Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Coffe81 Visa inlägg

Grymt. Tack

Den 6.1' verkar nice.
    Får bli ett sånt att testa.
    Kolla noga, tror det är 6'10" dvs 2 tum söder om 7'... fast det funkar nog bra ändå.
    (lite som mitt blivande "gäddvertikalspö" i annan skala, Westin 8" -130g, mjuuk topp men en duktig ryggrad ungefär halvvägs ned... )
    Senast ändrad av anteman; 2019-05-30, 07:35.

Lämna en kommentar:

• Coffe81
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Nope, inte något renodlat Vertikal spö. Skulle däremot kunna tänka mig att https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...tula-bait.html skulle fungera utmärkt till Vertikalspö efter gös röding eller abborre.. Längden är perfekt, aktionen perfekt, kort bakhandtag och skulle inte tveka på att kasta upp till 35g med det (vilket är oväsentligt eftersom du ska vertikala)

​​​​​​Väldigt lika klingor
    Grymt. Tack

Den 6.1' verkar nice.
    Får bli ett sånt att testa.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Nope, inte något renodlat Vertikal spö. Skulle däremot kunna tänka mig att https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...tula-bait.html skulle fungera utmärkt till Vertikalspö efter gös röding eller abborre.. Längden är perfekt, aktionen perfekt, kort bakhandtag och skulle inte tveka på att kasta upp till 35g med det (vilket är oväsentligt eftersom du ska vertikala)

​​​​​​Väldigt lika klingor

Lämna en kommentar:

• Coffe81
    replied
    En fråga till er.

har idag 2 prorex ags spön.
    Ett till borre och ett till gädda.

har daiwa något prorex eller annat bra spö till vertikalfiske till gös?
    har inte lyckats googla mig fram till något där, det kanske helt enkelt inte finns.

Vet ni om det finns?

vore Nice att ha samma serie på alla spön.
    mvh

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Jag köper enbart 2-delat av praktiska skäl, blev förvånad när jag såg att ett AGS spö (och några andra spöfabrikat) i ett nummer av FJ nyligen hade en tydligt synbar "bruten" aktion på bilden just vid holken?! Man kan göra 2-delat utan den konsekvensen.

Någon som märkt det på era spön... ?!

Tyvärr är det ju sällan man ser sitt egna spö från sidan under belastning.... Ser osnyggt ut och även om spöt kastar bra ändå så bör det rimligen ge spöt sämre totalprestanda vid kast, känsla och drillning eller ?

Vill absolut inte gå över till odelade spön men en vettig holk/delning vill jag ha, det har jag redan på andra spön....
    Senast ändrad av anteman; 2019-05-29, 11:42.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Prorex S, spinn -150g? se ovan.

Lämna en kommentar:

• wetblunt
    replied
    Undrar även över denna: https://www.sportfiskegiganten.se/da...50-100g-haspel

Samma som ovan fast haspel 50-100g. Någon som känt och klämt? testat?

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Någon som prövat nya Prorex S, den tyngre för gädda och kan lämna ett omdöme kring
    kastvikter, balans och aktion?

Att den har en enklare kolfiber bland Prorexspön ser jag inte som en nackdel, kan göra den lagom snabb...

​PXS862XXHFB-AS
    8’6”/262cm 202g 150g
    ​​​​​​
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20190517-192918_Chrome.jpg Views:	1 Size:	192,5 KB ID:	2506699
    Senast ändrad av anteman; 2019-05-17, 21:06.

Lämna en kommentar:

• Mikael S
    replied
    Tjena var i en butik hittade spön med foam handtag och utan. Hittade även denna video på daiwas catalog. http://www.daiwa.com/scandinavia/con...ing/index.html
    Vilket spö är egentligen 2019? Daiwa visar ju upp två XR med foam fram och ett utan.

Lämna en kommentar:

• Mikael S
    replied
    Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    Finns 4 modeller nu, gamla instegsmodellen är borta så nu gäller S som är aningen enklare än gamla instegsmodellen, E, som är kan man säga mitemellan insteg och XR (fast mer lik XR i specarna, enligt mig), XR (omgjord med nya handtag) samt AGS (nya handtag även där). Dessutom så tillkommer XR och AGS i classic-variant. DVS samma spön fast med helkork ist för split-grip och EVO. Dock är det bara gäddspön som finns i classic-serien

Hittar du ett "gammalt" prorex-spö är det med 90% sannolikhet på rea. Men lär inte finnas många kvar å nå butiker... Dock fyndläge, om man hittar det man är ute efter.
    Ok tack. Försöker hitta någon butik i sthlms området som har de nya XR spöna men de senaste dagarna har det varit tomt kanske pga av mässa etc att de släpps nu då de tömt lagren på förra årets modeller. XR 120 känns som ett fint spö med låg vikt om man jämför med likvärdiga spön, 176gram är inte mkt.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 644 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13