Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

Tack Reekie för att du orkar läsa vad en gammal gubbe skriver...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Tack själv för att du delar med dig av dina anekdoter :-)

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

Helt rätt Leif
    Blev faktiskt nyligen ett inköp av ett Prorex till jerkfisket.
    O dessutom tror jag du kommer behöva dina spön ett bra tag framöver och fortsätta bända upp saidagäddor.
    Tack Reekie för att du orkar läsa vad en gammal gubbe skriver...

För några år sedan när Fredrik Johansson och hans fiskekompis Jimmy från Enköping var hemma hos mig i Bålsta och hälsade på berättade jag att vi vid Laxtrolling i Vättern av misstag fått flera 13 kilo+ Gäddor som huggit på mina Bomber Laxwobbler... Fredrik tog mig på orden och åkte ner till Vättern och fångade en ny svensk Rekordgädda....

"Gäddrekordet slaget – efter 17 år. Det har stått sig ända sedan 1999, men nu i vår fick Sverige ett nytt rekord för spöfångad gädda. 21,07 kilo vägde den best som Fredrik Johansson från Enköping lyckades locka till hugg under en fisketur på Vättern."

Go for the Big Ones!

Old Firehand
    Leif Engström

Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-16, 20:29.

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied

Hej Anteman;

Reekie har nog råd att köpa egna DAIWA spön och rullar...

Old Firehand
    Leif Engström

Ps Anteman. ...och så här ser en typisk Catch & Released SAIDA-Gädda ut..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_26.htm ... Ds.
    Helt rätt Leif
    Blev faktiskt nyligen ett inköp av ett Prorex till jerkfisket.
    O dessutom tror jag du kommer behöva dina spön ett bra tag framöver och fortsätta bända upp saidagäddor.

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Eller låt honom ta dem vidare några deccenier, låt dem jobba!
    Hej Anteman;

Reekie har nog råd att köpa egna DAIWA spön och rullar...

Old Firehand
    Leif Engström

Ps Anteman. ...och så här ser en typisk Catch & Released SAIDA-Gädda ut..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_26.htm ... Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-16, 12:00.

Lämna en kommentar:

• Jonez
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Mitt Ags 692 tillhör de absoluta favoriterna i arsenalen, hög kvalitet utan galen prislapp.
    Precis så upplever jag mina AGS. Har 4st just nu och har köpt och sålt mängder med spön de senaste 2 åren innan jag alltid landat i ett Ags.
    Har 100g,120g,150g och ett haspel 30-70g. De är de lättaste spöna på marknaden och är fint balanserade. Främst är det den råa styrkan i spöt och den extremt snabba klingan jag gillar med dem.

Lämna en kommentar:

• holden
    replied
    Mitt Ags 692 tillhör de absoluta favoriterna i arsenalen, hög kvalitet utan galen prislapp.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Tack för berömmet Leif! De flesta vet nog inte att Daiwa är ledande inom spön även om många börjar förstå det nu. Daiwa har ju 5 egna spöfabriker vilket de är tämligen ensamma om. De flesta andra får ju köpa från random kinafabriker och klistra klistermärken på.
    Daiwa tillverkar fantastiskt fina spön. Tyvärr så når de sällan hit till detta land. Hade gärna sett en ren odelad usa serie. Typ som tatula elite.
    vet inte vad jag ska säga om prorex spöna för abborre? Men faller inte mig i smaken iallafall. Mitt gamla zillion av första generation jag importerade för över 10 år sedan är fortfarande det bästa abborr spö jag testat.
    Tatula elite är en senare uppföljare på zillion vad jag förstått. Vore kul att se om de är lika bra som originalet.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied

.................................................. ..........

Hej Reekie;

Jag har många Daiwa spön sedan massor av år tillbaka som jag är otroligt nöjd med...
    Några av mina äldsta Daiwa långkastande haspelspön heter Super Shinobi Spin C.WT 10 - 40 GRM SSS9 (9´) och tillverkades av Daiwa i Scotland någon gång på 1970-talet....

Spöna är vackert guldbruna i färgen och tillverkade av rörbyggd glasfiber med Fuiji spöringar och toppögla...

Reekie, bjuder du mig SEK 5.000:- för ett av mina gamla Daiwa-spön så är svaret nejtack...

Old Firehand
    Leif Engström

Eller låt honom ta dem vidare några deccenier, låt dem jobba!

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    Tack för berömmet Leif! De flesta vet nog inte att Daiwa är ledande inom spön även om många börjar förstå det nu. Daiwa har ju 5 egna spöfabriker vilket de är tämligen ensamma om. De flesta andra får ju köpa från random kinafabriker och klistra klistermärken på.

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Kallas prorex Classic när det är korkhandtag
    Hej Buster;

Daiwa tillverkar otroligt fina haspelrullar, multirullar, haspelspön och spinnspön sedan massor av år tillbaka...

Med vänlig fiskehälsning,
    Old Firehand
    Leif Engström

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 299 visningar