Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Kommer ny till 2019 en upphottad variant av den, fast till sänkt pris, jobbigt va!?
    Nej men rimligt, högst rimligt!

    Kommentera


    • Hur tungt kan/vågar man kasta med AGS -120? Var ligger sweetspot? Har precis sålt mitt AGS 180 för det kändes på tok för kraftigt, var inte bekvämt att fiska med på något vis. Det tyngsta betet i min arsenal är mcrubber med 25g bly. då är man nästan uppe på 120g.

      Har även ett AGS 40-80 och det är jag kanonnöjd med.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
        Hur tungt kan/vågar man kasta med AGS -120? Var ligger sweetspot? Har precis sålt mitt AGS 180 för det kändes på tok för kraftigt, var inte bekvämt att fiska med på något vis. Det tyngsta betet i min arsenal är mcrubber med 25g bly. då är man nästan uppe på 120g.

        Har även ett AGS 40-80 och det är jag kanonnöjd med.
        Sweetspot enligt mig 80-110g.kasta 130 är inga problem alls. Stor skillnad mellan 180grammarn o 120g.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Sweetspot enligt mig 80-110g.kasta 130 är inga problem alls. Stor skillnad mellan 180grammarn o 120g.
          Tackar, då tar jag och beställer ett -120 nu, verkar vara exakt vad jag är ute efter.

          Kommentera


          • Allt har med egna preferenser att göra. Jag håller inte alls med om att sweetspotten ligger mellan 80-110gr. Jag skulle snarare säga 50-80gr. Därefter tycker jag att spöt blir svampigt och inte alls trevligt att kasta med.
            Nu måste jag säga att jag överlag gillar lite styvare spön när man ska fiska beten som man inte endast spinner hem.
            Oavsett så är det ett mycket lätt och trevligt spö som borde finnas i allas spö-arsenal.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
              Allt har med egna preferenser att göra. Jag håller inte alls med om att sweetspotten ligger mellan 80-110gr. Jag skulle snarare säga 50-80gr. Därefter tycker jag att spöt blir svampigt och inte alls trevligt att kasta med.
              Nu måste jag säga att jag överlag gillar lite styvare spön när man ska fiska beten som man inte endast spinner hem.
              Oavsett så är det ett mycket lätt och trevligt spö som borde finnas i allas spö-arsenal.
              Har ett AGS 40-80 som jag tycker är svinskönt med beten 50-75g som jag testat, låter konstigt att spöts storebror skulle ha samma sweetspot.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
                Allt har med egna preferenser att göra. Jag håller inte alls med om att sweetspotten ligger mellan 80-110gr. Jag skulle snarare säga 50-80gr. Därefter tycker jag att spöt blir svampigt och inte alls trevligt att kasta med.
                Nu måste jag säga att jag överlag gillar lite styvare spön när man ska fiska beten som man inte endast spinner hem.
                Oavsett så är det ett mycket lätt och trevligt spö som borde finnas i allas spö-arsenal.

                Håller med.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                  Har ett AGS 40-80 som jag tycker är svinskönt med beten 50-75g som jag testat, låter konstigt att spöts storebror skulle ha samma sweetspot.
                  Just det där och andras upplevelse av -120g visar hur otroligt svårt det är att rekommendera spön till andra även om jag uppskattar alla försök att säga lite mer än leverantören!

                  Givet hur du Mabo upplever 40-80g så tror iaf jag att du blir nöjd med -120g men det återstår att se...

                  Kommentera


                  • Gillar verkligen mitt AGS -120 men vill inte kasta över 100g med det.

                    Kommentera


                    • Jag har både xr120 och AGS 120, och AGS 180. Sistnämnda kastar 200g. Både AGS 120 och prorex 120 har jag absolut inga problem att kasta 120g med. Är ni nojig eller jag övermodig?!
                      Föredrar runt 90-100 på båda spöna, men som sagt aldrig tvekat på mer vikt...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X