Ursprungligen postat av Jonez
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Prorex-spön
Collapse
X
-
Förra säsongen drog ja 780 gäddor med en top på 9.2 kg, kör med R.i.P systemet på 95% av alla jiggar, aldrig ett enda brott eller fel,
- Gillar 1
-
Går sönder vid belastning. Två st Stinger gick sönder under drillning för mig. Systemet är genialiskt men deras Stinger är verkligen ren jävla skit.Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
offtopic: vad är det för fel på stingersarna i R.I.P multi depth system???
Lämna en kommentar:
-
offtopic: vad är det för fel på stingersarna i R.I.P multi depth system???Ursprungligen postat av alltid Visa inlägg
Har hört ryktesvägen att ringarna på AGS håller lika bra kvalitet som stingersarna i R.I.P multi depth system, mitt råd är alltså att köpa båda spöna! Du har säkert någon fiskekompis som kan tänka sig att köpa det du inte gillar i begagnat tillstånd för en liten slant
Lämna en kommentar:
-
Har hört ryktesvägen att ringarna på AGS håller lika bra kvalitet som stingersarna i R.I.P multi depth system, mitt råd är alltså att köpa båda spöna! Du har säkert någon fiskekompis som kan tänka sig att köpa det du inte gillar i begagnat tillstånd för en liten slantUrsprungligen postat av jegarn Visa inläggVerkar som om alla i denna tråd har riktigt bra koll på Prorex-spöna, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa ett 120g AGS eller ett 120g XR. Det jag tvekar på är spöringarna på AGS'en, jag får en känsla av att de kan vara känsliga emot stötar och att de kan spricka... Hur är det med era AGS som ni fiskat med ett tag? Håller spöringarna ihop tveklöst eller har några gått sönder?
Tacksam för svar
Lämna en kommentar:
-
Om du scrollar tillbaka och läser inläggen kan du se att jag skrivit en del om AGS ringar, och min upplevda skillnad mellan AGS o XR
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJa enligt Xerup borde jag inte uttala mig eftersom jag inte äger ett sånt spö utan bara refererar här, han litar inte på referat... det blir enligt honom enbart "hörsägen" eller om det var "lässägen"... men va sjutton, jag är inte Xerup...
njae va? Nu hittar du allt på en egen sanning genom din tolkning av det jag skrev. Men fortsätt så du, det gynnar säkert både dig och forumet.
Lämna en kommentar:
-
Ja enligt Xerup borde jag inte uttala mig eftersom jag inte äger ett sånt spö utan bara refererar här, han litar inte på referat... det blir enligt honom enbart "hörsägen" eller om det var "lässägen"... men va sjutton, jag är inte Xerup...
Aldrig läst om problem med öglor på XR (som jag ägde ett tag!) här på FS men däremot på några AGS...
Givet att den senare serien sannolikt sålts i färre volymer än XR så är nog problemen med kolfiberöglor mer omfattande... men om det är stort vete sjutton... Jag har för övrigt bara bytt två öglor på mina spön sen typ 1978... så inget stort problem för mig som kört med andra typer av ringar...
Här behövs egentligen statistik från leverantören, ett, två eller få enskilda problem kan få ett överdrivet genomslag, då de nöjda sällan varken gnäller eller hyllar i samma omfattning som de missnöjda... men mitt intryck är att AGS öglor har procentuellt mer problem...
Lämna en kommentar:
-
Har flera AGS spö och aldrig haft problem men jag är oxå otroligt försiktig med allt ja äger dvs slänger inte ner spöna som amerikanska bassfiskare etcUrsprungligen postat av jegarn Visa inläggVerkar som om alla i denna tråd har riktigt bra koll på Prorex-spöna, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa ett 120g AGS eller ett 120g XR. Det jag tvekar på är spöringarna på AGS'en, jag får en känsla av att de kan vara känsliga emot stötar och att de kan spricka... Hur är det med era AGS som ni fiskat med ett tag? Håller spöringarna ihop tveklöst eller har några gått sönder?
Tacksam för svar
Lämna en kommentar:
-
Fiske polaren har XR spöt (Dock 150g). Och skillnaden mellan ags och XR är obetydligt.Ursprungligen postat av jegarn Visa inläggVerkar som om alla i denna tråd har riktigt bra koll på Prorex-spöna, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa ett 120g AGS eller ett 120g XR. Det jag tvekar på är spöringarna på AGS'en, jag får en känsla av att de kan vara känsliga emot stötar och att de kan spricka... Hur är det med era AGS som ni fiskat med ett tag? Håller spöringarna ihop tveklöst eller har några gått sönder?
Tacksam för svar
Alltid roligare med det bästa, men i detta fall tror jag inte att du kommer att förlora något på att gå på XR spöt.
Lämna en kommentar:
-
Verkar som om alla i denna tråd har riktigt bra koll på Prorex-spöna, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa ett 120g AGS eller ett 120g XR. Det jag tvekar på är spöringarna på AGS'en, jag får en känsla av att de kan vara känsliga emot stötar och att de kan spricka... Hur är det med era AGS som ni fiskat med ett tag? Håller spöringarna ihop tveklöst eller har några gått sönder?
Tacksam för svar
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 335 visningar