BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Krokar de bra? Jag köpte ett gäng #8 Ryugi Infini Hobbit till z-mans micro baits men kände mig osäker på om de skulle lyckas kroka något. Så har inte fiskat med dem.

    Kommentera


    • Ja det var lite därför jag frågade, ett litet krokgap och en krokspets som linjerar med öglan brukar inte kroka jättebra men Utter och andra fångar ju fisk... Din Ryugikrok förefaller än mer krokningvänlig, torde få en bättre "angreppsvinkel" på spetsen som det ser ut. För övrigt en 10:a - jäklar vilka små krokarna för gummi!
      Senast ändrad av anteman; 2024-01-11, 17:52.

      Kommentera


      • Jag har ett paket storlek 8 Mikado krok....har inte använd dem då de är po tok för små. Misstänker att de kanske krokar mindre bra. Men bara att pröva antar jag.

        Kommentera


        • Jag använder dessa små krokar mest på LarvaZ när jag fiskar nära vass och där det finns risk att fastnar med kroken med c- rig.
          Och de krokar galet bra. Får inte glömma att beten är så tiny- de sväljs av en 10cm borre.
          Men jag använder på just LarvaZ även tunna #8 ds krokar. Drar de igenom mitten av huvudet och fiskar då exposed. Båda krokar funkar.
          Fiskar med ds krok mest om jag byter ofta till andra typer av beten där den lilla offset inte funkar

          Kommentera


          • Litet spötipps: Dittdrag säljer just nu ett PureLure Seabed spö för 1200. Ett kinesiskt premiumspö. Helt fantastiskt till fiske 1-10g med fast aktion. Har själv två av de. Fuji As och 40t Toray blank. Ett favoritspö till mig som liknar mycket ett Hearty Rise Rock'n Force.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
              Litet spötipps: Dittdrag säljer just nu ett PureLure Seabed spö för 1200. Ett kinesiskt premiumspö. Helt fantastiskt till fiske 1-10g med fast aktion. Har själv två av de. Fuji As och 40t Toray blank. Ett favoritspö till mig som liknar mycket ett Hearty Rise Rock'n Force.
              Grymt spö till ett väldigt bra pris! Rekommenderas!
              http://highlandpredators.blogspot.com/

              Kommentera


              • Ok kamrater! Utter, hilfe! Missade ovanstående deal, men är på jakt efter ett dedikerat finesse-Ned fiske, med 2-4g skallar. Någon som testat Drew's Ned rod?

                Har just köpt en Luvias 2500 som jag tänkte är lätt nog att bli en dedikerad Ned-rulle, så har inget emot att tejpa den på spöt. Annars öppen för alla förslag. För att göra saken enklare kan vi säga att undre kostnadsgräns är typ 2 laxar, kan gå ner något om det är typ 50% rea Övre oklart. Det ska vara känsligt så klart! Huruvida det är extra fast osv skiter jag nu mer i. Bara det är känsligt, som sagt.

                Kommentera


                • Yamaga Blanks Blue Current III 69

                  Ett suveränt spö. Fiskar med castingversionen och det spöt är magiskt. Bäst av allt, Made In Japan..

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
                    Yamaga Blanks Blue Current III 69

                    Ett suveränt spö. Fiskar med castingversionen och det spöt är magiskt. Bäst av allt, Made In Japan..
                    Tack för tips! Ser ut att vara i lagom range och jag har varit sugen på ett testa ett Yamaga i typ 10 år. Det kanske är dags?
                    Inte så dödsdyrt heller, så en given plats i urvalet. Gör ju inget heller att det är tvådelat vilket jag gillar för transport...

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

                      Tack för tips! Ser ut att vara i lagom range och jag har varit sugen på ett testa ett Yamaga i typ 10 år. Det kanske är dags?
                      Inte så dödsdyrt heller, så en given plats i urvalet. Gör ju inget heller att det är tvådelat vilket jag gillar för transport...
                      Gillar Yamagas eftersom de visar balansen, hur det böjer sig vid belastning och även hur det är vid drilling. Sen att det är fjäderlätt och underbar skoj att fiska med.
                      Bara slå till

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 308 svar
                      263 119 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 491 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 817 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X