Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

    Kan nog stämma men Classe69 har nog ett sånt AGS till salu och det kanske motsvarar ett nytt XR i pris och det kan ju locka...
    Jaha
    Ja jag valde i alla fall mellan ett väldigt nätt spö, kommer inte ihåg om det var ett Westin eller ags.

    Mitt val föll på det ””billigare”” prorex XR, för de dyrare är så himla tunna och nätta, och i mina ögon, söndriga av minsta lilla.
    Nu kanske det inte riktigt stämmer, men är olyckan framme skall det inte mycket till med det allra tunnaste mest optimerade pinnarna.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • Ligger nog något i det. Nanomaterialklingor ska ju vara både lättare å starkare men givet det man läst här så kan den möjligen stämma när man drillar och kastar men inte när det gäller stötar, en lätt stöt på en tunn klinga med tunn lack räcker...

      Sen kan man knappast kalla XR för tunga spön, inte långt alls från AGS.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

        Ja men det är ju ett annat spö
        Haha jo det vet ja allt mycket väl. ja ventilerade bara lite, har aldrig fiskat med ett spinnspö med sådan krispighet och känsla,

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

          Jaha
          Ja jag valde i alla fall mellan ett väldigt nätt spö, kommer inte ihåg om det var ett Westin eller ags.

          Mitt val föll på det ””billigare”” prorex XR, för de dyrare är så himla tunna och nätta, och i mina ögon, söndriga av minsta lilla.
          Nu kanske det inte riktigt stämmer, men är olyckan framme skall det inte mycket till med det allra tunnaste mest optimerade pinnarna.
          jag förstår hur du tänker men är olyckan framme dvs halk på sten/stängd dörr/klumpig polare så spelar det ingen roll om det är ett AGS eller XR, Ja fick det berättat/förklarat för ett tag sen att XR/AGS är snarlika och ingen som helst ide att köpa ett AGS och det är så långt från sanningen man kan komma då ja numera äger 4 AGS samt 3 XR och testat polarnas XR spö. AGS är utan tvekan one step above men ja erkänner att dom känns så extremt lätta att man i början va rädd att ta i men peppar peppar inget har hänt än,

          Kommentera


          • Har ett märkligt problem med mitt prorex ags 7-32g. Spötoppen har en tendens att vrida sig efter några kast. Har varit en vända hos Daiwa och de påstår att det ej är fel på spöt.
            Har flertalet spön och har haft en del genom åren, men detta är första gången det händer.
            Är det normalt som Daiwa menar? Kan man göra något själv?

            Kommentera


            • Nackdelen med delade spön, men borde inte vrida sig allt för lätt, mina olika prorex spön har inte det problemet, enstaka gånger har jag fått vrida lite på ena delen, men det kan man räkna på ena handen, kanske holken är för stor?

              Kommentera


              • Mjo har ju även odelade spön och det är ju en fördel med dom över de andra. När man för ihop spöt så nyper den endast vid holken ungefär 2mm vilket syns tydligt efter att man har dragit isär spöt.
                Men tycker det är mäkligt att Daiwa påstår att det är felfritt, rekomendationen från dem var att ta i hårdare. Men spricker holken så är det handhavande fel.
                Känns lite moment 22.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Prylfiskarn Visa inlägg
                  Har ett märkligt problem med mitt prorex ags 7-32g. Spötoppen har en tendens att vrida sig efter några kast. Har varit en vända hos Daiwa och de påstår att det ej är fel på spöt.
                  Har flertalet spön och har haft en del genom åren, men detta är första gången det händer.
                  Är det normalt som Daiwa menar? Kan man göra något själv?

                  Har 5 AGS spö. Aldrig hänt på mina,

                  Kommentera


                  • Testa kyl ner ena delen, eller båda ordentligt så materialet krymper, sedan för du ihop delarna. Och lägger ut det i solen, så det expanderar. Om det fortfarande är lätt att vrida är något galet. Nackdelen är att det kan sätta sig som Sören, då får man kyla igen för att ta i sär

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                      Testa kyl ner ena delen, eller båda ordentligt så materialet krymper, sedan för du ihop delarna. Och lägger ut det i solen, så det expanderar. Om det fortfarande är lätt att vrida är något galet. Nackdelen är att det kan sätta sig som Sören, då får man kyla igen för att ta i sär
                      Eller superlim så har du ett odelat spö hahaha
                      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                      Flugfiske är en Livs-stil
                      2016 har jag blivit Multifrälst

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X