Tavata Claw - Ny Zaltkopia? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavata Claw - Ny Zaltkopia?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi fiskare är så jäkla bra!?!?!

Om jag tillverkat Zalt själv, nä klart som f-n att jag inte gillat att ngg
    gjorde kopior, nu har jag inte tillverkat Zalt själv.

Skulle inte heller köpa en kopia på Zalt, men blir så less på all jäkla
    hysteri och dubbelmoral bland många av fiskarna, hur många av er som
    fiskar gädda C & R jagar älg? skulle va jäkla kul och se er C & R på en älg.

Är ni så jäkla genom reko och laglydiga som ni utger er för att vara ?

F-n skulle man visa en död gädda med lite blod på så blir det rena rama
    hysterin här.

Visst är det taskigt om man gjort en höjdar wobbler ( Zalt) och sedan kommer
    några nissar och gör en billigare kopia....men vaddå kopior på bra saker finns
    ju i massor inte bara fiskesaker, och jag tror nog att många här skulle kunna tänka sig att kopia en kopia, kanske inte en wobbler, men andra saker kanske.

Är väl dags att vi släpper sargen och kommer in i matchen, vakna

alla köper väl sin öl och sprit på bolagen ?
    Ingen som kör mott rött ?
    ingen går mot röd gubbe?
    alla skulle lämna in plånboken som man hittade på gatan med 400:- spänn i...

Hoppas att ni lever som ni lär, och då när det gäller allt i livet.

Fridens

Kommentera

Ursprungligen postat av zalt67
      Om jag tillverkat Zalt själv, nä klart som f-n att jag inte gillat att ngg
      gjorde kopior, nu har jag inte tillverkat Zalt själv.

Skulle inte heller köpa en kopia på Zalt, men blir så less på all jäkla
      hysteri och dubbelmoral bland många av fiskarna, hur många av er som
      fiskar gädda C & R jagar älg? skulle va jäkla kul och se er C & R på en älg.

Är ni så jäkla genom reko och laglydiga som ni utger er för att vara ?

F-n skulle man visa en död gädda med lite blod på så blir det rena rama
      hysterin här.

Visst är det taskigt om man gjort en höjdar wobbler ( Zalt) och sedan kommer
      några nissar och gör en billigare kopia....men vaddå kopior på bra saker finns
      ju i massor inte bara fiskesaker, och jag tror nog att många här skulle kunna tänka sig att kopia en kopia, kanske inte en wobbler, men andra saker kanske.

Är väl dags att vi släpper sargen och kommer in i matchen, vakna

alla köper väl sin öl och sprit på bolagen ?
      Ingen som kör mott rött ?
      ingen går mot röd gubbe?
      alla skulle lämna in plånboken som man hittade på gatan med 400:- spänn i...

Hoppas att ni lever som ni lär, och då när det gäller allt i livet.

Fridens
      Vad har C&R med den här saken att göra? Och de flesta härinne jagar väl inte älg heller? Vad har vi då gjort för fel?

Men det är skillnad, du kan inte jämnföra systembolaget mot ett sportfiskeföretag. Nästan alla sportfiskeföretag är väldigt reko. Hur många tycker att systembolagets överpriser där nästan allt går till staten byråkrati är okej?

Jag skulle iaf aldrig drömma om att köra mott rött och det är inget brott att gå mot röd gubbe. Och knappast skulle man väl lämna en plånbok med 400kr på gatan men jag hade gjort allt för att reda på vem ägaren är.

Kommentera

Vilken diskussion det blev! Jag anser att det finns två lösningar på problemet med kopior.

1. Man köper en kopia och får vad man betalar för. Samtidigt gynnar man de som åker snålskjuts på alla innovatörer. Kan jämföras med bidragsfuskare vs skattebetalare. Detta leder på sikt till att ingen kommer att utveckla nya produkter, då den ekonomiska vinningen blir obefintlig.

2. Man köper orginalet och får då även garanti på att varan håller för vad tillverkaren uppger, annars får man en ny vara. Då hamnar pengarna hos uppfinnaren så att de/denne kan fortsätta investera i produkten eller ta fram nya bättre produkter.

Nej, jag är inte heller felfri. Hittade tre Conrad i min draglåda, gamla synder...
        Senast ändrad av pontus; 2005-11-10, 09:09.
        Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

jävla gnäll på att folk snor mönster och tjänar pengar. ingen som laggt märke till att zalt inte har sin tillverkning här. vart går skattepengarna? vart kommer arbetarna ifrån? snacka om dubbelmoral

Kommentera

Vilket liv det blev!

Om man ser det utifrån konsumentens sida så är det väl inte vår uppgift att bestämma vad som är kopia eller inte!

Inom fiskeindustrin finns ju otaliga produkter som onekligen är väldigt lika.....ta alla spön tex....samma material, längd, handtag, kork, ringar mm mm Vad är orginal och vad är kopia....???

Jag som konsument har väl rätt att köpa och använda det som finns på marknaden!

Att systemet fungerar är väl hela Zalt vs sure catch ett bevis för!

Så kom inte här och släng ur er en massa dynga om dubbelmoral, blir ju bara patetiskt!

Ut och fiska med er istället!
            Senast ändrad av Danne Johansson; 2005-11-10, 11:23.

Kommentera

Jag köper både kopior och orginal och så mycket som jag handlar för får alla sin beskärda del

Kommentera

Jag har själv en hel del conrad. Och inte är dom speciellt mycket sämre än bomber som gubben nordin villle påstå. Nu har ju iofs bomber insett att dom är alldeles för dyra på beten som färgen lossnar efter ett par hugg och sänkt priserna. Alla nöjda och glada

Kan jag bidragsfuska åt mej ett par kr här och där eller köpa kopior som är lika bra så göra jag det. För staten stjäl skamlöst ens pengar varje dag så lite snålskjuts ska man väl få åka :P
                my precious....

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
                  Anser du samma sak när det gäller kopiering av musik. film m,m, du äger inga musikkopior, dataprogram?? får man hoppas.
                  HAHA! Skitkass jämnförelse! Det är ju ingen som tjänar penagar på att du tankar en DVD-R från swebits. MEN de som gör kopior tjänar PENAGAR, jävligt stor skillnad.!
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av kal_erixon
                    jävla gnäll på att folk snor mönster och tjänar pengar. ingen som laggt märke till att zalt inte har sin tillverkning här. vart går skattepengarna? vart kommer arbetarna ifrån? snacka om dubbelmoral
                    Dubbelmoral för att jag tycker att den som har skapat en produkt ska få tjäna pengar på den? Ger du hellre alla pengar till Kineser eller låter du det hellre det Svenska företaget få pengarna? Görs kopiorna i Sverige?

Mönster är väl rätt och sno hur man vill det är ju draget som är speciellt.

Kommentera

Ursprungligen postat av kal_erixon
                      Trofan vinstpengarna går till det SVENSKA företaget vilken leder till att STATEN får in sin SKATT. Om du köper ett Kinabete blir det knappast en krona till Sverige !

Så hur menar du?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 474 visningar
                      0 gillar