Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Tja ett AGS-spö "kräver" väl nästan en LT Tatula eller Ballistic i 2500-3000 storlek? "Tyvärr" så lätta att en lite tyngre rulle kanske balanserar bättre.... undra om denna väger tillräckligt https://www.fiskeutrustning-online.s...ar-15698p.html
    Kräver nästan en Daiwa rulle alltså Annars gillar jag verkligen Shimano rullarna, kanske en sån här tex. https://ribatex.se/shimano-ultegra-c3000hg-fb?
    Senast ändrad av inteenaning; 2018-03-29, 15:04.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av inteenaning Visa inlägg
      Kräver nästan en Daiwa rulle alltså Annars gillar jag verkligen Shimano rullarna, kanske en sån här tex. https://ribatex.se/shimano-ultegra-c3000hg-fb?
      Nä, mest på skoj samt att även om jag själv har ett par shimano så är jag nyfiken på Daiwas nyare rullar, bl a LT konceptet. Har läst här på FS att ”gången” på t ex Stradic Ci4 nuvarande modell FB inte når upp till den förra men det kan vara subjektivt. Däremot saknar Ci4 FB spak för backspärren vilket är en miss i min bok.... Ultegra väger dock lite mer vilket kan vara ett plus på vissa spön.

      Luvias är tydligen gjord i Japan och har lite högre utväxling...
      Senast ändrad av anteman; 2018-03-29, 15:38.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av TeamAbbörrn Visa inlägg
        Riktigt sugen på Daiwa Prorex AGS 772HFB 40-80g. Funkar det med min lexa 300HL tror ni?
        Funkar gör det så klart men en tatula 200 funkar bättre rent viktmässigt. Lexan väger 300g vilket kan bli lite i överkant mot spöt.
        Men funkar gör det

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Nä, mest på skoj samt att även om jag själv har ett par shimano så är jag nyfiken på Daiwas nyare rullar, bl a LT konceptet. Har läst här på FS att ”gången” på t ex Stradic Ci4 nuvarande modell FB inte når upp till den förra men det kan vara subjektivt. Däremot saknar Ci4 FB spak för backspärren vilket är en miss i min bok.... Ultegra väger dock lite mer vilket kan vara ett plus på vissa spön.

          Luvias är tydligen gjord i Japan och har lite högre utväxling...
          Jo jag har tittat både på Tatulan och Ballistic men det drar ju iväg till ca 3000 respektive 2000+ för dom, visst man kan få en Fuego LT 3000 för 1000 lappen dock.
          Men på något sätt i den prisklassen känns en Ultegra 3000 modell för 1100:- mera värt Shimanon väger dock 20g mer än Daiwan men det ska nog funka utan att jag märker något på det spöt antar jag

          Kommentera


          • Ja 1100 hos Ribatex är ju taget!

            Kommentera


            • Tror det blir en sån, dum fråga bara kanske men ser nu att det finns en C3000 och en C3000 HG (High gear) och vad jag kan se har 3000HG 6,0:1 medans C3000 har 5,0:1 men det är väl knappast någon nackdel att välja HG modellen antar jag, kostar dessutom exakt lika

              Kommentera


              • Fuego finns lite över allt, den har i stort sett samma specar som dyrare Ballistic men väger ca 20-30gr mer. Dock inget att bry sig om då alla LT rullar (light and tuff) är rejält mycket lättare än prismässigt (i Tyskland) jämförbara konkurrenter. Tro mig du blir mer än nöjd!

                Kommentera


                • Vad är skillnaden mellan, exceler 2500/ninja 2500, legalis 2500 som alla ligger ungefär lika i pris, mellan 550-650kr.

                  Kommentera


                  • @ inteenaning - jag skulle välja 6,0 före 5,0.

                    Kommentera


                    • Fel tråd�� du får starta en ny så ska jag redogöra

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 374 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X