Välja Gunki-spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välja Gunki-spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Någon som har tips var jag kan hitta ett Shigeki 5-18 till bra pris i tex Tyskland ?
    Alla sidor jag fått tips om eller hittat hittills är det slutsålt på och ingen kan svara på när det kommer i lager igen.

Kommentera

Kolla andra posten i denna tråd

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Lite OT men väldigt snart kommer Daiwa med nya spön i Tatula serien , dessa ska vara otroligt lätta & känsliga , ska vara gjorda i samma material som westins bästa , men med en prislapp runt 1500kr .
        The anglers source for tackle news and reviews. 100% independent review site.

Är själv ett fan av Shigeki & ska investera i ett spö för multi , men tänkte vänta till mässan innan jag bestämmer mig .
        Som det ser ut nu står det mellan Gunki Shigeki/Iron-T , BFT Perception , Daiwa Tatula & St:Croix Legend
        Bara av nyfikenhet, hittade du något på mässan av de du nämnde ovan som verkar intressant ?

Kommentera

Ursprungligen postat av inteenaning Visa inlägg
          Bara av nyfikenhet, hittade du något på mässan av de du nämnde ovan som verkar intressant ?
          Blev lite antiklimax när det gäller abborre spön på mässan hoppades att det skulle finnas lite nytt .
          Det jag hitta i nyhetsväg var BFT Perception , Gunki stod i Söders monter och visade shigeki spöna , Attitude hade spön från G-lomis (stavning) , St.Croix fanns lite gran av men inget nytt , Daiwa såg man inte röken av . Shimano hade sina Crucial och Compre spön
          Höll på ge upp om att fynda ett abborre spö tills jag träffade Gary på True Custom rod , han kommer bygga ett spö till mig ;-) .

Kommentera

Blev lite antiklimax när det gäller abborre spön på mässan hoppades att det skulle finnas lite nytt .
            Det jag hitta i nyhetsväg var BFT Perception , Gunki stod i Söders monter och visade shigeki spöna , Attitude hade spön från G-lomis (stavning) , St.Croix fanns lite gran av men inget nytt , Daiwa såg man inte röken av . Shimano hade sina Crucial och Compre spön
            Höll på ge upp om att fynda ett abborre spö tills jag träffade Gary på True Custom rod , han kommer bygga ett spö till mig ;-) .
            Okej inte jättemycket nytt då, hade hoppats på något kul (kunde inte var där tyvärr).
            Är man kräsen så funkar det väl att bygga ett spö antar jag

Då tror jag att de får bli ett shigeki 7-21M eller Iron-t 7-32MH för borrefiskande i år för min del.
            Gissar att du rekommenderar Shigeki spöt av dessa två om jag skulle fråga då du har några själv ?

Något av dessa blir det med en stradic CI4+ 2500 eller Rarenium 2500 rulle till.

Kommentera

Okej inte jättemycket nytt då, hade hoppats på något kul (kunde inte var där tyvärr).
              Är man kräsen så funkar det väl att bygga ett spö antar jag

Då tror jag att de får bli ett shigeki 7-21M eller Iron-t 7-32MH för borrefiskande i år för min del.
              Gissar att du rekommenderar Shigeki spöt av dessa två om jag skulle fråga då du har några själv ?

Något av dessa blir det med en stradic CI4+ 2500 eller Rarenium 2500 rulle till.
              Idag vet jag inte riktigt vad jag hade valt, till multi hade jag tagit BFT före Shigeki. Till haspel är jag inte lika säker men troligtvis BFT där också.

Kommentera

Idag vet jag inte riktigt vad jag hade valt, till multi hade jag tagit BFT före Shigeki. Till haspel är jag inte lika säker men troligtvis BFT där också.
                Jaså så du hade valt tex BFT Perception 7,6fot 5-20gr Haspelspö före ett Shigeki (som du trots allt använder och äger ett par), intressant. Vad var det du gillade så pass mycket med de nya BFT spöna tro ?
                Senast ändrad av inteenaning; 2016-03-23, 14:19.

Kommentera

Jaså så du hade valt tex BFT Perception 7,6fot 5-20gr Haspelspö före ett Shigeki (som du trots allt använder och äger ett par), intressant. Vad var det du gillade så pass mycket med de nya BFT spöna tro ?
                  BFT har det jag saknar på shigekin det är lite mer längd & kanske en lite mjukare topp som BFT har , men det är svår valt , gillar shigekin skarpt det är otroligt känsligt & lätt . Vet inte om BFT har den känsligheten .

Kommentera

Var själv ner på mässan å klämde på Bft perception å snackade med Albin ang dom spöna och måste säga att känslan jag fick var grymma spön.
                    Snackade även med Gunki killarna och vart imponerad av shingeki spöna oxå MEN magkänslan säger BFT...tycker att BFT var ett strå vassare enbart av att klämma/känna på spöna.

Kommentera

BFT har det jag saknar på shigekin det är lite mer längd & kanske en lite mjukare topp som BFT har , men det är svår valt , gillar shigekin skarpt det är otroligt känsligt & lätt . Vet inte om BFT har den känsligheten .
                      Verkar som det är många os gillar nya BFT spöna, hört från flera som varit på mässan pratat varmt om dom. Blir att springa ner på lokala fiskebutiken idag och känna på ett innan man bestämmer sig : )

Att det är 5-20g det blir nog alldeles utmärkt till abborren men längden 7,6" funderar jag lite på, är det någon fördel/nackdel att det är lite längre ?
                      Dom flesta jag kollar på Shigeki bla är ju från 6,6-7" som mest nästan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 103 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13