Tavata Claw - Ny Zaltkopia? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavata Claw - Ny Zaltkopia?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När det gäller plastpåsen handlar det väl om en annan sak nämligen patentintrång vad jag vet. Men nu nog tjötat om det jag tycker Zalt och Zam är ypperliga produkter om än något dyra. Har fångat en heldel fisk på dem genom åren men de är faktiskt inte mina favoriter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Johannes R
      Jag vet inte vart komunikationen har brustit. 50 st prototyper gjordes innan Zalten var klar. Inget annat bete hade kollats på när det gjordes och det var en helt egen konstruktion. Detta bekräftas av att Zalten är mönsterskyddad och har fått rätt i Svensk och Dansk rätt. En bra finnish är enkel att fejka och det är svårt att säga på en bild hur det draget ser ut efter 1 hugg.
      Om du har kommunikationsproblem bör du inte skylla det på andra.
      Antar att du inte har en A A A ning om vad för bete (Killer Baits) jag talar om.
      Den gjordes transparent med div foliefärger långt tidigare än Zalten kom till...
      Det jag kommenterade vilket bör ha framgått av texten... var just formen och inte innanmätet......
      Vem vet, hittar jag bilden på den (marknadsfördes bl a i Fiskejournalen...) så kanske jag tar mig tid att lägga upp den...

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
        Om du har kommunikationsproblem bör du inte skylla det på andra.
        Antar att du inte har en A A A ning om vad för bete (Killer Baits) jag talar om.
        Den gjordes transparent med div foliefärger långt tidigare än Zalten kom till...
        Det jag kommenterade vilket bör ha framgått av texten... var just formen och inte innanmätet......
        Vem vet, hittar jag bilden på den (marknadsfördes bl a i Fiskejournalen...) så kanske jag tar mig tid att lägga upp den...
        Jag vet mycket väl att det har funnits ett amerikanskt bete som ska ha varit likt. Att Zalt har haft foliefärger innuti har väl inget med saken att göra. Det är inte det mönsterskyddet täcker. Det jag säger, tro det eller ej, är att när Zalt gjordes så gjordes det utan förebild och bara med en vision om hur det skulle röra sig i vattnet. Jag tycker inte detta är en lämplig disskution här så om du har några fler kommentarer ta det gärna via PM.

Kommentera

Johannes

Jag maste saga att jag personligen tycker det ar daligt av Rohlen att salja Cobbkopian. Lite dubbelmoral. Jag tror att han var oveteandes om att det var en kopia forst, men nar jag sag bilden pa hans websida och upplyste honom om att cobb salde beten till den Tysken forrut och att han nu uppenbarligen kopierat dem. Fattar inte att han inte kan ta fram ett eget zalt jerk stallet. Sa javla svart ar det ju inte. Nej som vanligt ar det pengar som styr.

Kommentera

I det här fallet är det väl Zalt som bör vara likt just Killer Baits och inte tvärtom... och jag har ingenting att dölja, därav ingen lust att "krypa under täcket" med dig
            Det jag menade med foliefärgerna var väl deras utseende... de gjordes just ENDAST transparenta med folie... och EJ målade på utsidan... nåväl, kan ha fel i det men de marknadsfördes endast i början på det sättet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jenk
              Jag maste saga att jag personligen tycker det ar daligt av Rohlen att salja Cobbkopian. Lite dubbelmoral. Jag tror att han var oveteandes om att det var en kopia forst, men nar jag sag bilden pa hans websida och upplyste honom om att cobb salde beten till den Tysken forrut och att han nu uppenbarligen kopierat dem. Fattar inte att han inte kan ta fram ett eget zalt jerk stallet. Sa javla svart ar det ju inte. Nej som vanligt ar det pengar som styr.
              Men vänta nu ett tag, är det Peter Rolén du pratar om, min farsa? Om det är det så ligger det iallafall inte till så att det är pengar med i spelet. Zalt måste ha världens sämsta marginal på de jerkarna. Och Zalts egna jerk kommer ivår.

Unregistred, roligt att du inte tycker du har någonting att dölja, om du registrerar dig låter det påståendet mer trovärdigt. Iallafall, om Zalt skulle likna något annat bete så är det en slump. Sen att det finns likheter mellan Zalt och andra beten är ju ingenting som någon försöker dölja.

Kommentera

Johannes

Japp, jag emailade farsan din och trodde att han inte skulle salja dem efter jag upplyste om hur leget var. Zalt var namligen det sista foretag jag trodde skulle beblanda sig med kopior. Ar dessutom marginalerna daliga ar det ju anda konstigare att han tog in dem.
                Senast ändrad av Jenk; 2005-11-09, 21:57.

Kommentera

Att vara reggad eller inte spelar ingen som helst roll, detta är ett öppet forum i nuläget.
                  Tycker ditt svar på hur KOPIAN ser ut efter ETT hugg faller lite platt. Hört & sett en hel del Zalt & Zam som har pajat efter väldigt lite fiske men det känner du givetvis till. För att ZALT är originalvobblern betyder det inte att varje exemplar är 200% rätt.

PERSONLIGEN har jag bara 2 klagomål själv gällande Zalten, det ena gäller buköglan som lossnat med storfisk på. Det andra var lacken på en gammal Zalt (transparent) där ytlack inkl rygg/buk-färg gick åt h-e på första fisken...
                  Inget bete är felfritt...

(utom möjligen Cobb´s grymma...)

Kommentera

Ursprungligen postat av Unregistered 1
                    Att vara reggad eller inte spelar ingen som helst roll, detta är ett öppet forum i nuläget.
                    Tycker ditt svar på hur KOPIAN ser ut efter ETT hugg faller lite platt. Hört & sett en hel del Zalt & Zam som har pajat efter väldigt lite fiske men det känner du givetvis till. För att ZALT är originalvobblern betyder det inte att varje exemplar är 200% rätt.

PERSONLIGEN har jag bara 2 klagomål själv gällande Zalten, det ena gäller buköglan som lossnat med storfisk på. Det andra var lacken på en gammal Zalt (transparent) där ytlack inkl rygg/buk-färg gick åt h-e på första fisken...
                    Inget bete är felfritt...

(utom möjligen Cobb´s grymma...)
                    Nej Zalten är tyvärr inte felfri. Det jag kommenterade var bara att du skrev att du tyckte finishen såg bra ut och det kan jag hålla med om men jag menade bara att det är enkelt att få det se ut så. Men det visste du nog redan.

Kvaliteten på Zalt har varit upp och ner men nu ska, om inga andra problem uppkommer, kvaliteten vara mycket bra. Nu är det faktist ytterst lite reklemationer på Zalt.

Angående öppet forum så har du ju helt rätt men gillar iaf känslan av att man vet vem det är man diskuterar med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivman
                      Det stora problemet för mig med att de flesta drag tillverkas i Kina eller andra låglöneländers frizoner. Är att de stackarna som jobbar i dessa fabriker aldrig kommer att kunna fiska som jag. De kommer inte att ha råd och än mindre tid.

För en knegare i den kinesisk tillverknings industrin (nästan alltid en kvinna mellan 17-30 år) spelar det ingen större roll om hon till verkar ett "original" eller en kopia.

Detta ger mig ett dåligt samvete.

// Ivman

achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                      \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse