Såg att det kommit en ny modell på Hi-lo! Detta är en favorit wobbler som hag genom åren fiskat mycket med! Det ända negativa har varit att skeden lätt ställer om sig, samt krokinfästningarna!! När jag var yngre fantiserade jag även om en tyngre, större modell! Allt drtta har abu rättat till med denna stora hi-lo! I am so happy!! Har någon provfiskat den och har något att säga?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hi-lo 20cm 110g
Collapse
X
-
Har inte prövat 20 cm men däremot 15 cm och det tog inte många vändor innan jag lyckades haka ur skeden ur dess fäste, och jag fick inte tillbaka det. När jag väl försökte med våld så gick plastbiten där själva metallkuggen sitter i sönder och därmed gjorde det omöjligt att någonsin få fast igen. Vad det berodde på vet jag inte, men känns mest som att det var ett dåligt exemplar om man nu lyckas med något sådant. Hade väl fångat 1-2 gäddor på det innan, men lyckades dock knipa en på 4,5kg efter att skeden gått sönder.
Ska dock köpa på mig några stycken när det blir vår iallafall.
Värt att notera att rödavita/blåljusa hi-lo's som jag haft i 20 år fortfarande är i gott skick, vissa har t.om originalkrokarna kvar!
Men är man haspelfiskare som jag så är hi-lo djävulens påfund, tillsammans med många andra wobblers.2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
7:e plats i FIskesnacks Gäddfemma 2024
-
Jag testade den lite granna då jag köpte ett ex för några månader sedan. Dem har fixat krokinfästningen och skeden har ett lås inte bara friktion.
Kommer nog personligen inte fiska speciellt mkt. med den då det är något jag inte gillar men kan inte riktigt sätta fingret på utom att jag inte gillar gången någe vidare.
/Apan
Kommentera
-
Köpte en på test. Gillade den.
Köpte 2-3st till, började älska dem.
Köpte ytterligare ett gäng så nu har jag nog en 6-7st iaf.
Kastar ok, härliga att trolla, gången är mer än tillräckligt bra.
För att ändra skeden så trycker man in nosen och låser upp så man kan ändra den. Fungerar bra. Har fått in lite grus i den jag använder mest av dem, en röd/vit dvs, så att den kärvade lite ett tag, men den har gett med sig igen.
Jag personligen känner att detta är för tillfället en favorit och jag fiskar med den varje gång jag är ute. Ofta hela passen med samma wobbler.
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Har haft på en av de största gäddorna i karriären på just en Hi-Lo LYS .Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inläggHar fiskat mycket med 26g och 40g modellerna och tagit några 10+ på dessa! Favoriten är BGL och LYS! Hoppas iallafall BGL färgen kommer på 110g modelleb Den nya modellen blir étt självklart köp! Hoppas den kommer i svävande åå!?
Tyvärr släppte krokfästet ur wobblern då jag virade linan runt armen och tokslet för att få in gäddan innan jag var tvungen att ro undan storstenarna som vågorna förde mig mot .
0.45 flätlina var starkare än krokfästet
Spiggpimplare
Kommentera
-
Det är en helt ny skedkonstruktion på den stora modellen. Skulle gärna se att man började med den på de mindre modellerna med, då den känns mer gedigen och pålitlig. Gillar även att man äntligen monterat på utbytbara krokar istället för den där gamla konstruktionen som skruvades fast, skulle helst se att även denna detalj kommer på de mindre modellerna.
Lite synd bara att man inte har samma färger som på de mindre modellerna, saknar bland annat Svartzonkers färger som kom för några år sedan, dessa är riktigt fina. Skulle även vilja se några av de gamla klassiska färgerna tillbaka som LYS, BGL, XRY och andra gamla klassiker.Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Hur stor kan den gäddan ha varit?? Måste varit fel på krokfästet! Har aldrig varit med om det! Krokarna har tätat ut sig eller har linan gått av! Inte att krokfästet gått sönderUrsprungligen postat av Sälstryparn Visa inläggHar haft på en av de största gäddorna i karriären på just en Hi-Lo LYS .
Tyvärr släppte krokfästet ur wobblern då jag virade linan runt armen och tokslet för att få in gäddan innan jag var tvungen att ro undan storstenarna som vågorna förde mig mot .
0.45 flätlina var starkare än krokfästet
Kommentera
-
Ja XRY BO och de gamla färgerna var riktigt fina! Framför allt var det bättre kvalitet när det stod "made in Sweden" på wobblern! Även på 80 talet när Hi-lo var "made in Japan" var kvaliten bättre! Svartzonkers färger var bra! Men inte kvaliten!! Jag köpte ett gäng när de kom, men nästan alla gick sönder på olika sätt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 837 visningar