BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
    Kikar på att ersätta min Shimano SLX BFS till nästa säsong. Kör ett Daiwa Blazon 1,8-11g ... finns det någon anledning att öht titta på något annat än Aldebaran BFS? Kör 6lbs Sunline Shooter.

    Jag är inte så renodlad på min BFS kombo för abborre, kör mest free rig men använder den för att twitcha mina minsta jerks och top water pencils ibland med.
    I ärlighetens namn.....nej. Det är den bästa BFS-rullen i prisklassen. Garanterat. Vill du verkligen köra rundgavlat är Conquest BFS såklart en bra idé. Att BFS-trimma en Daiwa Steez eller Millionaire CT SV är ju också en idé....men vete-tusan om du får samma "preformance" som en stock Aldebaran BFS?

    Kommentera


    • 3500 kr inkl allt för en Aldebaran BFS från Digitaka är lockande, rätt sugen på att ge mig in i BFS tacklet för regnbågsfisket. Vem vet, kanske dyker det upp något bra pris under black friday som är runt hörnet.

      För den som inte kan vänta och vill beställa från Digitaka ger koden 38F 500 yen i rabatt.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg
        3500 kr inkl allt för en Aldebaran BFS från Digitaka är lockande, rätt sugen på att ge mig in i BFS tacklet för regnbågsfisket. Vem vet, kanske dyker det upp något bra pris under black friday som är runt hörnet.

        För den som inte kan vänta och vill beställa från Digitaka ger koden 38F 500 yen i rabatt.
        37-38 kronor! beställer man småsaker så kan den rabatten vara bra!

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

          37-38 kronor! beställer man småsaker så kan den rabatten vara bra!
          Väntade lite på den kommentaren.

          Nej, inget som avgör om man köper en Aldebaran eller inte.

          Eftersom priserna i Japan är så låga, så får man tex ett gratis skeddrag från ValkeIn (kostar 500yen prick). Eller Shimano Pitbull 4 i PE 0.4 för halva priset.

          Med moms är det 50kr i slutändan.

          Handlar man en del från Digitaka så kan man slå ihop medlemspoängen med koden ovan.
          Senast ändrad av senzitivity; 2023-10-29, 08:54.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av senzitivity Visa inlägg

            Väntade lite på den kommentaren.

            Nej, inget som avgör om man köper en Aldebaran eller inte.

            Eftersom priserna i Japan är så låga, så får man tex ett gratis skeddrag från ValkeIn (kostar 500yen prick). Eller Shimano Pitbull 4 i PE 0.4 för halva priset.

            Med moms är det 50kr i slutändan.

            Handlar man en del från Digitaka så kan man slå ihop medlemspoängen med koden ovan.
            funderar på att i framtiden beställa linor från japan direkt. Men rädd att det blir tull osv Ingen idé att köpa där om man ej sparar några hundra!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

              funderar på att i framtiden beställa linor från japan direkt. Men rädd att det blir tull osv Ingen idé att köpa där om man ej sparar några hundra!
              Jisses hur ofta byter du lina ? Kör minst två år säkert tre på alla jag har , vänder efter halva tiden och den som varit innerst på spolen är ju felfri så för
              mig hade det tagit länge att spara några hundra på Lina .
              kör du 0.08 0.10 byter du väl oftare ändå men svårt o se att man tjänar några hundra på linbyten utan att köpa på sig så man sitter på ett lager gammal Lina i slutänden

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

                Jisses hur ofta byter du lina ? Kör minst två år säkert tre på alla jag har , vänder efter halva tiden och den som varit innerst på spolen är ju felfri så för
                mig hade det tagit länge att spara några hundra på Lina .
                kör du 0.08 0.10 byter du väl oftare ändå men svårt o se att man tjänar några hundra på linbyten utan att köpa på sig så man sitter på ett lager gammal Lina i slutänden
                har 3 olika rullar och letar väl fortfarande efter lina jag ska gilla. Sedan är det mer utbud i japan än i sverige! Så jag tänkte!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

                  har 3 olika rullar och letar väl fortfarande efter lina jag ska gilla. Sedan är det mer utbud i japan än i sverige! Så jag tänkte!
                  Ja för att pröva nya kanske men inte för att tjäna på , har med ungarnas spön och ismetespöna 18 rullar som ska hållas med lina men har svårt att se nån vinst i import av den utom av nyfikenhet på sorter

                  Kommentera


                  • https://www.fishing-mart.com.pl Har ett stort utbud av JDM linor till bra priser. Köpte Seagur R-18 för 169:- rullen på kampanj, brukar kosta 349:- i Sverige.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

                      har 3 olika rullar och letar väl fortfarande efter lina jag ska gilla. Sedan är det mer utbud i japan än i sverige! Så jag tänkte!
                      Haspel eller multi? Vad har du prövat och vad är det du ogillar hos dem? Har senare år kört bl a Power Pro, Spiderwire SS8, S 832 samt Berkley Tracer Braid på mina hasplar och multirullar.

                      De är lite olika men ingen av dem har gjort mig så besviken att jag bytt ut dem. TB låter lite grann i öglorna men inte så farligt på en multi att jag byter ut den än. Har lite Berkley X9 och SW SS12 som jag inte lagt på än, skulle förvåna om de inte är helt ok de också... även om de inte är i nivå med t ex Siglon Adv, YGK eller Gore 131 som fler gillar.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 308 svar
                      263 116 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 491 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 817 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X