Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bomber Herky Jerky
Collapse
X
-
Bara en sån detalj som att Bombers Herky Jerky har Mustad-krokar gör att jag hellre köper en sån än en Buster Jerk! Byter alltid ut Buster Jerks kassa originalkrokar mot Ownerkrokar...det slipper man ju på en Herky Jerky då Mustadkrokar är riktigt bra! Är priset på de båda betena lika så har man ju faktiskt tjänat på att köpa Bombers version som är fikeduglig redan från start
-
Hej David L; Du har som vanligt helt rätt! När Lauri Rapala på 1930-talet täljde sin första Rapalawobbler av tallbark vid en liten älv i Finland och lindade den med aluminiumfolie var det ingen som skrev på internet att det var en kopia. När muskieguiden Homer LeBlanc satt på stranden av Lake S:t Clair 1954 och snickrade sin allra första Swim Whizz av cederträ var gästerna i Homer´s båt bara nöjda med att få drilla Muskies i monsterformat på hans första exemplar av Swim Whizz.Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggAlla konstbeten skall ju på något sætt vara en kopia på en liten fisk? Den formen går bara att variera till en viss græns? Tycker nog inte BJ ær tillræckligt lik en ACE flipper før att klassas som kopia? Dæremot ær en Topper exakt som en BJ om man lægger dom på varnandra? Tillfællighet? I vilket fall var knappast Topper någon storsæljare i sverige innan BJ..
Alla som skall formge ett "nytt" bete inspireras sækert av det som redan finns på marknaden. Skillnaden ligger i tycker jag om man har en egen tanke bakom, førsøker vrida ett vinnande koncept ett steg længre? Eller bara apar efter?
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. David, jag har ingen Topper, men det är kanske den som är "pappa".Ds.Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-26, 16:20.
Lämna en kommentar:
-
Alla konstbeten skall ju på något sætt vara en kopia på en liten fisk? Den formen går bara att variera till en viss græns? Tycker nog inte BJ ær tillræckligt lik en ACE flipper før att klassas som kopia? Dæremot ær en Topper exakt som en BJ om man lægger dom på varnandra? Tillfællighet? I vilket fall var knappast Topper någon storsæljare i sverige innan BJ..
Alla som skall formge ett "nytt" bete inspireras sækert av det som redan finns på marknaden. Skillnaden ligger i tycker jag om man har en egen tanke bakom, førsøker vrida ett vinnande koncept ett steg længre? Eller bara apar efter?
Lämna en kommentar:
-
Jonas; Du uttrycker dig alltför kategorisk när du skriver "och det tycker ingen annan heller". När jag skriver att Buster Jerk är lik ACE Flipper avser jag den från sidan sett höga formen med konvex rygg och konkav bakre del av buken samt de uppifrån sett plana och hoptryckta, tunna sidorna. Ser eller tycker ingen annan som jag känner jag mig hedrad och prioriterad.Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggOF ibland är du lustig ! Nej de är inte specillt lika och det tycker ingen annan heller finns många beten som är mer lika. För övrigt så skriver du ju det som jag säger angående wiggler mm.
BFT Det är Buster som tagit fram dem och jag har hans egengjorda orginal som han gjorde för rätt många år sedan. Visst finns det likhet men när du ser dem så är det dock en skillnad mellan dem och en BJ.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. Idag skulle Gös-Ulla och jag varit ute på Norra Björken och pimplat Abborre, men packandet av alla Suick-order tog halva dagen...och nu börjar det bli lite sent att komma ut på sjön idag. Ds.Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-26, 15:23.
Lämna en kommentar:
-
OF ibland är du lustig ! Nej de är inte specillt lika och det tycker ingen annan heller finns många beten som är mer lika. För övrigt så skriver du ju det som jag säger angående wiggler mm.
BFT Det är Buster som tagit fram dem och jag har hans egengjorda orginal som han gjorde för rätt många år sedan. Visst finns det likhet men när du ser dem så är det dock en skillnad mellan dem och en BJ.
Lämna en kommentar:
-
Det är väl Buster som är bäst lämpad att svara på den frågan....Ursprungligen postat av BFT Visa inläggIngen som vet något om I -Fishjerken från Bios. Har själv bara sett den på bild.
Är den nyskapande el bara en ytterligare kopia?
//Stefan
Lämna en kommentar:
-
Ingen som vet något om I -Fishjerken från Bios. Har själv bara sett den på bild.
Är den nyskapande el bara en ytterligare kopia?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Krumelur Visa inläggKan inte nån göra en kopia på gamla Zalt (nej inte sure catch) istället, där har vi ett unikt bete som inte finns längre. Inte mer än rätt åt Peter när han vägrar göra de riktiga. Nu mer är Zalt bara dåliga kopior på Zalt...
Kan inte nån som känner alla dessa kopieringmaskiner föreslå det, den kopian kan jag tänka mig att köpa.
...jag med ,en "nostalgi edition" vore inte fel!
Lämna en kommentar:
-
Kan inte nån göra en kopia på gamla Zalt (nej inte sure catch) istället, där har vi ett unikt bete som inte finns längre. Inte mer än rätt åt Peter när han vägrar göra de riktiga. Nu mer är Zalt bara dåliga kopior på Zalt...
Kan inte nån som känner alla dessa kopieringmaskiner föreslå det, den kopian kan jag tänka mig att köpa.
Lämna en kommentar:
-
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
277 346 visningar