Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ögglan ändrades ju för att folk tyckte det var vårt att få side to side och med de försämrades "darret"
    enligt mig ... eller om det är just dom "nya" jag har :P

Kommentera

• jag jämnförde två av mina "nya" med mina "gamla" dom jag jämnförde med båda dom två hade en annan form på ögglorna men sen tittade jag på en tredje "ny" och den hade samma öggla som de gamla... så det var kanske bara dom två som hade "fel" på ögglorna. Jag hade nämligen hört att ögglorna ändrades men det verkar som det var fel information!!... så jag tar tillbaka det jag sa. Men ändra dom inte nu bara

Kommentera

• Jag tyckte att dom nya var annorlunda mot dom gamla, jæmnførde och tyckte mig se en skillnad på nosøglorna? (tycker skillnade var tydlig på færgkartan dær dom ligger bredvid varandra) Men nær jag næmde det før Mads hævdade han att det inte gjorts några førændringar?

Ær væl som med alla andra beten att dom ær individuella? Gæller att køra på med ett ex man tror på?
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

• var nere och skulle köpa något mer bete då jämnförde jag olika freestylers dom "gamla" och dom "nya" och visst är det skillnad på ögglorna... man ser tex på de första exemplaren så är inte ögglan helt rund men det är den på dom "nya"

Kommentera

• Dom kanske har anstællt en ny "trådkrøkare" på betesfabriken, som gør jobbet lite annorlunda æn føregångaren?..

En skillnad på øglorna ær det i vilket fall, æven om den inte ær stor.
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

• Har fortsatt svårt att ta till mig Freestyler, trots att den givit mig 3 över 8kg under 2007 på extremt lite fisketid (1% kanske).
              Kallar den numera för "8,2-kilos garanti" pga att alla 3 vägde just 8,2
              Har fått en 3-kilos också på den, i övrigt noll/zero/inget !!
              Tycker fortsatt att jag inte får till gången riktigt (i mina ögon, uppenbarligen duger det till storgäddan)
              Ska verkligen försöka ge den mer tid.
              Ett av problemen är att jag aldrig fått något "sniprally" på den, vilket brukar göra underverk för förtroendet....
              Hade samma problem med Pig tidigare, men efter att ha gett den en ordentlig chans så har jag nu fullt förtroende för den.

En fråga till Mads/DavidL:

Ni verkar rörande överens om att Freestyler ska modifieras med andra krokar (och ev. fjäderringar).
              Varför i hela friden har den inte dessa modifieringar i original ???

Kommentera

• Ideen med 2X daichi, var at give Freestyleren een tung krog, som kunne skærpes op og gøre den langsomt synkende, så man kunne fiske den perfekt på 1,2 - 2,5m vand.

Ved at lave denne perfekte vægt balance, kan man ved at skifte fra 2x Daichi, til Owner ST36 eller Gamakatzu 13B, lave en perfekt langsomt Flydende agn, som kan bruges på 0,5-1,5m vand.... Dermed 2 gode agn i een. Mange mere trænede jerkfiskere sætter pris på en sådan detalje.

Man kan ydeligere fin tune sin agn, med at montere, 2 spring ringe i stedet for een - det giver tilsyndelande også en lige "større" gang på Freestyleren og særdeles god krogning.

Håber du kan forstå mit danske svar?

Kommentera

• Ursprungligen postat av mads grosell Visa inlägg
                  Ideen med 2X daichi, var at give Freestyleren een tung krog, som kunne skærpes op og gøre den langsomt synkende, så man kunne fiske den perfekt på 1,2 - 2,5m vand.

Ved at lave denne perfekte vægt balance, kan man ved at skifte fra 2x Daichi, til Owner ST36 eller Gamakatzu 13B, lave en perfekt langsomt Flydende agn, som kan bruges på 0,5-1,5m vand.... Dermed 2 gode agn i een. Mange mere trænede jerkfiskere sætter pris på en sådan detalje.

Man kan ydeligere fin tune sin agn, med at montere, 2 spring ringe i stedet for een - det giver tilsyndelande også en lige "større" gang på Freestyleren og særdeles god krogning.

Håber du kan forstå mit danske svar?
                  OK, jag köper resonemanget

Själv har jag bytt till Owner ST36 3/0 pga den breda kroppen och det funkar bra.
                  Svävar hyffsat med en kort BOA-tafs.
                  Riktigt bra häng får jag med FC-tafs, men har inte riktigt förtroende för hållbarheten på den.....

Är helt såld på beten/riggningar som "hänger" bra, särskilt till våren !

Tips: BJ Shallow med Owner 3/0 och ca.20cm BOA-tafs med BFT-lås - där snackar vi häng

Kommentera

• Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
                    Har fortsatt svårt att ta till mig Freestyler, trots att den givit mig 3 över 8kg under 2007 på extremt lite fisketid (1% kanske).
                    Kallar den numera för "8,2-kilos garanti" pga att alla 3 vägde just 8,2
                    Har fått en 3-kilos också på den, i övrigt noll/zero/inget !!
                    Tycker fortsatt att jag inte får till gången riktigt (i mina ögon, uppenbarligen duger det till storgäddan)
                    Ska verkligen försöka ge den mer tid.
                    Ett av problemen är att jag aldrig fått något "sniprally" på den, vilket brukar göra underverk för förtroendet....
                    Hade samma problem med Pig tidigare, men efter att ha gett den en ordentlig chans så har jag nu fullt förtroende för den.
                    Før mig ær det tværtom, gillar "one shoot - one kill" filosofi. Nær det nappar skall det betyda något. Beten som funkar bra i sniprallyn, har jag svårt att ta till mig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                      Før mig ær det tværtom, gillar "one shoot - one kill" filosofi. Nær det nappar skall det betyda något. Beten som funkar bra i sniprallyn, har jag svårt att ta till mig.
                      Då kan du glömma "råttan"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist