Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mads grosell Visa inlägg
    Ideen med 2X daichi, var at give Freestyleren een tung krog, som kunne skærpes op og gøre den langsomt synkende, så man kunne fiske den perfekt på 1,2 - 2,5m vand.

Ved at lave denne perfekte vægt balance, kan man ved at skifte fra 2x Daichi, til Owner ST36 eller Gamakatzu 13B, lave en perfekt langsomt Flydende agn, som kan bruges på 0,5-1,5m vand.... Dermed 2 gode agn i een. Mange mere trænede jerkfiskere sætter pris på en sådan detalje.

Man kan ydeligere fin tune sin agn, med at montere, 2 spring ringe i stedet for een - det giver tilsyndelande også en lige "større" gang på Freestyleren og særdeles god krogning.

Håber du kan forstå mit danske svar?
    Mads du såg hur det gick när jag satte på en moddad freestyler... gjorde ett kast intill en vass glugg, två jerks o ett riiiktigt långt spinnstop ca 30 sek. o man va ju så dum o kollade vad mads höll på med, SMACK ett sjukt hårt hugg o spöet slets ur min hand... Mads lyckades få tag i linan o jag kunde drilla mitt nya Pb gäddan tyngde vågen till 6,8 i fin kondition så FREESTYLER RULES !

Kommentera

• Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
      Då kan du glömma "råttan"
      Har jag gjort också, nu ær det bævrar som gæller..
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
        Før mig ær det tværtom, gillar "one shoot - one kill" filosofi. Nær det nappar skall det betyda något. Beten som funkar bra i sniprallyn, har jag svårt att ta till mig.
        Det tålamodet har inte jag.
        Jag vill gärna ha kvitto på att jag gör rätt då o då

Kommentera

• Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
          Det tålamodet har inte jag.
          Jag vill gärna ha kvitto på att jag gör rätt då o då
          Om man ær lændhoppare och har som mål att hoppa 6m, så ær det inte ett kvitto på att man gør rætt varje gång man hoppar tre..
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

• jag tycker den har funkat bra hitils den leverera redan tidigt på första turen med den.

Kommentera

• har den lilla men tycker som en del andra att den är svår att få igång..4-play däremot är en favorit

Kommentera

• Verkar funka bra i kallt vatten, var med ett par kamrater i norra skärgården och
                Freestyle gav en del fiskar, inga monster men allt sprattel i spöt är välkommet.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Får nog ta tillbax en del om vad jag sagt om freestyler.Är ändå det bete som gett bäst med fisk i vinter efter ett byte till gamakatsu 2/0 istället för daichi kroken som sitter på.Jag var väl helt enkelt för snabb med o döma betet.Men är lika förbryllad nu igen eftersom den inte gett ett endaste hugg på flera pass fast den får god tid i vattnet och jag använder både moddad och standardutförande.Både använt mjuk och stel tafs.Mjuk är klart bättre till dem anser jag.Kvaliten står jag fast vid att den är för dålig.De blanka håller helt ok i lack men firetigern är sjukt dålig lack på.Min första firetiger gick åt på 8 snipor sedan var det knappt någon lack kvar och den var vattenfylld.ska modda den åt andra hållet i sommar och dänga lite över branterna och se om den levererar då.Känns som den har bra siluett mot himlen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
                    Får nog ta tillbax en del om vad jag sagt om freestyler.Är ändå det bete som gett bäst med fisk i vinter efter ett byte till gamakatsu 2/0 istället för daichi kroken som sitter på.Jag var väl helt enkelt för snabb med o döma betet.Men är lika förbryllad nu igen eftersom den inte gett ett endaste hugg på flera pass fast den får god tid i vattnet och jag använder både moddad och standardutförande.Både använt mjuk och stel tafs.Mjuk är klart bättre till dem anser jag.Kvaliten står jag fast vid att den är för dålig.De blanka håller helt ok i lack men firetigern är sjukt dålig lack på.Min första firetiger gick åt på 8 snipor sedan var det knappt någon lack kvar och den var vattenfylld.ska modda den åt andra hållet i sommar och dänga lite över branterna och se om den levererar då.Känns som den har bra siluett mot himlen.
                    Inget bete ær bæst under alla førutsættningar, och vissa dagar hugger dom inte på något..

Tror mkt ligger i att 99% av alla som fiskar jerkbait har børjat genom att se Gæddfeber. Dær hugger det massor stora gæddor på BJ, och en BJ rør sig på sitt sætt, det blir normen før hur ett jekbait skall røra sig? Liknar gången en BJ, ær den bra, annars dålig..

Jag børjade dock mitt jerkbaitfiske med moddade SSR, och Pig. Har byggt upp førtroende i beten som inte alls rør sig som BJ. Dærav designen på Freestyler, och ger man den en ærlig chans under rætt førutsættningar ær den grym!

Kommentera

• Sagt det forr ett riktigt killer bete. Sluta fundera sa mycket fiska pa bara. Gaddan skiter i vilka krokar som sitter pa.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 635 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13