Någon som hunnit klämma på nya ags serien och kan tycka till?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Prorex-spön
Collapse
X
-
Äger inte spöt men testat det ett par gånger. Tycker det framförallt är ett riktigt bra crankspö givet den mjuka toppen. Funkar även till lättare Ned tycker jag givet att klingan är väldigt känslig, men framförallt beten med trekrok. Vadl letar du efter?Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inläggnågon som testat Daiwa AGS bait crankbait 3-18g? fungerar den bara till cranks?
Kommentera
-
Allround spö till jigg, cranks, Twitchbeten och vibrationsbeten . Hur lätta cranks kastar den?Ursprungligen postat av Bilbo Visa inlägg
Äger inte spöt men testat det ett par gånger. Tycker det framförallt är ett riktigt bra crankspö givet den mjuka toppen. Funkar även till lättare Ned tycker jag givet att klingan är väldigt känslig, men framförallt beten med trekrok. Vadl letar du efter?
Kommentera
-
[QUOTE=Villespinn91;n2659463]
Allround spö till jigg, cranks, Twitchbeten och vibrationsbeten . Hur lätta cranks kastar den?[/QUOTE
Lite rättning från mig - jag har testat den gamla versionen som var 3-15 som jag inte skulle rekommendera som allround. Oklart med nya crank, åk och kläm på det!
Kommentera
-
Hej, har ett Bite of bleak Yoru 7,4 5-27 (Multi) som jag jiggar och använder till free rig. Tycker detta spöt är riktigt härligt men är svårt att använda vid lättare vikter under 5-7g. Är ute efter ett multispö som kan hantera lätta vikter till tex free rig och ned, säg under 5g. Har sneglat lite på Daiwa Prorex XR Bait 7'1' 3-18g Finesse Carbon för att fylla denna plats i arsenalen men har haft svårt att hitta speciellt mycket information om det och ingen butik i närheten har detta i lager. Någon som har erfarenhet av detta spö och kan hjälpa mig i detta beslut?
Enkelt beskrivet är jag ute efter ett jiggspö som klarar vikter under 5g. Dvs toppigt med ryggrad. Fast/x-fast.
Kommentera
-
Det är ett förhållandevis långsamt spö. Bra klassat, men enligt mig något mjukt till free rig med vikter på 5 g och över. Särskilt om man använder lite tjockare gods på krok. Den har inte riktigt kraften att kroka bra med en 2/0:a på free rig. Skulle leta efter något lite hårdare spö. Shimano Zodias 21 g t.ex. Om du enbart tänker använda lite tunnare krok och mindre vikter, då funkar det.Ursprungligen postat av Niklasfisk Visa inläggHej, har ett Bite of bleak Yoru 7,4 5-27 (Multi) som jag jiggar och använder till free rig. Tycker detta spöt är riktigt härligt men är svårt att använda vid lättare vikter under 5-7g. Är ute efter ett multispö som kan hantera lätta vikter till tex free rig och ned, säg under 5g. Har sneglat lite på Daiwa Prorex XR Bait 7'1' 3-18g Finesse Carbon för att fylla denna plats i arsenalen men har haft svårt att hitta speciellt mycket information om det och ingen butik i närheten har detta i lager. Någon som har erfarenhet av detta spö och kan hjälpa mig i detta beslut?
Enkelt beskrivet är jag ute efter ett jiggspö som klarar vikter under 5g. Dvs toppigt med ryggrad. Fast/x-fast.
Kommentera
-
Kan förövrigt uppdatera tråden kring senaste AGS serien. Ägde för flera år sen ett AGS 10-30. Tyckte spöt var påkigt och underklassat, men känsligt. Såldes rätt fort då och tappade intresset för AGS serien. Köpte nu ett begagnat Universal 5-25 från nya serien då jag var nyfiken igen. Har bara positivt att säga och tycker spöt är riktigt bra. Väldigt känslig klinga, snabbt men med lite mjukare topp, bra ryggrad och rätt klassat. Känns extremt allround även om det lutar mer åt ett jiggspö. Bortom allt detta så är även väldigt snyggt byggt och känns lyxigt. Kanske nya favoriten bredvid mitt Poison Adrena 1610 som nu för första gången på länge har fått en utmanare. Kan bara rekommenderas!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 508 visningar