Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Säljer ett AGS spinn 40-100g.

    Finns i köp och sälj och även på andra sidor.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg

      Stora skillnaden är att AGS har en något snabbare klinga SVF mot HVF, sen som du märker spö ringarna som är lättare vilket gör att känseln i spöt förbättras samt att du kastar längre då minskad vikt på klingan gör att eftersvajet minskar och klingan får bättre skjuts. Sen har ju AGS spön heldraget foam vilket kanske skyddar lite bättre i spöhållarna. Smaken är som baken -delad ! Testa bägge och se vad du/ni gillar bäst
      Jag är lite förvirrad, jag tänkte köpa två AGS, ett för lite tyngre gummin typ Big Mcrubber m.m och ett lite lättare för Pigshad Jr, Mcrubber Jr, relaxjigg och typ Buster Jerk.

      Jag har kikat på AGS 40-100 samt AGS 150 eller tycker ni jag ska satsa på en annan kombo?

      En annan sak som gör mig ännu mer förvirrad... Jag tycker AGS med delad kork är snyggast och jag hittar 862XXHFB-Bs på flera ställen med just delad kork och 150g, stämmer det eller är bilderna fel?

      Tack på förhand!

      Kommentera


      • Finns inga med delat korkhandtag. Ags 100, 120 fmdinns med kork (heldragen) samt 2 delat foam. Nya ags 150 bara med heldragen foam. Kör kork 100gr samt 150 ags så har du samma kombo som jag som täcker in det mesta.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
          Finns inga med delat korkhandtag. Ags 100, 120 fmdinns med kork (heldragen) samt 2 delat foam. Nya ags 150 bara med heldragen foam. Kör kork 100gr samt 150 ags så har du samma kombo som jag som täcker in det mesta.
          Tack för ditt svar!

          Okej då är det bilderna som är fel på vissa sidor och då gäller det alltså även 40-100g också, den finns bara i kork menar du?

          Kollar jag på exempelvis Sportfiskeprylar:
          ​​https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...-baitcast.html

          Tycker spöna i svart är så jäkla fina och vill helst inte ha med kork.

          Kommentera


          • Nej AGS 100 samt AGS 120 finns i två varianter både heldragen kork och 2-delad foam. Så där kan du välja handtag. Dock har kanske inte alla handlare bägge varianterna hemma.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
              Nej AGS 100 samt AGS 120 finns i två varianter både heldragen kork och 2-delad foam. Så där kan du välja handtag. Dock har kanske inte alla handlare bägge varianterna hemma.
              Grymt, då blir det ett AGS 100 och ett AGS 150, blir spännande att se hur dem står sig mot mina nuvarande St Croix!

              Kommentera


              • Kallas prorex Classic när det är korkhandtag

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                  Kallas prorex Classic när det är korkhandtag
                  Hej Buster;

                  Daiwa tillverkar otroligt fina haspelrullar, multirullar, haspelspön och spinnspön sedan massor av år tillbaka...

                  Med vänlig fiskehälsning,
                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm

                  Kommentera


                  • Tack för berömmet Leif! De flesta vet nog inte att Daiwa är ledande inom spön även om många börjar förstå det nu. Daiwa har ju 5 egna spöfabriker vilket de är tämligen ensamma om. De flesta andra får ju köpa från random kinafabriker och klistra klistermärken på.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                      .................................................. ..........

                      Hej Reekie;

                      Jag har många Daiwa spön sedan massor av år tillbaka som jag är otroligt nöjd med...
                      Några av mina äldsta Daiwa långkastande haspelspön heter Super Shinobi Spin C.WT 10 - 40 GRM SSS9 (9´) och tillverkades av Daiwa i Scotland någon gång på 1970-talet....

                      Spöna är vackert guldbruna i färgen och tillverkade av rörbyggd glasfiber med Fuiji spöringar och toppögla...

                      Reekie, bjuder du mig SEK 5.000:- för ett av mina gamla Daiwa-spön så är svaret nejtack...

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Eller låt honom ta dem vidare några deccenier, låt dem jobba!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 885 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X