Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
    jag äger både xr40-80 samt ett sprillans nytt xr-120, du kan få köpa något av dem om du vill, synd att frakten är lite dyr.
    Jag älskar mitt ags-120
    Skicka spö med bussgods är inte dyrt, betalade 245:- för frakten.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
      jag äger både xr40-80 samt ett sprillans nytt xr-120, du kan få köpa något av dem om du vill, synd att frakten är lite dyr.
      Jag älskar mitt ags-120
      Antar att du skrev till mig! Jag satt uppe och klurade, kikade prisjakt, finurlade, kikade lite till och så vidare fram till 03.30 inatt men beslutade mig tillslut för att köpa ett Prorex AGS -120g. Blir väl eventuellt lite omprioriteringar hemma och sälja av lite annan skit som ligger och skräpar så kanske man kan köpa sig en Tatula 200 eller Prorex 300HL också.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
        Antar att du skrev till mig! Jag satt uppe och klurade, kikade prisjakt, finurlade, kikade lite till och så vidare fram till 03.30 inatt men beslutade mig tillslut för att köpa ett Prorex AGS -120g. Blir väl eventuellt lite omprioriteringar hemma och sälja av lite annan skit som ligger och skräpar så kanske man kan köpa sig en Tatula 200 eller Prorex 300HL också.
        jag har tatula200HD grym kombo du kommer ej ångra dig, tws är överskattat så välj prorex300hl om du vill ha större knoppar.
        Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

        Kommentera


        • Annars är Daiwa coastal en rulle som passar till spöet.

          Kommentera


          • ja men den är dyrare än tatulan, känns lite som samma rulle
            Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

            Kommentera


            • Coastal finns för 1999 nu på söders. Har både Tatula och Coastal och gillar vev en på coastal, den ger bra grepp och känsla.
              Tillägger att mitt absoluta favorit spö är xr150g. Om man söker ett spö för beten 70-150g så finns inget mer prisvärt spö. Väger 180g vilket är sjukt för ett så kraftfullt spö. Har även ags 120g och använder båda kombo lika mycket men xr150g är såå skönt

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Jonez Visa inlägg
                Coastal finns för 1999 nu på söders. Har både Tatula och Coastal och gillar vev en på coastal, den ger bra grepp och känsla.
                Tillägger att mitt absoluta favorit spö är xr150g. Om man söker ett spö för beten 70-150g så finns inget mer prisvärt spö. Väger 180g vilket är sjukt för ett så kraftfullt spö. Har även ags 120g och använder båda kombo lika mycket men xr150g är såå skönt
                Är det någon skillnad i snabbhet, toppighet mellan de två? En del säger att även om AGS -120g är snabbt, lätt och bra och nästan allround så är den inte så behaglig till spinnerbaits eller kraftigt slående wobblers, det blir alltför mycket "info i handen"

                Är ditt XR bättre, lite lugnare, djupare i det avseendet?

                Mitt XR 8' 5-25g haspel är precis så, tyvärr så, då jag trodde det skulle vara toppigt men det är ganska mjukt och djupt i toppen och aktionen, dvs ett bra spö men alltför mycket allround för mitt ändamål (ville ha ett styvt, toppigt jiggspö...)

                Glad (å regnblöt?) midsommar!
                Senast ändrad av anteman; 2018-06-22, 07:12.

                Kommentera


                • Ja, jag skulle säga att xr150g är något djupare än Ags 120g. Kanske är sista decimeterna lite lite mjukare än Ags 120g, men är fortfarande magiskt känsligt och rappt.

                  Tycker dessa två kompletterar varandra fantastiskt för mig som älskar rappa spön som förmedlar huggen på ett unikt sätt mot allt annat jag testat. Jag kastar inte gärna mer än ca 100-110g med mitt Ags 120g och över det använder jag xr150g. Ska dock tillägga att xr150g kastar utmärkt med beten runt 40-50g också men ags 120g är lika fantastic för allt mellan 30-100g så det används för lättare beten.

                  Nu vart det rörigt kanske men hoppas att ni hänger med.

                  Kommentera


                  • Sitter och inväntar mitt AGS -120 (och en Tatula 200, ops!)! Härligt.
                    Men hur är Prorex-haspelspöna? Det kanske kan bli sig ett sådant i framtiden också för det jag har nu börjar bli till åren.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • Står i valet och kvalet mellan XR120 och XR150. Har grov beslutsångest. Klassningen har diskuterats en del i tråden men då folk tycker olika blir det inte lättare
                      Vill kasta mellan kanske 50-125g..

                      Om man ska köra en del Mc rubber, hypoteez, pigshad osv men ändå vill kunna kasta westin swim och annat runt ~50g vilket ska jag då ta? Någon som har fiskat båda och testat undre och övre gräns?

                      Edit: kommer köra med en Tranx301

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 928 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 756 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X