Tavata Claw - Ny Zaltkopia? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavata Claw - Ny Zaltkopia?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kalle Puling
    .................................................. .................................................. ....
    Kanske är du som är denna Ralbadur som säljer skiten på Tradera? Eftersom att du gör gratis reklam oregistrerad och sedan bumpar tråden så att fler ska se kopiorna som du säljer. Och det löjligaste är att moderatorerna tillåter det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
      Kanske är du som är denna Ralbadur som säljer skiten på Tradera? Eftersom att du gör gratis reklam oregistrerad och sedan bumpar tråden så att fler ska se kopiorna som du säljer. Och det löjligaste är att moderatorerna tillåter det.
      Otrevlig attityd. Vill du jag ska säga?
      Okej jag erkänner. Jag är faktiskt intresserad av dessa kopior men vill självklart inte köpa nåt som inte funkar. Därav mitt intresse...

De ser ju iaf många ggr finare ut än Zalt...

Kommentera

Upprepar frågan. Nån som fiskat med den och kan ärligen säga om den går bra osv... ?

*armbågar J R* =P

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
          Upprepar frågan. Nån som fiskat med den och kan ärligen säga om den går bra osv... ?

*armbågar J R* =P
          Jag säger ingenting, du får väl köpa vad du vill. Det enda jag tycker är onödigt är att bumpa samma tråd flera gånger med olika namn. Det räcker med att ställa frågan en gång.
          Jösses, 60 spänn. Offra inte hela kapitalet genom att köpa den, tänk på att du ska äta också.

Kommentera

kom in i matchen nu

Jag arbetar inte i sportfiskebranchen själv. Jag har läst igenom de inlägg som har gjorts på denna tråden och jisses.....allvarligt talat kom igen!

All konkurens gynnar konsumenterna och jag som är en konsument köper självklart det billigare alternativet om valet står emellan två likvärdiga beten.
            Jag skulle aldrig i livet betala 1500:- extra för ett par jeans bara för att de hade "det rätta märket" om det fanns ett exakt likvärdigt alternativ.
            Jag skulle heller inte köpa ett bete ex. Zalt om det kostade mig 20:- extra mot ett likvärdigt alternativ. Tro mig det handlar inte om att jag resonerar så här för att överleva ekonomiskt. Det handlar om principer.
            Om Zalt nu är "orginalet" så kommer de alltid ha en förhöjd status vilket ger en något högre pristolerans hos inbitna sportfiskare, men thats it!

Tänk vilken jävla mardröm om det bara fanns en tillverkare som bara gjorde "orginal" till överpriser. (med krokar som rostar sönder omedelbart...)
            Kanske vi skulle göra om allt till "Sverige AB" och låta Göran Persson styra alla företag. Huuuahh! Nej, fram med fler uppstickare som tillverkar kanonbeten till lägre priser. Vilket skapar fler arbeten runt om i värden. Om sedan dessa arbetare är underbetalda är en helt annan fråga.

Skitfiske på er!
            <*)))>< <*)))>< <*)))><
            Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
              Jag säger ingenting, du får väl köpa vad du vill. Det enda jag tycker är onödigt är att bumpa samma tråd flera gånger med olika namn. Det räcker med att ställa frågan en gång.
              Jösses, 60 spänn. Offra inte hela kapitalet genom att köpa den, tänk på att du ska äta också.
              Nej, du sade ingenting... du skrev...

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren
                Jag arbetar inte i sportfiskebranchen själv. Jag har läst igenom de inlägg som har gjorts på denna tråden och jisses.....allvarligt talat kom igen!

All konkurens gynnar konsumenterna och jag som är en konsument köper självklart det billigare alternativet om valet står emellan två likvärdiga beten.
                Jag skulle aldrig i livet betala 1500:- extra för ett par jeans bara för att de hade "det rätta märket" om det fanns ett exakt likvärdigt alternativ.
                Jag skulle heller inte köpa ett bete ex. Zalt om det kostade mig 20:- extra mot ett likvärdigt alternativ. Tro mig det handlar inte om att jag resonerar så här för att överleva ekonomiskt. Det handlar om principer.
                Om Zalt nu är "orginalet" så kommer de alltid ha en förhöjd status vilket ger en något högre pristolerans hos inbitna sportfiskare, men thats it!

Tänk vilken jävla mardröm om det bara fanns en tillverkare som bara gjorde "orginal" till överpriser. (med krokar som rostar sönder omedelbart...)
                Kanske vi skulle göra om allt till "Sverige AB" och låta Göran Persson styra alla företag. Huuuahh! Nej, fram med fler uppstickare som tillverkar kanonbeten till lägre priser. Vilket skapar fler arbeten runt om i värden. Om sedan dessa arbetare är underbetalda är en helt annan fråga.

Skitfiske på er!
                Kan bara instämma...

Drittfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Skitfiskaren

Skitfiske på er!

Så det enda sättet att konkurera med Zalt är genom att kopiera det och sälja det utan marginal? Zalt är det enda gäddbetet på den svenska marknaden? Och all konkurens gynnar inte alls tillverkarna. Låt säga att Zalt skulle konka för att alla köper billigare kopior. Vem ska då utveckla nya produkter? Tavata?
                  Gissa varför de stiftar lagar angående mönsterskydd och varumärkesskydd. Jag antar att om du hade varit producent så hade du haft en annan synvinkel.

Hur många Zalt köper du på ett år? 10 st? Om ens det. Jag hade gärnat tagit 200kr från någonting annat för att försvara mina principer. Men det är väl olika från person till person. Dina principer skiljer sig uppenbarligen kraftigt mot mina.

"Unregistred 1": Vettig tillägg till tråden, det visar ju på att du har många fina synpunkter att komma med.

Kommentera

Jag sitter inte och gnäller som en kärring iaf.
                    Zalt har fortfarande bara snott profilen ifrån amerikanska Killer Baits...
                    Jag skiter fullständigt i vem f**n som gör betet, Zalt, Esox, Tavata. Det viktiga för mig är att skiten fiskar bra. Inget annat...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Unregistered 1
                      Jag sitter inte och gnäller som en kärring iaf.
                      Zalt har fortfarande bara snott profilen ifrån amerikanska Killer Baits...
                      Jag skiter fullständigt i vem f**n som gör betet, Zalt, Esox, Tavata. Det viktiga för mig är att skiten fiskar bra. Inget annat...
                      Jaså det är det gnälla man kallar diskutera nu för tiden. Kolla gärna vilken sida du är inne på --> DISKUSSTIONSFORUM. Detta betyder att olika människor får framföra sina egna synpunkter. I brist på vettiga synpunkter kan man skriva meningar som "Jag sitter inte och gnäller som en kärring iaf." eller liknande.

Zalt har inte snott någonting från någon. Det är din synpunkt. Jag bryr mig verkligen inte om vad du köper eller från vem. Köp gärna Tavata. Du har ju redan framfört vad du tycker om saken så vad tjafsar du om? Har någon hindrat dig från att köpa den?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 541 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13