Jag köper aldrig kopior... Tänk på företagen som utvecklade betet, de måste få pengar för det och inte gå i konkurs för att alla har börjat köpa något märkes kopia för 20 kr billigare. min kompis köpte en zalt kopia och de cpa sig och hängde sig hela tiden.. den sög.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tavata Claw - Ny Zaltkopia?
Collapse
X
-
Unregistered 1
Jag kallar det gnälla när man är partisk åt något håll. Dessutom har ju du själv visat en enastående dubbelmoral vad gäller upphovsrätt. Sen har du mage att påstå det vara smygreklam för Tavata jag gör?Ursprungligen postat av Johannes RJaså det är det gnälla man kallar diskutera nu för tiden. Kolla gärna vilken sida du är inne på --> DISKUSSTIONSFORUM. Detta betyder att olika människor får framföra sina egna synpunkter. I brist på vettiga synpunkter kan man skriva meningar som "Jag sitter inte och gnäller som en kärring iaf." eller liknande.
Zalt har inte snott någonting från någon. Det är din synpunkt. Jag bryr mig verkligen inte om vad du köper eller från vem. Köp gärna Tavata. Du har ju redan framfört vad du tycker om saken så vad tjafsar du om? Har någon hindrat dig från att köpa den?
Jo, jag törs påstå att du sitter och gnäller bara för att jag tog upp tråden igen och du inte klarar av att hålla en värdig ton...
Ta de första stegen, kör lite pott-träning, res dig upp och tala mer än tre stavningar. Du förstår, lilla gosse att dig har jag ingen mer tid för. Det blir bara enformigt.
Du har ju själv gjort bort dig tillräckligt i den här tråden...
PS! Diskussionsforum heter det. Inte gnällkärring-planket...
Kommentera
-
Big Kahuna
Zalt ÄR en kopia
Det kan väl omöjligt vara någon tvekan av att Zalt är en variant av redan gjorda beten. Zalt är som bete ett kanondrag och det har blivit bättre med tiden. Men faktum kvarstår, Zalt är inte et orginal i ordets rätta bemärkelse.
Som svenks som skulle jag vilja det men så är inte fallet.
Fortfarande säger jag att Zalt är ett enastående bete. Ett enastående bete som är nära släkt med andra enastående beten.
Med all sannolikhet kommer det komma ändra varianter av dessa typer av beten och om dessa har en likvärdig kvalitet och effektivitet som beten av typen Zalt så är det ett välkommet tillskott i min betesbox.
Avslutningsvis tycker jag att det finns ett bra ordspråk som lyder:
"det växer inte mossa på rullande stenar" och med det vill jag säga att Zalt (om det nu är det betet vi diskuterar) är ett kanonbete men i det stenhårda konkurensen som finns i sportfiskesverige så går det inte att sitta "fat and happy" för att man har gjort ett bra bete. Vill man ligga på topp som betestillverkare måste du som betestillverkare hela tiden komma med nya och intressanta beten. Till en viss del fungerar det med nya färger med även modeller är extremt viktiga. Zalt har gjort detta, det finns fina varianter av detta kanonbete. Problemet är priset som tyvärr är....låt mig säga för högt. Men det är klart det är väl nackdelen med att Sverige faktiskt är så pass litet som det är. Skulle Zalt vara lika stort i USA som det är i Sverige skulle troligen prisbilden kunna förändras.
Fiske handlar för mig för mig inte om att ha den rätta utrustningen eller bara handla orginalbeten. Fiske är någonting väldigt naturligt och det är en relation mellan mig som människa och naturen. Tråkigt om sportfisket ska ta samma väg som den materialstiska värld som jag försöker slippa när jag är i naturen och fiskar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Unregistered 1Jag kallar det gnälla när man är partisk åt något håll. Dessutom har ju du själv visat en enastående dubbelmoral vad gäller upphovsrätt. Sen har du mage att påstå det vara smygreklam för Tavata jag gör?
Jo, jag törs påstå att du sitter och gnäller bara för att jag tog upp tråden igen och du inte klarar av att hålla en värdig ton...
Ta de första stegen, kör lite pott-träning, res dig upp och tala mer än tre stavningar. Du förstår, lilla gosse att dig har jag ingen mer tid för. Det blir bara enformigt.
