Tavata Claw - Ny Zaltkopia? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavata Claw - Ny Zaltkopia?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av kal_erixon
    de jag menade med mitt tidigare inlägg var att jag inte förstår hur folk kan jämra sig över de stackars företagen som flyr sverige och producerar sitt skit i kina istället. de är inten svensk produkt om de tillverkas i bangladesh. hyllar alla fortfarande ABU trots att dom flytt sverige? inte jag iaf. ja räknar dom till svikare och giriga sådana.

dom ger inte sverige arbetstillfällen och skatter som dom bör göra. men dom vill ha intäkter här. 25% läggs på sa ni. ja men inte fan är de nån skillnad på kopiorna och originalen i den frågan.
    utgifterna som dom slipper lägga i kina skulle ha gått till staten i sverige. och om de inte är nå stora utgifter de talas om så undrar jag varför dom väljer att tillverka i kina isf.

en fråga som jag ärligt talat inte vet. skattar zalt i sverige?

edit- ska jag dra mitt strå till stacken och betala skatt, moms medans dom inte ska de?
    Zalt måste väl ha ngn svensk personla anställd, vilken gör att dom bidrar till staten, men givetvis skulle de bidra mera om de hade haft hel sin produktion här, men o andra sidan kanske Zalt hade kostat 200kr ist.

Som jag sa tidigare, allt bygger på den svenska politiken...
    sigpic

Kommentera

orkar inte bry mej om att svara någon.. så därför skriver jag bara vad jag tycker..

Att sälja kopior är fel och den som säger annat är en smula skruvad.. i mina ögon..

MEN iom att kvalién på orginalzalten så fruktansvärt usel, så är det inte så konstigt att folk föredrar kopiorna.. hur omoraliskt det än är.
      [FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]

Kommentera

200:- är billigt, med tanke på att då behöver inte någon stackars underbetald barnarbetare jobba 12-15 timmar i sträck under verdervärdiga förhållanden. ryck upp er nu för fan! ska det vara så svårt att fatta???? billigt är ok i viss utsträckning, men inte till vilket pris som helst. vi snackar faktiskt om förströelseprylar kontra andras liv! och visst betalar vi höga skatter i sverige, men så får vi ganska mycket för dom pengarna. man måste se det hela i ett större perspektiv än bara sitt eget. tänkte verkligen anstränga mig för att förklara saker och ting, men kände att jag faktiskt inte orkar. vill man inte fatta så gör man inte det, oavsett vad andra säger. men vi i sverige tillhör dom 5% som har det bäst i hela världen. vår genomsnittliga standard (även på sjukvård mm) är skyhög i förhållande till stora delar av världens befolkning. kanske en lite ödmjukare inställning till hur sjukt bra vi har det, och det är tack vare att vi solidariskt betalar skatt. visst finns det mycket problem (diskriminering, politisk inkompetens, trångsynthet, snålhet, egoism mm) men vad fan förväntar man sig? det är bara att engagera sig för att förändra det man inte gillar, man får faktiskt göra det i en demokrati!
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ
          200:- är billigt, med tanke på att då behöver inte någon stackars underbetald barnarbetare jobba 12-15 timmar i sträck under verdervärdiga förhållanden. ryck upp er nu för fan! ska det vara så svårt att fatta???? billigt är ok i viss utsträckning, men inte till vilket pris som helst. vi snackar faktiskt om förströelseprylar kontra andras liv! och visst betalar vi höga skatter i sverige, men så får vi ganska mycket för dom pengarna. man måste se det hela i ett större perspektiv än bara sitt eget. tänkte verkligen anstränga mig för att förklara saker och ting, men kände att jag faktiskt inte orkar. vill man inte fatta så gör man inte det, oavsett vad andra säger. men vi i sverige tillhör dom 5% som har det bäst i hela världen. vår genomsnittliga standard (även på sjukvård mm) är skyhög i förhållande till stora delar av världens befolkning. kanske en lite ödmjukare inställning till hur sjukt bra vi har det, och det är tack vare att vi solidariskt betalar skatt. visst finns det mycket problem (diskriminering, politisk inkompetens, trångsynthet, snålhet, egoism mm) men vad fan förväntar man sig? det är bara att engagera sig för att förändra det man inte gillar, man får faktiskt göra det i en demokrati!

Har inte sagt att det var dyrt, bara att det skulle bli dyrare om Zalt gjorde i Sverige(tog 200;- ur luften, men det skulle nog inte räcka). Men Sverige skulle få mera jobb, staten mera pengar o.s.v. men som sagt, orka dra igång hela rörelsen...
          sigpic

Kommentera

Såg att det fanns nya T C ute på Tradera:

Ser fina ut prismässigt

Kommentera

Vore då inte i så fall det mest moraliska att köpa en billig kopia och skänka mellanskillnaden till någon biståndsorganisation? Barnarbetarna får ett "jobb" och slipper prostituera sig och får dessutom biståndspengar..
              size does matters!

Kommentera

Ursprungligen postat av pikehunter
                Vore då inte i så fall det mest moraliska att köpa en billig kopia och skänka mellanskillnaden till någon biståndsorganisation? Barnarbetarna får ett "jobb" och slipper prostituera sig och får dessutom biståndspengar..

förstår hur du tänker, men det är fel. så länge vi köper billigast möjligt från dom länderna så fortsätter barn"arbetet". det är först när vi konsekvent slutar handla från dom som det kan hända ngt. när vi säger, att så länge ni har barnarbete och arbetsförhållanden som är omänskliga så gör vi inga affärer med er. det är också på detta sätt som man kan få bukt med barnprostitutionsproblemet. kräva att ländernas regeringar prioriterar dessa frågor. glöm inte att hur lite man än må gilla det så är det pengar som styr i mångt och mycket.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

förstår hur du tänker, men det är fel. så länge vi köper billigast möjligt från dom länderna så fortsätter barn"arbetet". det är först när vi konsekvent slutar handla från dom som det kan hända ngt. när vi säger, att så länge ni har barnarbete och arbetsförhållanden som är omänskliga så gör vi inga affärer med er. det är också på detta sätt som man kan få bukt med barnprostitutionsproblemet. kräva att ländernas regeringar prioriterar dessa frågor. glöm inte att hur lite man än må gilla det så är det pengar som styr i mångt och mycket.
                  Jag håller med dig, ville bara visa att det inte finns några enkla lösningar utan att det mesta är komplext. Vissa tankar/lösningar/metoder är teoretiskt sett det rätta men svåra för att inte säga omöjliga att genomföra då det alltid kommer finnas andra krafter som vill gå den enkla/billiga vägen. Jag tror att det vi kan göra är att visa en klar ståndpunkt och sätta press på dom som du säger men att en lösning på problemet inte kommer innan utgångsläget för verksamheten förändras genom internationella lagar etc. Finns för övrigt mer produkter än man någonsin kan tänka sig som produceras av denna grupp utan att vara plagiat som vi dessutom använder dagligen utan att någonsin ifrågasätta det! Blev väldigt offtopic här
                  size does matters!

Kommentera

Såg att det fanns flera ute nu! Nån som testat???
                    Den här såg mkt fin ut iallafall.
                    Kanske som julklapp till mig själv?
                    Nån som testat denna???

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered Foo
                      Såg att det fanns flera ute nu! Nån som testat???
                      Den här såg mkt fin ut iallafall.
                      Kanske som julklapp till mig själv?
                      Nån som testat denna???

http://www.tradera.com/auction/aid_21693198
                      .................................................. .................................................. ....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 459 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13