Ambassadeur problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur problem

Hallå tänkte kolla här om någon skulle kunna hjälpa mig med ett problem. Köpte en ambassadeur 6500 cs pro rocket för någon månad sen och for ut igår och skulle prova den. Kom ner till älven kastade 3 kast fick skatbo i rullen för att jag öppnade bromsen för mycket fixade det drog åt den lite och började kasta. Gick ganska bra 10 min men sen började den vid vissa kast leva om väldigt mycket och tvär högg, tänkte att de var nåt handhavande fel å försökte kasta lite olika men vart ändå samma sak (bara ibland) gav upp och drog ner en sväng idag också och tränade men nu efter ha kastat en del har slirbromsen börjat ge upp, det är som om den hackar när man drar ut linan. När ja kom hem började jag att googla på det och ser att man har en inställning på vänster sida av rullen också. Är de så att ja har förstört rullen pga av jag inte ställt in den rätt eller tror ni det är något fabrikats fel ?

Öppna å kolla? Världens lättaste rulle å skruva i.

Att den börjar hacka i slirbromsen låter konstigt dock....? Är de en ny rulle, alltså inte begagnad?

Där finns bromsar på spolen också, öppna å kolla hur många som är aktiverade. Hur som måste nu nog skruva loss 3 skruvar
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Jag får göra det. Ja herregud, har suttit å läst på nu ikväll och inser hur lite jag vet om dessa rullar. Men alltså jag har bara justerat på ena sidan när ja tror att ja justerat kan de va de som gjort att de blivit såhär?
      Senast ändrad av ToreK; 2017-05-13, 22:19.

Kommentera

Ja, jag köpte den ny från butik

Kommentera

Öppnade och kollade å de var 4 st aktiverade. När ja satt ihop gaveln igen så går det inte ens att veva in linan. Fri snurrar bara och när ja drar åt slir bromsen så hackar den bara när ja försöker veva in.

Kommentera

Ta med dig rullen in till butiken där du köpte den så kan de säkert visa dig hur den fungerar.

Mvh. HenkeW

Kommentera

Köpte den på internet så de är de som är kruxet

Kommentera

Har du grundat med nylon?
                DEN SOM INTE FISKAR, LEVER INTE

Kommentera

Ursprungligen postat av ToreK Visa inlägg
                  Hallå tänkte kolla här om någon skulle kunna hjälpa mig med ett problem. Köpte en ambassadeur 6500 cs pro rocket för någon månad sen och for ut igår och skulle prova den. Kom ner till älven kastade 3 kast fick skatbo i rullen för att jag öppnade bromsen för mycket fixade det drog åt den lite och började kasta. Gick ganska bra 10 min men sen började den vid vissa kast leva om väldigt mycket och tvär högg, tänkte att de var nåt handhavande fel å försökte kasta lite olika men vart ändå samma sak (bara ibland) gav upp och drog ner en sväng idag också och tränade men nu efter ha kastat en del har slirbromsen börjat ge upp, det är som om den hackar när man drar ut linan. När ja kom hem började jag att googla på det och ser att man har en inställning på vänster sida av rullen också. Är de så att ja har förstört rullen pga av jag inte ställt in den rätt eller tror ni det är något fabrikats fel ?
                  Hej Johan Torén;

Skicka genast din ABU Ambassadeur 6500 CS Pro Rocket multirulle till ABU AB i Svängsta för reparation och service. Adressen är ABU AB, SE-376 81 SVÄNGSTA, Tel. 0454 - 880 000. Bifoga gärna ditt inköpskvitto (om du har något) samt bifoga en lapp med ditt namn, adress och telefonnummer samt skriv ner vilka problem du har med rullen...

Ingen vet hur gammal en ABU Ambassadeur multirulle kan bli!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                  Old Firehand

Ps. Dröj inte! De stora fiskarna väntar där ute på dig! Ds.
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2017-05-14, 07:40.

Kommentera

Öppnade och kollade å de var 4 st aktiverade. När ja satt ihop gaveln igen så går det inte ens att veva in linan. Fri snurrar bara och när ja drar åt slir bromsen så hackar den bara när ja försöker veva in.
                    Låter lite som att linpaketet inte sitter fast på spolen.

Du fick en fråga tidigare om du grundat med nylon vilket du måste göra och sedan skarva nylonen med flätlinan,
                    flätlina nyper inte fast mot spolen och då kan resultatet bli att linpaketet står stilla även om spolen snurrar.

Förstår du inte riktigt hur rullen funkar så ta med den till en butik som säljer Amb. och be dom visa dig.
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2017-05-14, 17:07.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 452 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13