Tycker det är grymt dryg att folk ska apa efter. Buster är ett kalasbete, inget snack om saken. Bra pris och fångar mkt fisk. Att sen göra bort sig totalt genom att göra en total ripp-off på ett sådant stort varumärke är ju inte ens i närheten av att skjuta sig i foten (de har nog siktat lite längre upp, i tomrummet mellan öronen). De kunde ju iaf ha bytt formen på betet. Jag menar, så svårt är det faktiskt inte att få till en bra och trevlig gång med hjälp av andra former på betet.
Sak samma, tror bara vi sitter och föder på skaparna bakom detta bete genom att ens hålla diskutionen vid liv... Bara bojkotta och låta skiten gå i sank...
over 'n' out
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bomber Herky Jerky
Collapse
X
-
Hej, så här ser det väl ut i kopieordning:
Topper-Buster Jerk-Herky Jerky
Punnisher-Slider-Melvin
Bull dawg-Mr Rubber-Alien Eel och tusen till
Lämna en kommentar:
-
Det är ju lite roligt att "Ålandsfärgen" kallas Ferryboat.
Ursprungligen postat av BFT Visa inläggVad tycker du om den här då Gösjonas?
http://www.bios.se/article.php?bn=2&br=34&bn2=98&se=s
Lämna en kommentar:
-
Jonas; Se en gång till på dina egna bilder av ACE Flipper och Buster Jerk. Visst är de lika! De är höga och platta med urfasad underdel. Att göra kopian exakt lika originalet vore skamligt! Den stora skillnaden ligger i hur de rör sig i vattnet och på vilket sätt de långsamt sjunker eller flyter. Välj det som passar dig bäst.Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggNej OF BJ är ingen Flipper (Dolphin) de är inte speciellt lika.
De första Dolphin var tänkta att imitera en betesfisk som står med huvudet och betar mot botten och skulle sedan dras uppåt. Numer finns det Jerkversioner tack vare PA.
Du precis som jag som gillar Bomber borde tycka det är konstigt att de gör en kopia.
Skulle som sagt vilja veta hurmkt Pradco vet, den finns iaf bara i Svedala.
Lackas den på Pradco? Luktar Wigglerkopia lång väg och du behöver inte skydda eländet.
För mig får de göra hur mkt kopior som helst men det är tragiskt när det finns så många andra bra beten att vidarutvckla i plast för massproduktion. En del med Zonker, MB79 eller någon annan hade både varit snyggare samt säkerligen bättre ur försäljningsynpunkt.
Tror inte de lackas av Pradco samt varför sitter det Mustad på dem???
Ett Wigglerbete är vad det är oavsett fabrik.
Se skillnaden.
Jag tror att mina båda vänner och branschkollegor Jean Case och Barry D. Stegall hos 1970-talets Bomber Bait Company i Texas skulle bli en aning irriterade och att deras yrkesstolthet skulle få en knäck om de såg det du ser. Inte för en tiondels sekund tror jag att Bomber Bait står för den senaste jerkbaitskapelsen. Troligtvis har den tillkommit efter påtryckningar från Wiggler AB i Stora Höga. Vem som är "innovatören" och vem som tillverkar och målar "innovationen" det kan du fråga Hans-Jörgen Lindholm eller Leif Lindholm hos Wiggler om. Wiggler är distributör i Sverige för Mustad och Rapala äger VMC....
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Lämna en kommentar:
-
Nej OF BJ är ingen Flipper (Dolphin) de är inte speciellt lika.
De första Dolphin var tänkta att imitera en betesfisk som står med huvudet och betar mot botten och skulle sedan dras uppåt. Numer finns det Jerkversioner tack vare PA.
Du precis som jag som gillar Bomber borde tycka det är konstigt att de gör en kopia.
Skulle som sagt vilja veta hurmkt Pradco vet, den finns iaf bara i Svedala.
Lackas den på Pradco? Luktar Wigglerkopia lång väg och du behöver inte skydda eländet.
För mig får de göra hur mkt kopior som helst men det är tragiskt när det finns så många andra bra beten att vidarutvckla i plast för massproduktion. En del med Zonker, MB79 eller någon annan hade både varit snyggare samt säkerligen bättre ur försäljningsynpunkt.
Tror inte de lackas av Pradco samt varför sitter det Mustad på dem???
Ett Wigglerbete är vad det är oavsett fabrik.
Se skillnaden.
Lämna en kommentar:
-
Jonas; Du vet lika bra som jag att Buster Jerk är en kopia av ACE Flipper, men det kan också vara något jerkbete från Holland som är föregångare till både Buster Jerk och ACE Flipper. Vem vet? Egentligen har det ingen betydelse. Hade inte Torbjörn "Buster" Odén (f.d. Jensen) fått vara med Stefan "Trumman" Trumstedt och fiska 15-kilos Gäddor nere i reservatet Eriksberg och varit huvudrollsinnehavare i gäddfiskefilmen "Gäddfeber" hade nog inte Buster Jerk fått den enorma försäljningsframgång som betet klart och tydligt haft...Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggOF BJ är ingen koipia på en en Flipper de är inte ens lite lika ! Jag har redan en gång berättat för dig hur det var. Slå huvudet i väggen 10 gånger så kommer du kanske på det.
Nothing is for ever!
Old Firehand
Lämna en kommentar:
-
Hej Yankee Boy; Jag har mina ACE Flipper hängandes på insidan i min kylbox och fick dem av Gordon Griffith som varuprover på en EFTTEX-mässa i Amsterdam för 10-12 år sedan. Några Gäddbett är det allt på mina ACE Flipper, men du tror säkert att jag själv hackat på dem med en kniv.... Gädda tror du väl aldrig att jag lyckats fånga någon...Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggOF har uppenbart aldrig fiskat med en flipper.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Lämna en kommentar:
-
Vad tycker du om den här då Gösjonas?Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggAremyr lär dig historien!!! Jag tror har att mer koll än dig!! Trumman fick sina första jerkpass med mig! Buster är min svåger och jag fiskade med BJ långt innan de fanns på marknaden, Att ni gör en pinsam kopia är ett skämt. Så lågt när det finns så mkr bra beten. Om du inte tror mig slå en signal till CWC,
Sen kom inte och snacka om en Flipper!!! Om du kunnat något hade du vetat att Flipper i början snarare är tänkt som en jigg än jerk( ring gärna PA och fråga) Ljug inte om en kopia det kommer bara slå tillbaka!
Herky Jerky är det största skämtet på riktigt länge!!!!
Och jag tror det kommer bli flopp, framförallt när man ljuger!!!!!!!!
Lämna en kommentar:
-
Hej Jonas; Se det som ett försök att få vara med på tåget...även om det blev längst bak i sista vagnen! Mina egna LEF-färger från anno dazumal på Bomber och Swim Whizz LEF1 - LEF16 har Wiggler AB nu döpt om till WIGG1 - WIGG16..Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggOF detta är iaf ingen "Bomber" oavsett att Pradco tillverkar! Det är en Wiggeler kopia av BJ.
Nothing is for ever!
Old Firehand
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
276 581 visningar