Ursprungligen postat av Johannes R
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tavata Claw - Ny Zaltkopia?
Collapse
X
-
Även jag har väl laddat ner musik och lyssnat på. Men alla artister som jag gillar har jag köpt musiken från. Lyssnar inte så mycket på musik och kollar inte så mycket på film heller för den delen. Jag har inga nerladdade låtar på datorn även om jag har laddat ner för att lyssna om det är något bra. Visst kanske en gnutta dubbelmoral men jag tycker det skiljer sig i din branchen. Det har inte med priset att göra utan med sättet. Om jag gillar en sång från en artist då vill jag ju inte köpa hela skivan. Det är som om du skulle gilla en färg i Zalts sortiment men behöva köpa hela. Det tycker jag är fel.Ursprungligen postat av knotaAnser du samma sak när det gäller kopiering av musik. film m,m, du äger inga musikkopior, dataprogram?? får man hoppas.
Kommentera
-
Unregistered 1
Dags att fixa ett zaltforum på hemsidan?Ursprungligen postat av Johannes RNej Zalten är tyvärr inte felfri. Det jag kommenterade var bara att du skrev att du tyckte finishen såg bra ut och det kan jag hålla med om men jag menade bara att det är enkelt att få det se ut så. Men det visste du nog redan.
Kvaliteten på Zalt har varit upp och ner men nu ska, om inga andra problem uppkommer, kvaliteten vara mycket bra. Nu är det faktist ytterst lite reklemationer på Zalt.
Angående öppet forum så har du ju helt rätt men gillar iaf känslan av att man vet vem det är man diskuterar med.
Jag e iaf nöjd med mina zaltar och fortsätter fiska med dem...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Johannes RÄven jag har väl laddat ner musik och lyssnat på. Men alla artister som jag gillar har jag köpt musiken från. Lyssnar inte så mycket på musik och kollar inte så mycket på film heller för den delen. Jag har inga nerladdade låtar på datorn även om jag har laddat ner för att lyssna om det är något bra. Visst kanske en gnutta dubbelmoral men jag tycker det skiljer sig i din branchen. Det har inte med priset att göra utan med sättet. Om jag gillar en sång från en artist då vill jag ju inte köpa hela skivan. Det är som om du skulle gilla en färg i Zalts sortiment men behöva köpa hela. Det tycker jag är fel.
hmm, så bara för att du gillar en sång så kan du SNO den? många artister investerar både tid och pengar i sina plattor. det är bl.a. försäljningen av den som ska bringa bröd på bordet för artisten. en artist ser ofta hela plattan som ett "verk" och vill förmedla ngt med den. att sedan hela CD-industrin är förlegad och skivbolagen får skylla sig själva för sin barnsliga protektionism (som gjort att dom håller på missa tåget med MP-3 formatet och internet) är en annan femma. jag säger varken bu eller bä, men man får nog vara försiktig när man klagar och rackar ner på andra.achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Men nu förstår jag inte riktigt vad ni menar. Låt säga att ni hade kunnat låna en Zalt en fisketur för att testa den. Om ni gillar den köpte ni den och om ni inte gillar den så lämnar ni tillbaka den. Vad är det som är fel? Har jag smutsat ner min moral TROTS att jag tillskillnad från större delen av den svenska befolkningen inte har nerladdad musik?Ursprungligen postat av ALQhmm, så bara för att du gillar en sång så kan du SNO den? många artister investerar både tid och pengar i sina plattor. det är bl.a. försäljningen av den som ska bringa bröd på bordet för artisten. en artist ser ofta hela plattan som ett "verk" och vill förmedla ngt med den. att sedan hela CD-industrin är förlegad och skivbolagen får skylla sig själva för sin barnsliga protektionism (som gjort att dom håller på missa tåget med MP-3 formatet och internet) är en annan femma. jag säger varken bu eller bä, men man får nog vara försiktig när man klagar och rackar ner på andra.
Jag tror att dom som laddar ner mycket försöker på något plan protestera mot musik industrin. Om ni tycker att ni protesterar genom att t.ex. köpa kopior. Visst, ha det så kul. Jag har som sagt inte snott någon låt någonstans ifrån.
Sen så har jag inte heller direkt anklagat någon. Jag tycker illa om folk som har den moralen att dom köper kopior men om den som köper kopior tycker att det är okej så är det ju inget mer jag kan göra. Jag har bara sagt vad jag tycker om det.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
276 498 visningar