Bästa/Skönaste Jiggspö till abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa/Skönaste Jiggspö till abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
    Seriöst? Tror du det?

Sköna klipp mellan haspel och multi i samma drill. Marknadsföring.

Tyckte jag hörde ett "just luck" från Thomas.
    Det finns ironi i inlägget... t ex om albinon... men, ja seriöst så tror jag det.. alltså att den kan finnas en marginell men faktisk skillnad (har inte prövat ett 3000-5000kr spö till abborre) som kan ha betydelse i vissa lägen men att det främst är trevligare och att platsen är långt viktigare än spöt om fisk är målet. Därmed inte sagt att jag därför köper såna spön -vad tror du?

Såg nu att du köpt ett W3 TC -just ett sånt jag funderar på och väntar på holden och hans input om det! Framtungt säger du, så kändes det inte i butik, det låter inget vidare, vilken rulle hänger på då?
    Senast ändrad av anteman; 2018-02-03, 23:34. Anledning: Stavrättning, jäkla whisky...

Kommentera

Hur många av oss fiskar på marginalen? De gånger jag haft bra abborrfiske så har inte utrustningen varit avgörande, precis som du är inne på. Det är tajming som är avgörande. Visst är det lite härligt med sjyssta prylar i handen och om betet, linan klingan och kullagren är i topp gör det ju situationen mysigare. Jag själv tror på trasselfria stunder med naturen och får jag fisk är det bonus. Än dock är det den där subjektiva känslan i utrustningen jag som många andra jagar. Hänt flera gånger att jag gått tillbaka till spön jag trodde var för billiga (dåliga) då de känns bra helt enkelt. Men jag har även andra kriterier som ska uppfyllas, tex spöt ska kunna ligga i bilen på bredden så det alltid kan vara med. Älskar spontanfiske.

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Det finns ironi i inlägget... t ex om albinon... men, ja seriöst så tror jag det.. alltså att den kan finnas en marginell med faktisk skillnad (har inte prövat ett 3000-5000kr spö till abborre) som kan ha betydelse men att det främst är trevligare och att platsen är långt viktigare än spöt om fisk är målet. Därmed inte sagt att jag därför köper såna spön -vad tror du?

Kommentera

Ett sjufotsspö med så kort handtag bakom rullfästet lär vara framtungt hur dyrt det än är.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
          skriver nog under på det där Anders å andra sidan är det trevligare med bra spö och rulle även om man fiskar på fel ställe...
          Ja när jag vevar hem mina beten med min Calcutta Conquest 200DC utan att bli störd av hugg kan jag på något sätt uppleva en diffus och lågintensiv tillfredsställelse som annars saknas... jag borde kanske ha spö som säger så och ett som kompletterar rullen...
          Senast ändrad av anteman; 2018-02-03, 23:22.

Kommentera

Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
            Hur många av oss fiskar på marginalen? De gånger jag haft bra abborrfiske så har inte utrustningen varit avgörande....
            Stämmer säkert, kanske är det när fisket är riktigt tufft och kinkigt som man behöver marginalerna på rätt sida? Själv fiskar jag tyvärr alldeles för ofta på marginalen, dvs det går inte alls som tänkt... och då... om det mot förmodan hugger så... ?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ja när jag vevar hem mina beten med min Calcutta Conquest 200DC utan att bli störd av hugg kan jag på något sätt uppleva en diffus och lågintensiv tillfredsställelse som annars saknas... jag borde kanske ha spö som säger så och ett som kompletterar rullen...
              det är ju upp till var och en att välja....
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Han inte köra så men körde med 4 tums jigg och 15g och det var absolut inga bekymmer

Kommentera

Jag köpte en fishmaker 2. Jag kunde inte låta bli eftersom jag saknade en renodlad jiggspö för den viktklassen.

Kommentera

Skillnaden med ett bättre spö enligt mig är hur jag känner skillnaden i hela klingan. Chooten är fantastiskt det jag hann köra. Känner hugg tidigt samt alla småpet. Men med the artist så är det ännu tydligare när huggen kommer. Så jag anser att man får mer fisk på dyra spön än på billiga eftersom du inte känner huggen på samma sätt på de billiga. The artist är verkligen fantastiskt på det viset. Chooten också fast inte på samma nivå då det skiljer en hel del i materialet på pinnen

Kommentera

Ursprungligen postat av Busvirre Visa inlägg
                      Skillnaden med ett bättre spö enligt mig är hur jag känner skillnaden i hela klingan. Chooten är fantastiskt det jag hann köra. Känner hugg tidigt samt alla småpet. Men med the artist så är det ännu tydligare när huggen kommer. Så jag anser att man får mer fisk på dyra spön än på billiga eftersom du inte känner huggen på samma sätt på de billiga. The artist är verkligen fantastiskt på det viset. Chooten också fast inte på samma nivå då det skiljer en hel del i materialet på pinnen
                      stämmer nog ganska bra din förklaring....man har oftast fått ganska mycket mer spö för de extra pengarna man lagt när man köpt exempelvis gunkispön jämfört med de något billigare spöna....dock blir skillnaden kanske inte lika påtaglig när man dubblar köpesumman en gång till och exempelvis kliver upp på ett artist....även om skillnaden fortfarande märks...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 867 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04