar. Och kostar inte skjortan. Skulle aldrig ge en förmögenhet för en rund Ambassadeur. För då har de tappat lite av sin charm. Ganska billig, enkel och fungerar riktigt bra.Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
Släng gardinerna och köp då har du inte råd med nya och slipper det bekymret , ja jag fattar inte värdet på dom däringa rullarna det är ju inget man tar med ut direkt och då faller ju hela grejen med en fiskerulle
Kommentera
-
Ja jag har nog insett att man måste ha haft nån sån i livet och det lutar nog åt en bruksrulle a’la vc pike eller jerk 5601 , större är ju inte alltid bättre på rullfronten trots all reklam så en lättare gäddkombo blir det troligen en vc pike påUrsprungligen postat av engqvist Visa inlägg
2500 rullarna är häftiga i nostalgi syfte. Fungerar de att fiska med. Absolut! Är de bättre? Nej! Vitsen med en Ambassadeur är att de är enkelt byggda och bara fungerar. Och kostar inte skjortan. Skulle aldrig ge en förmögenhet för en rund Ambassadeur. För då har de tappat lite av sin charm. Ganska billig, enkel och fungerar riktigt bra.
Kommentera
-
Värdet ligger dels i nostalgin, men också hur kul det är att använda en BFS-trimmad amba 2500. Det är svårt att förklara, men det är en riktigt rolig trulle att trickkasta med. Många delar som rör sig så man får bra respons. Den största anledningen ligger dock i känslan och "kulturen" som tillkommer genom att fiska öring i bäckar med den här typen av rullar. Jag syftar inte på den fysiska känslan, utan mer en abstrakt känsla. Det är nostalgiskt och underhållande på ett svårförklarligt sätt. Såklart innebär också detta att dessa rullar inte är för alla, men de har ett stort värde utöver bara samlarobjekt. Dock...jag skulle aldrig lägga över 100000 för en rulle...det är absurt!Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
Släng gardinerna och köp då har du inte råd med nya och slipper det bekymret , ja jag fattar inte värdet på dom däringa rullarna det är ju inget man tar med ut direkt och då faller ju hela grejen med en fiskerulle
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 645 visningar