Ursprungligen postat av Utter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
- Gillar 1
-
Det finns också en skillnad i aktionen pga att ringarna sitta på olika sidor av blankens spine/ryggrad/överlappning av kolfibermattan.. Det förutsätter såklart att spöbyggaren har varit noggrant med att sätta ringarna på/ motssatta sidan av spinet.
Klingan blir styvare om ringarna sitter på spinet (på undre delen) och mjukare men med ökat lyftkraft på övre delen där ringarna sitter på andra sidan spinet.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Jodå är väl tänkt mest för tyngre fiske från början av den anledning du nämner, vissa anser dock att det finns fördelar även vid lättare fiske precis som sagts tidigare... Själv har jag spiral wrap även på ett spö byggt för vertikaljigg och där vetetusan om jag vill gå tillbaks till vanligt montage av öglorna...
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
Har några borrespön med spiral/acid wrap har svårt att märka någon fördel alls med det egentligen mer än att det blir några färre ringar att montera vid bygget... Inga nackdelar heller dock och det är ju alltid roligt att prova nåt nytt... Och alltid retar det nån när de får se spöt...
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Letho Visa inläggFinns det så man kan köpa en bfs spole till en vanlig Curado dc ? Skulle det kunna göra att man kastar lättare beten bättre med den rullen ?
Lämna en kommentar:
-
Finns det så man kan köpa en bfs spole till en vanlig Curado dc ? Skulle det kunna göra att man kastar lättare beten bättre med den rullen ?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Jag. Det känns mycket dyrare än vad det är. Jag gillar det extremt mycket för pengen. Inte lika känsligt som vissa andra spön, men för pengen slår det det mesta. Den orangea accenten på rullfästet är precis likadan som det orangea på min Abu Garcia Revo ALC BF7. Så dessa två blev en otroligt snygg combo.
Plus: Skönt rullfäste, ganska styvt, bra ringar, bra längd på bakhandtag
Minus: Spöfodralet är inget vidare, tyngre än många andra BFS-spön i samma prisklass
Tyckte det såg bra ut och priset var ju inte allt för mycket att klaga på. Aldrig kört ett sånt lågt klassat spö innan så det ska bli kul att prova.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Jema Visa inläggÄr det någon som har provat Major Craft Benkei BIC-652UL/BF 0.9-7g och kan säga något om det.
Skickade efter ett som jag tänkte ha med min Daiwa alpha air TW.20.
Plus: Skönt rullfäste, ganska styvt, bra ringar, bra längd på bakhandtag
Minus: Spöfodralet är inget vidare, tyngre än många andra BFS-spön i samma prisklass
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
Har några borrespön med spiral/acid wrap har svårt att märka någon fördel alls med det egentligen mer än att det blir några färre ringar att montera vid bygget... Inga nackdelar heller dock och det är ju alltid roligt att prova nåt nytt... Och alltid retar det nån när de får se spöt...
1 Foto
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
Detta är mitt första spö med spiral wrap, så personligen har jag ingen erfarenhet av det sedan tidigare. En del hävdar att man ökar precision, längd på kasten och att känsligheten ökar.
Oavsett så ska det bli skoj att testa i helgen =)
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 846 visningar
0 gillar