Exklusiva jerkspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exklusiva jerkspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shit alltså, vilken makalös diskussion!

Om du krokar en gädda genom att hålla hårt i spötoppen och dra, samtidigt som spöbutten är pressad/kilad mot kängorna/mellan kängorna, desto längre spö - så länge du når toppen - desto större kraft får du! (hm..., nja kanske inte om man ser nyktert på saker och ting)

Det har inget med diskussionen här ovan att göra, försökte bara vara ironisk.

Ett längre megastyvt spö mot ett kort i samma dignitet medför bara att kraften i krokningen i toppen på det långa spöet mattas så länge som händerna hålles på samma avstånd från de båda spönas ändbutt.

Most powerfull om man får grepp, är att slita tag i linan och rycka hårt som satan med bara pure handkraft!

HICK

/Mr Muskytracker
    Senast ändrad av Muskytracker; 2006-08-26, 07:55.

Kommentera

• neje om man drar med händerna i flätlina är man körd, har vart me om det förut det blir iaf najsiga sår Håller med MT väldiskuterad tråd..

Kommentera

• Jerkhunter, använder inte du hajsäkra stålhanskar uppbyggda i sektioner av stålpartiklar för god rörlighet när du fiskar gädda?

Kommentera

• Nej bara när jag metar betesfisk till gäddmete! Det är väl ett måste för alla löjmetare?

Kommentera

• BTW imorn blir det testfiske me nya figgen kommer me rapport på mina tior på söndag

Kommentera

• Ursprungligen postat av Muskytrackers
              Shit alltså, vilken makalös diskussion!

Om du krokar en gädda genom att hålla hårt i spötoppen och dra, samtidigt som spöbutten är pressad/kilad mot kängorna/mellan kängorna, desto längre spö - så länge du når toppen - desto större kraft får du!

Det har inget med diskussionen här ovan att göra, försökte bara vara ironisk.

Ett längre megastyvt spö mot ett kort i samma dignitet medför bara att kraften i krokningen i toppen på det långa spöet mattas så länge som händerna hålles på samma avstånd från de båda spönas ändbutt.

Most powerfull om man får grepp, är att slita tag i linan och rycka hårt som satan med bara pure handkraft!

HICK

/Mr Muskytracker

Finns en tråd för dina inlägg...

.......likaså passar nog detta inlägg in där med

mvh/Jon
              - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

• Ja, mitt inlägg passar nog mer in där! Frågan är vad jag fick ovan från, låter ju både lite vimsigt och onaturligt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Muskytrackers
                  Ja, mitt inlägg passar nog mer in där! Frågan är vad jag fick ovan från, låter ju både lite vimsigt och onaturligt.
                  Är väll inte helt ovanligt när det gäller dina inlägg

Kommentera

• Ursprungligen postat av Trumman
                    Helt rätt att man krokar bättre med ett styvt spö men sitter gäddan krokat dåligt så är risken att den lättare går förlorad med ett järnspett särskilt på kort lina, lagom är alltid bäst och roligast, tror de flesta fiskar för att det är kul det gör ialla fall jag.
                    Vill även tala om för alla nyfikna gäddfiskare som inte vet vad de skall välja för jerkspö att komma till Värtancup 1:a Oktober (Söndag). Där kommer CWC att visa nya "Strike Pro serien" av gäddspön allt ifrån 6' till 7.6" . I denna serie spön finns riktiga hardcore "spätt" till Piglett känsla, korta handtag till långa och även riktigt grymma spinnerbaitspön.
                    Såg också att OF är ifarten igen, kan passa på att hälsa från Babe Winkelman,
                    träffade honom när jag var på ICAST-mässan i somras han var en trevlig kille.
                    Keep on Jerking. Från en gäddfreak som lär sig hela tiden.
                    Stefan "Trumman" Trumstedt
                    När kommer de amerikanska rullarna att introduceras då? Samma period eller?
                    - T e a m O d i n -

Kommentera

• BTW vad kör ni för rulle till era jerkspön?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      276 201 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13