BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tommy_Lagebro
    replied
    Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
    Vilken rulle är det bäst att försöka hitta en bra grund spole till.
    abu revo4 premiere, daiwa alphas ct70 eller daiwa prorex 100 tror det är första generationen.

Och gärna bra länkar till spolarna, har funderat ett tag och är nu redo att beställa men tycker Aliexpress är rörig och svårt att hitta på.

Eller om någon har en spole som ligger och dammar

Tack på förhand.
    Ahhhhhhhhh.
    jag är så fiskesugen så jag spricker.
    Imorgon drar jag hem till svea rike igen och huvudstaden dår jag tyvärr hört att det är snöstorm.

Har en till fråga (och ev en till senare) kommer köpa spole från rorolure men man skulle göra ett val av "breake ring" någon som vet vad jag behöver till alphas ct70?

Sen har jag en gammal amb liggandes som jag inte använder då jag kör borre mest.
    Har sen jag såg en calcutta BFS förstått att runda rullar också kan "BFSas"
    Hur svårt är det för en ambasadure att transformeras?

Jag fiskar primärt efter abborre med drag>10g som jag skulle vilja kunna kasta med lite bättre precision och rolighet

När vädret vänder om vill jag vara redo från en trevlig trådkompis inbjudan på lite fiske BFS-style.
    dvs alla i denna tråd

Mvh tommy
    Senast ändrad av Tommy_Lagebro; 2023-03-09, 17:16.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
    Xerup Jema

Läste om Dankung glassrod att dom "kopierat" http://www.anglo.jp spön. Någon som jobbat för Anglos, eller haft något med deras spön att göra och efterliknat Dankung spöt efter Anglos. Självklart är inte byggkvalite osv i samma klass då det är ett budgetspö men aktion och kast/fiskemässigt är dom lika.

Väldigt intressant om det stämmer. Vad jag sett på videos med Anglospön så är toppen "mjuk" laddar snabbt och enkelt medans resterande spö är stiffare.
    Vad tycker ni om spöt och hur kastar/använder ni den?
    Vart läste du det?

Jag har en Mörrum SX1601C Mag med grund spole från AMO med enYGK P.E Line X Braid Upgrade #1.0 på mitt spö och med kastvikt på 5-7 gram flexar mitt spö precis som Saitos spön. Han kastar inte jättelätta beten.

Jag har bara hunnit kasta lite här hemma på tomten och nu under vintern lite i vardagsrummet med en gummijigg utan skalle som väger 3 gram så jag har ingen direkt fiskepraktisk erfarenhet av spöet men jag gillar det.

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied
    Xerup Jema

Läste om Dankung glassrod att dom "kopierat" http://www.anglo.jp spön. Någon som jobbat för Anglos, eller haft något med deras spön att göra och efterliknat Dankung spöt efter Anglos. Självklart är inte byggkvalite osv i samma klass då det är ett budgetspö men aktion och kast/fiskemässigt är dom lika.

Väldigt intressant om det stämmer. Vad jag sett på videos med Anglospön så är toppen "mjuk" laddar snabbt och enkelt medans resterande spö är stiffare.
    Vad tycker ni om spöt och hur kastar/använder ni den?

Lämna en kommentar:

• Tommy_Lagebro
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Samma här. Beställde vevknobbar av dem senast för 2 veckor sedan. Det tog 4 dagar ungefär.

Tackar.
    Det blir beställning när jag kommer hem från semestern.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Snabb leverans från dom också. Jag har beställt från dom två gånger och allt har kommit hem på mindre än en vecka.
    Samma här. Beställde vevknobbar av dem senast för 2 veckor sedan. Det tog 4 dagar ungefär.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
    Här har du en till Alphas CT SV: https://rorolure.com/collections/ror...ting-reel-rx24

Roro är vid det här laget erkänt bra.
    Snabb leverans från dom också. Jag har beställt från dom två gånger och allt har kommit hem på mindre än en vecka.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Här har du en till Alphas CT SV: https://rorolure.com/collections/ror...ting-reel-rx24

Roro är vid det här laget erkänt bra.

Lämna en kommentar:

• Tommy_Lagebro
    replied
    Vilken rulle är det bäst att försöka hitta en bra grund spole till.
    abu revo4 premiere, daiwa alphas ct70 eller daiwa prorex 100 tror det är första generationen.

Och gärna bra länkar till spolarna, har funderat ett tag och är nu redo att beställa men tycker Aliexpress är rörig och svårt att hitta på.

Eller om någon har en spole som ligger och dammar

Tack på förhand.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ni som fiskar med Aldebaran 22 och vill ha en riktigt lätt spole kan ju kika närmare på den här spolen från KKR som väger in på 2,8 gram :-) 3g Bfs Spool Shallow Microcast Ultralight Biat Finesse Lightweight Spare Spool For 22 Aldebaran Bfs Baitcasting Fishing Reel S26 - Fishing Reels - AliExpress

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
    Vad blev priset med alla avgifter på detta spö?
    Har inte räknat ut exakt vad de enskilda spöna kostade.
    Vi var några som delade på frakten samt köpte lite annat.

Betalade ungefär riktpris, vilket i dagsläget innebär cirka 1000-1050 kronor utan frakt men med tull & moms.
    Spöna kommer säkerligen gå att finna något billigare om Pure Fishing Japan väljer att tillverka kontinuerligt fram mot sommaren och om de stora
    drakarna till butiker väljer att ta in dem.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
272 730 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13