Tjena!
Jag har en liten fråga angående kastvikt. Nu med mindre än två månader kvar till havsöringspremiären här i Malmö så kliar det i fingrarna och mycket tid spenderas till att kolla på en nytt spö
Jag tänkte också gå upp till 10-11' men är lite bekymrad angående kastvikten. Har klämt på några spön som kastar upp till ~30 g men tycker de känns så svajiga (bl.a. Berkley Phazer 7-29 g) och undrar hur krokningsegenskaperna är? Eller ska man köpa ett spö med lite mer ryggrad ~20-50 g, men hur funkar de att kasta ett bete på 15 g med? Jag hade inte tänkt att lägga mer än tusen spänn men vill ha ett spö som kan kasta från ett 15 g hansen stripper till ett 30 g snaps med.
Joakim
Jag har en liten fråga angående kastvikt. Nu med mindre än två månader kvar till havsöringspremiären här i Malmö så kliar det i fingrarna och mycket tid spenderas till att kolla på en nytt spö
Jag tänkte också gå upp till 10-11' men är lite bekymrad angående kastvikten. Har klämt på några spön som kastar upp till ~30 g men tycker de känns så svajiga (bl.a. Berkley Phazer 7-29 g) och undrar hur krokningsegenskaperna är? Eller ska man köpa ett spö med lite mer ryggrad ~20-50 g, men hur funkar de att kasta ett bete på 15 g med? Jag hade inte tänkt att lägga mer än tusen spänn men vill ha ett spö som kan kasta från ett 15 g hansen stripper till ett 30 g snaps med. Joakim

Kommentera