Långa spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långa spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
    Mmm, ibland bedrar dumheten visheten...
    Oki, du ska få en chans, en otrimmad standardmulti som kastar längre i mina betesklasser, 20-40 gram, räkna upp några stycken, kanske kommer jag att testa någon av dom, kommer inte att skruva ur en skruv, hatar att meka........., ser ändå inte vitsen? En rulle som har 3-4 olika bromssystem som ska fungera och hållas i trim, låter som ni multisnubbar skruvar mer än ni fiskar, och det intresserar mig inte det minsta, räcker det inte att spraya lite wd 40 emellanåt så är det skrot i mina ögon....

Kommentera

Oj! Inte hade jag trott att intresset för att diskutera långa spön var SÅ stort...

Kommentera

40gram är fullt tillräckligt för att kasta längre med multi... ;-)
        40g? Med dessa vikter kan man bygga muskler med. //T

Kommentera

Ursprungligen postat av sparetime Visa inlägg
          Oki, du ska få en chans, en otrimmad standardmulti som kastar längre i mina betesklasser, 20-40 gram, räkna upp några stycken, kanske kommer jag att testa någon av dom, kommer inte att skruva ur en skruv, hatar att meka........., ser ändå inte vitsen? En rulle som har 3-4 olika bromssystem som ska fungera och hållas i trim, låter som ni multisnubbar skruvar mer än ni fiskar, och det intresserar mig inte det minsta, räcker det inte att spraya lite wd 40 emellanåt så är det skrot i mina ögon....
          Det är precis som du säger, jag gillar att meka med mina rullar och de kastar fantastiskt!
          Vad är det för fel med att optimera sina multirullar så de passar ändamålet? :-)
          Angående din fråga, så kastar jag bättre med vilken multi som helst, men jag är nog kass på att kasta med haspel... ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Oj! Inte hade jag trott att intresset för att diskutera långa spön var SÅ stort...
            Jo men visst, sorry, det blev ett sidospår!
            Det jag var lite inne på att är om man se över andra delar av fiskeutrustningen som t. ex rullar, då kanske når man lite längre med samma längd på spöt eller t.o.m. kortare spön och efter ett par inlägg det blev som det brukar vara här på FS.

//T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              40g? Med dessa vikter kan man bygga muskler med. //T
              Behöver du inte mer för att bygga?? ;-)

Kommentera

..när jag står utvadad på en Gotländsk stenstrand i jakt på HÖ med ett 9,6 fots Avid och en Avail-utväxlad 2500C så saknar jag inget annat. Inga längre spön eller haspelrullar. Har dock full respekt för de som gillar dessa och brukar själv ha med ett haspelkit. Detta står dock mest i stugan och är i vägen.. =)

Kommentera

Behöver du inte mer för att bygga?? ;-)
                  Det jag menade med det är att 40g är ganska tungt för det du var inne på i ditt inlägg //T

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                    ..när jag står utvadad på en Gotländsk stenstrand i jakt på HÖ med ett 9,6 fots Avid och en Avail-utväxlad 2500C så saknar jag inget annat. Inga längre spön eller haspelrullar. Har dock full respekt för de som gillar dessa och brukar själv ha med ett haspelkit. Detta står dock mest i stugan och är i vägen.. =)
                    Vänta tills jag kommer förbi! Min 2500-avail broder kör med samma som jag har idag och han var värre att omvandla än "sparatid". //T
                    PS: Att fiska med ett Avid på 9.6 -1oz är lite fusk, jag hoppas att du vet det.
                    Senast ändrad av tonyex; 2013-11-09, 23:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                      Det jag menade med det är att 40g är ganska tungt för det du var inne på i ditt inlägg //T
                      Nja, det var mest för att 40gram nämndes i inlägg nr 36...
                      Naturligtvis kastar man lättare beten med många multirullar.
                      Senast kastade jag 13g bomber 15a i motvind med en multi jag äger... ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 139 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40