Du har ju själv gjort bort dig tillräckligt i den här tråden...
PS! Diskussionsforum heter det. Inte gnällkärring-planket...
Jaha så då gnäller alla på denna sida? Jag gissar att det inte finns många opartiska på någonting i huvudtaget. Jag har inte sagt att du gör smygreklam, eftersom att jag inte visste att det var du skrev alla inläggen då du använde olika namn vid olika inlägg så kan man enkelt anta att det skulle kunna vara personen som säljer betena som försöker göra reklam för dom eller hur?
Ja du bidrar ju själv till den värdiga tonen eftersom att du inte ens klarar av att hålla dig till fakta utan börjar med personliga påhopp. Det visar ju på hur mycket du har att säga. Du får gärna visa var min dubbelmoral finns. Detta är dock omöjligt att göra eftersom att det inte finns någon. Är det angånde diskutionen om nerladdning så har jag redan förklarat och ser du någon dubbelmoral i det jag skrev så bör du ta en språkkurs.
"Ta de första stegen, kör lite pott-träning, res dig upp och tala mer än tre stavningar. Du förstår, lilla gosse att dig har jag ingen mer tid för. Det blir bara enformigt"
Bara jag som inte förstår? Har jag skrivit någonting otydligt någonstans? Har jag ingen aning om vad jag pratar om? Skriv gärna saker som är relaterade till det vi diskuterar.
Till "Big Kahuna":
Självklart måste företag hela tiden utveckla nya produkter och hänga med i tiden. Man ska inte nöja sig med en bra produkt. Det är just därför som det kommer två st Zalt jerkar till nästa vår, våran egen spöserie med jerkspön och spinnspön. Och Zalt bagen har ju redan kommit och planer på mer finns.
Kommentera
-
Unregistered 1
Där Johannes kan du ju se varför jag tjafsar om att Zalt inte är ett original. Helt klart ett plagiat. Detta är Killer Baits gamla klassiker....
Kommentera
-
Få kopior kommer ens i närheten av orginalet. Grejen med Zalt är den unika viktningen, tyngdpunkten långt fram som betet rör sig runt. Det ger en långsam yvig gång med "blinkeffekt" när den vänder upp buken. Att påstå att Zalt inte är ett orginal verkar konstigt? Tycker själv att Sure Catch kopiorna med blyet i buken aldrig var i närheten.
Lika väl tycker jag att ingen av Bull dawg kopiorna har samma slingriga simmande gång som orginalet.
Ingen Bomber kopia fiskar bättre än orginalet. Tomic ÄR bästa pluggen. Bra beten är bra av en anledning, missar man någon detalj med viktning, skedvinkel etc så blir betet annorlunda.
Påstår inte att det inte går att göra bra kopior, men det är inte så lätt som man kanske tror.
Hade det varit jag som skött utvecklingen av Zalt hade jag ansträngt mig för att hotta upp den lite. Betet är ju asbra, men dom bör bli jämnare i kvaliten, heta färger som inte lossnar etc, som det anstår ett orginal.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Jag har två som dom i sista annonsen. Påminner om Zalt i utseende, men är ett helt annat bete. Öglan sitter mitt på skeden som ger en hård ettrig gång.
Zalt är ett av dom hetaste gäddbetena i historien, dom som tagit fram det har all anledning att vara stolta!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Nja, visst finns det vissa likheter. Det är bl a av ett plastmaterial, men jag tycker bara att dom påminner om varandra. Det här betet tycker jag har helt andra proportioner.Ursprungligen postat av Unregistered 1http://www.tradera.com/auction/Fiske/aid_26506254
Där Johannes kan du ju se varför jag tjafsar om att Zalt inte är ett original. Helt klart ett plagiat. Detta är Killer Baits gamla klassiker....
Känns lite som att 'det är avlångt och har en sked - måste vara en kopia av bomber'.
Och om mr Zalt inte har lagt ner en herrans massa arbete för att få fram en trovärdig bluffhistoria med autentiska prototyper av urzalt mm, så är jag helt övertygad om att zalten är ett helt eget orginal!
Fast det är så klart enbart min egen förutfattade mening efter att bl a varit på ett föredrag om hur zalten togs fram (inklusive en hel del bilder mm från testprocessen).
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
276 671 visningar