Multirulle till Aborrefisket. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till Aborrefisket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
    Hej alla entusiaster, jag har precis blivit med Poison Adrena 1610m och är ju så intresserad av tips på vilken rulle ni skulle rekommendera till detta.

    Det är för övrigt en fröjd att läsa Benjamins inlägg om dessa multirullar, problemet är väl att vill ha begäret frestar på.
    Jag har fiskat med Shimano SLX XT med SVS infinity och jag tycker den funkar bra och känner mig trygg med den.

    men för att ta steget vidare så har jag då börjat kika på Alphas SV TW 800 som nämns här men även Zillion 1000.

    Ska vi kalla den ronden Japan vs Thailand?
    Det är ju en liten prisskillnad mellan dessa två om de ska inhandlas i Sverige (har för mig att du tidigare skrivit att du helst handlar nationellt).

    Nu får du säkert bättre svar från de mer kunniga i forumet, jag har inte testat Alphas med har en Zillion som jag är riktigt nöjd med. Underbar att fiska med och passar klassningen på ditt spö bra.

    Med det sagt tror jag att Alphas gör jobbet lika bra, att tolka från tidigare medlemmars beskrivning kastar den beten 7-10 g lite bättre än Zillion, om jag inte minns fel. Däremot får du en bättre rulle i Zillion, i alla fall konstruktionsmässigt. Och enligt vissa i känsla också.
    Frågan är om prisskillnaden är värd det för dig?

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg

      Det är ju en liten prisskillnad mellan dessa två om de ska inhandlas i Sverige (har för mig att du tidigare skrivit att du helst handlar nationellt).

      Nu får du säkert bättre svar från de mer kunniga i forumet, jag har inte testat Alphas med har en Zillion som jag är riktigt nöjd med. Underbar att fiska med och passar klassningen på ditt spö bra.

      Med det sagt tror jag att Alphas gör jobbet lika bra, att tolka från tidigare medlemmars beskrivning kastar den beten 7-10 g lite bättre än Zillion, om jag inte minns fel. Däremot får du en bättre rulle i Zillion, i alla fall konstruktionsmässigt. Och enligt vissa i känsla också.
      Frågan är om prisskillnaden är värd det för dig?
      Hej, jag har tänkt så tidigare men har importerat både från Tyskland och Japan tidigare så det är i sig inget problem för mig.

      Ja, har hittat dessa rullar på amazon i Japan och det skiljer inte så mycket.
      Det är klart, köper jag en Alphas nu kan jag ju alltid köpa en Zillion nästa gång

      Kommentera


      • #63
        I denna tråd ställde jag samma fråga ang Alphas och Zillion, fick bra svar (sida 2);

        https://www.fiskesnack.com/forum/fis...dam-orre/page2

        Kommentera


        • #64
          Benjamin S

          Har nu kollat upp en drag clicker, ska eventuellt beställa den från USA, sagisi customs heter de som gör den, om jag inte missminner mig. Är detta nåt du möjligen har koll på, för/nackdelar, sämre bromsverkan, hållbarhet osv? Har ni andra provat på denna eller andra clickers?

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
            Hej alla entusiaster, jag har precis blivit med Poison Adrena 1610m och är ju så intresserad av tips på vilken rulle ni skulle rekommendera till detta.

            Det är för övrigt en fröjd att läsa Benjamins inlägg om dessa multirullar, problemet är väl att vill ha begäret frestar på.
            Jag har fiskat med Shimano SLX XT med SVS infinity och jag tycker den funkar bra och känner mig trygg med den.

            men för att ta steget vidare så har jag då börjat kika på Alphas SV TW 800 som nämns här men även Zillion 1000.

            Ska vi kalla den ronden Japan vs Thailand?
            Tusen tack för de fina orden.

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av krillzen Visa inlägg
              Benjamin S

              Har nu kollat upp en drag clicker, ska eventuellt beställa den från USA, sagisi customs heter de som gör den, om jag inte missminner mig. Är detta nåt du möjligen har koll på, för/nackdelar, sämre bromsverkan, hållbarhet osv? Har ni andra provat på denna eller andra clickers?
              Har monterat click i min tatula, köptes på eBay från någon ryss, skulle inte köpa click till någon rulle igen då jag upplever den som något skrapig..

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
                Har monterat click i min tatula, köptes på eBay från någon ryss, skulle inte köpa click till någon rulle igen då jag upplever den som något skrapig..
                Skruvat isär och kollat att allt ligger rätt? Sagisi låter ju rätt bra här måste jag säga: https://youtu.be/vsxsEnvrXDI

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
                  Har monterat click i min tatula, köptes på eBay från någon ryss, skulle inte köpa click till någon rulle igen då jag upplever den som något skrapig..
                  Sagisi drag clicker är maskinat för att passa bra.

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                    Sagisi drag clicker är maskinat för att passa bra.

                    Just därför jag varit så sugen på just den, vet du hur det påverkar bromsen? Och hållbarhet osv?

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                      Skruvat isär och kollat att allt ligger rätt? Sagisi låter ju rätt bra här måste jag säga: https://youtu.be/vsxsEnvrXDI
                      Japp, är väldigt sugen, ser inte speciellt bökigt ut o få dit heller.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 080 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X