I denna tråd ställde jag samma fråga ang Alphas och Zillion, fick bra svar (sida 2);
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multirulle till Aborrefisket.
Collapse
X
-
Benjamin S
Har nu kollat upp en drag clicker, ska eventuellt beställa den från USA, sagisi customs heter de som gör den, om jag inte missminner mig. Är detta nåt du möjligen har koll på, för/nackdelar, sämre bromsverkan, hållbarhet osv? Har ni andra provat på denna eller andra clickers?
Kommentera
-
Tusen tack för de fina orden.Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inläggHej alla entusiaster, jag har precis blivit med Poison Adrena 1610m och är ju så intresserad av tips på vilken rulle ni skulle rekommendera till detta.
Det är för övrigt en fröjd att läsa Benjamins inlägg om dessa multirullar, problemet är väl att vill ha begäret frestar på.
Jag har fiskat med Shimano SLX XT med SVS infinity och jag tycker den funkar bra och känner mig trygg med den.
men för att ta steget vidare så har jag då börjat kika på Alphas SV TW 800 som nämns här men även Zillion 1000.
Ska vi kalla den ronden Japan vs Thailand?
- Gillar 1
Kommentera
-
Har monterat click i min tatula, köptes på eBay från någon ryss, skulle inte köpa click till någon rulle igen då jag upplever den som något skrapig..Ursprungligen postat av krillzen Visa inläggBenjamin S
Har nu kollat upp en drag clicker, ska eventuellt beställa den från USA, sagisi customs heter de som gör den, om jag inte missminner mig. Är detta nåt du möjligen har koll på, för/nackdelar, sämre bromsverkan, hållbarhet osv? Har ni andra provat på denna eller andra clickers?
Kommentera
-
Skruvat isär och kollat att allt ligger rätt? Sagisi låter ju rätt bra här måste jag säga: https://youtu.be/vsxsEnvrXDIUrsprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inläggHar monterat click i min tatula, köptes på eBay från någon ryss, skulle inte köpa click till någon rulle igen då jag upplever den som något skrapig..
- Gillar 2
Kommentera
-
Sagisi drag clicker är maskinat för att passa bra.Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inläggHar monterat click i min tatula, köptes på eBay från någon ryss, skulle inte köpa click till någon rulle igen då jag upplever den som något skrapig..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Sagisi drag clicker är maskinat för att passa bra.
Just därför jag varit så sugen på just den, vet du hur det påverkar bromsen? Och hållbarhet osv?
Kommentera
-
Japp, är väldigt sugen, ser inte speciellt bökigt ut o få dit heller.Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
Skruvat isär och kollat att allt ligger rätt? Sagisi låter ju rätt bra här måste jag säga: https://youtu.be/vsxsEnvrXDI
Kommentera
-
Nej, jag har inte ägt den själv tyvärr.Ursprungligen postat av krillzen Visa inlägg
Just därför jag varit så sugen på just den, vet du hur det påverkar bromsen? Och hållbarhet osv?
Kommentera
-
Okej. Får väl hoppas att det blir bra, med tanke på att det är plast så blir man ju lite fundersam ang hållbarheten.Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Nej, jag har inte ägt den själv tyvärr.
Tack så mycket för all hjälp, rullen känns riktigt härlig o längtar till att få gå ut o kasta lite med den
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 891 visningar