Multirulle till Aborrefisket. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle till Aborrefisket.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Ursprungligen postat av krillzen Visa inlägg


    Just därför jag varit så sugen på just den, vet du hur det påverkar bromsen? Och hållbarhet osv?
    Nej, jag har inte ägt den själv tyvärr.

    Kommentera


    • #72
      Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

      Nej, jag har inte ägt den själv tyvärr.
      Okej. Får väl hoppas att det blir bra, med tanke på att det är plast så blir man ju lite fundersam ang hållbarheten.

      Tack så mycket för all hjälp, rullen känns riktigt härlig o längtar till att få gå ut o kasta lite med den
      Bifogade filer

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av krillzen Visa inlägg

        Okej. Får väl hoppas att det blir bra, med tanke på att det är plast så blir man ju lite fundersam ang hållbarheten.

        Tack så mycket för all hjälp, rullen känns riktigt härlig o längtar till att få gå ut o kasta lite med den
        Kolla på videon, ca 17.50, nog ser det ut att vara metall, rent av rostfritt stål? Kanske plast till Air men ej 800?

        Kommentera


        • #74
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

          Kolla på videon, ca 17.50, nog ser det ut att vara metall, rent av rostfritt stål? Kanske plast till Air men ej 800?
          Det är den äldre versionen så som jag förstått det. Den nya är gjord av plast med 30% av ett annat material inblandat.

          Kommentera


          • #75
            Ok, så kan det vara, du RUSTY HOOK är ditt kit samma design som denna från EBay Ukraina för 35 $? Ser gediget ut även om jag inte kan bedöma om det är tekniskt hållbart och riktigt. Kanske ngt som behöver filas på lätt om ditt "skrapar"?
            Click image for larger version

Name:	s-l400 (1).jpg
Views:	360
Size:	40,2 KB
ID:	2593024

            Sagisisnack mm:

            http://www.tackletour.net/viewtopic....3504&start=180
            Senast ändrad av anteman; 2022-01-01, 23:25.

            Kommentera


            • #76
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ok, så kan det vara, du RUSTY HOOK är ditt kit samma design som denna från EBay Ukraina för 35 $? Ser gediget ut även om jag inte kan bedöma om det är tekniskt hållbart och riktigt. Kanske ngt som behöver filas på lätt om ditt "skrapar"?
              Ja det är den, skrapkänslan blir av den där ursågade pinnen på ena brickan när den går över kuggarna på den andra brickan, kanske skulle det gå att putsa lite på den men har inte testat det.

              Kommentera


              • #77
                Du har nog rätt, "fjäderpinnen" glider, släpar sig över varje kugge mellan varje "klick", måhända kan lite fett/olja och lägre fjädertryck (och ljud) göra nytta?
                Bromslamellen i Carbontex (?) ska väl ha lite fett eller går den bäst "torr"?

                Sagisi har en annan konstruktion som inte "släpar" på kuggarna på samma sätt, mera på/av s a s, kanske lite mer tekniskt förfinad. Hållbarheten över tid är dock svår att bedöma men hur ofta får slirbromsen jobba hårt med svensk insjöfisk?

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Du har nog rätt, "fjäderpinnen" glider, släpar sig över varje kugge mellan varje "klick", måhända kan lite fett/olja och lägre fjädertryck (och ljud) göra nytta?
                  Bromslamellen i Carbontex (?) ska väl ha lite fett eller går den bäst "torr"?

                  Sagisi har en annan konstruktion som inte "släpar" på kuggarna på samma sätt, mera på/av s a s, kanske lite mer tekniskt förfinad. Hållbarheten över tid är dock svår att bedöma men hur ofta får slirbromsen jobba hårt med svensk insjöfisk?
                  Lite fett har jag satt på lamellen och fjädern men skrapkänslan försvinner inte av det, det är inte mycket skrap egentligen men söker man perfektion är nog inte denna click den bästa.

                  Kommentera


                  • #79
                    Satt i amazon-appen och bläddrade, lade till både en Alphas 800 samt en Zillion 1000 i kundvagnen och skulle gå vidare och kolla vad slutpriset hamnar på. Sen släppte jag telefonen och ställde undan min lakrits.

                    sätter mig och plockar upp telefonen igen, och klickade på ”proceed to checkout ” trodde jag (det stod ”place your order in sek” och plötsligt var beställningen lagd och snabbare än ögat hamnade en orderbekräftelse i inkorgen på mailen.

                    Har för mig att jag läst om någon annan som gjort något liknande på amazon.

                    klantigt ja, men får ju snart glädja mig med två nya rullar i lite mer high-end än vad jag är van vid..
                    Senast ändrad av Mattiaz; 2022-01-02, 22:18.

                    Kommentera


                    • #80
                      Nu minns jag inte hur stegen gick till senast i höstas jag köpte men betalar man inte efter "check out" innan man får en bekräftelse på lagd och betalda vara?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 376 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X