Hahaha så kan det mycket väl vara
låt mig omformulera mig då, kan de va lättare för en nybörjare att börja köra nylon lina tills man lärt sig hantera rullen?
Jag kör med 2 vikter aktiverade och spolen glappar en aning i sidled. Kör en 0.28 lina och igår körde ja mestadels en 28g skeddrag ett tag en 40grams.
Ja gjorde som så efter ja fått trassel på rullen första gången att ja kasta ut draget och bromsa in den när den skulle landa sen fick den följa med långt nedströms sen veva jag in den så de ja känner är väldigt hårt spolat men kanske den nedre delen är för löst spelad då då ja lät ca halva rullen åka med nedströms.
låt mig omformulera mig då, kan de va lättare för en nybörjare att börja köra nylon lina tills man lärt sig hantera rullen? Jag kör med 2 vikter aktiverade och spolen glappar en aning i sidled. Kör en 0.28 lina och igår körde ja mestadels en 28g skeddrag ett tag en 40grams.
Ja gjorde som så efter ja fått trassel på rullen första gången att ja kasta ut draget och bromsa in den när den skulle landa sen fick den följa med långt nedströms sen veva jag in den så de ja känner är väldigt hårt spolat men kanske den nedre delen är för löst spelad då då ja lät ca halva rullen åka med nedströms.
Kommentera