Ursprungligen postat av Ugg1an
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Gillar personligen inte yellow label. Tycker den försvinner allt för snabbt. Hedghog ultra light är mycket bättre, även shimano Bantam olja som jag tror den heter är riktigt bra.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggDå blir det till att beställa hem en sån liten burk. Tackar för tipset! Skall bli kul att prova på det här och se om det är nåt för mig.Vad är det för arter ni riktar in er på främst när det gäller BFS?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggHar en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggDå blir det till att beställa hem en sån liten burk. Tackar för tipset! Skall bli kul att prova på det här och se om det är nåt för mig.Vad är det för arter ni riktar in er på främst när det gäller BFS?
Lämna en kommentar:
-
Då blir det till att beställa hem en sån liten burk. Tackar för tipset! Skall bli kul att prova på det här och se om det är nåt för mig.Vad är det för arter ni riktar in er på främst när det gäller BFS?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggHar en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Har en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av CampDavid Visa inlägg
Spöet är byggt i solid glasfiber med hyfsade komponenter. Tål mycket stryk. Jag köpte ett par set till att kajakfiska med. Till och med rullen i setet går att använda, men slits nog ut så småningom. Säljs som leksak till ungarna men är mycket spö för pengarna när man inte behöver långa kast. Kul att fiska med. 400 spänn för spö rulle o lina, ETT FYND. Och kommer du över spöet separat för priset i länken, är enda frågan, hur många skall du ha?.
/John
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
270 868 visningar
0 gillar