Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av storfiskarn81 Visa inlägg
    Nice, w3 med trigger ser förbannat fint ut.
    Måste verkligen känna på ett sånt.
    Köp inget w3, helt värdelösa ringar på dom som pajjar lätt, bättre lägga till lite å köpa w4 med Fuji.

    Kommentera


    • Med de preferenserna så tycker jag att MPP2 upp till 90g är ett schysst spö. Det har mediumaktion och är trevligt att kasta med, tycker ifs jag efter det lilla jag kört med det.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
        Med de preferenserna så tycker jag att MPP2 upp till 90g är ett schysst spö. Det har mediumaktion och är trevligt att kasta med, tycker ifs jag efter det lilla jag kört med det.
        Jupp, blir faktiskt mer och mer sugen på ett sånt.
        Har använt många olika MPP-spön och dom har alltid vart mycket spö för pengarna.
        En av få spöserier där jag aldrig råkat ut för att dom går sönder heller, varken ringar eller klingor, allt har bara fungerat.

        Kommentera


        • Har inte prövat MPP2 men kastat lite med MPP - är inte 90g beten väl mycket på det spöt, det går med händer inte så mycket, dvs överklassat?

          Jag hade hellre prövat ett Powercast-T 8'6" det bruna med korkhandtag om jag maxade 90-100g å ville ha lite djupare aktion.

          Kommentera


          • Savage gear har ju flera olika spön o serier, kolla lite på titanium, predator serien mfl

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Har inte prövat MPP2 men kastat lite med MPP - är inte 90g beten väl mycket på det spöt, det går med händer inte så mycket, dvs överklassat?

              Jag hade hellre prövat ett Powercast-T 8'6" det bruna med korkhandtag om jag maxade 90-100g å ville ha lite djupare aktion.
              Mitt MPP 9 fot 120 gram som jag fiskar med nu känns ok upp till ungefär 100 gram tycker jag, så ett MPP2 90 gram kan nog passa bra till mitt fiske med skedar som toby magnum, atom 55 gram och kuusamo professor.
              Tror nog att det slutar med 2 nya spön, ett MPP2 90 gram och ett lite biffigare spö till stora wobblers, jerkar och tailbeten.

              Får bli att känna på lite olika spön nästa vecka.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                Savage gear har ju flera olika spön o serier, kolla lite på titanium, predator serien mfl
                Jupp, ska låna ett Black Savage imorn av en kompis. Tror det är ett 8,2 fot upp till 100 gram.

                Och nästa vecka får det bli att sticka till fiskebutiken och känna på det som finns, det jävliga är bara att det brukar sluta med att jag handlar mer än vad jag borde.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av storfiskarn81 Visa inlägg
                  Och nästa vecka får det bli att sticka till fiskebutiken och känna på det som finns, det jävliga är bara att det brukar sluta med att jag handlar mer än vad jag borde.
                  Och på vilket sätt är det ett problem?

                  Kommentera


                  • Glöm inte bort yasei pike h. Ett mycket trevligt spö till de betesvikter du anger.

                    Kommentera


                    • Vad skulle folket tipsa om för spö om man är ute efter ett snäppet kralligare spö än SZ Signature, långt bakhandtag, helkork, runt 8-9"... ska sitta en rundgavlad rulle på den och är ute efter klassiska looken ��

                      Tacksam för tips!!
                      Skitfiske

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 937 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 456 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 326 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X