Bomber Herky Jerky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber Herky Jerky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• pasi75
    replied
    Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
    Nån som har mer info. om detta? Är klassiska betestillverkaren Bomber på väg med en ny jerkbait?

...D...
    8.2 113cm i novemer . Klart gäddan inte hade koll på läget

Lämna en kommentar:

• DavidL
    replied
    Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
    En kvalitets BJ är väl inte fel! Men Fladens Melvin vågar ingen göra en kopia av
    Som ær ett førsøk till kopia på Salmo Slider..

Lämna en kommentar:

• DavidL
    replied
    Gillar i høgsta grad jerk! Men det hær betet uppfattas bara som en billigt sætt att få del av en marknad. Business as usuall.. Har inget med mina, eller någon annans chanser att kunna uppleva ett bra fiske. Finns redan BJ, som den ær en exakt kopia på.. Hade den kommit från ngn annan firma som ær væl inkørd på kopiering. Fladen, fairpoint, svendsen.. Hade jag inte blivit førvånad, men att Bomber kommer med något sådant hær?? Stæller man sig i samma kategori som de som har kopierat Bomber 16A mfl.. Inte ett dugg bættre sjælva! Och det blir ænnu fånigare nær du lite kæckt skall spela "go gubbe" och hævda att ju det fångar fisk, det som ær huvudsaken..
    Tror och hoppas att det blir en superflopp, drænerar intresset.. Nej kom med något nytt, revolutionerande, som ger de som køper det en "edge". Något man kan førvænta sig av Bomber?

Lämna en kommentar:

• Gös Jonas
    replied
    Aremyr lär dig historien!!! Jag tror har att mer koll än dig!! Trumman fick sina första jerkpass med mig! Buster är min svåger och jag fiskade med BJ långt innan de fanns på marknaden, Att ni gör en pinsam kopia är ett skämt. Så lågt när det finns så mkr bra beten. Om du inte tror mig slå en signal till CWC,
    Sen kom inte och snacka om en Flipper!!! Om du kunnat något hade du vetat att Flipper i början snarare är tänkt som en jigg än jerk( ring gärna PA och fråga) Ljug inte om en kopia det kommer bara slå tillbaka!

Herky Jerky är det största skämtet på riktigt länge!!!!
    Och jag tror det kommer bli flopp, framförallt när man ljuger!!!!!!!!
    Senast ändrad av Gös Jonas; 2009-03-24, 22:52.

Lämna en kommentar:

• Jenk
    replied
    Banjos hittar du S. om GBG Jobbigt att inte ha alla bokstaver. Jag ar bara sa javla trott pa alla kopior. Uppenbarligen har en busterjerk blivit sand till fabriken for att kopieras. Bomber hade kunnat gora ett coolt eget jerkbete med coola egna farger. Fargerna pa detta jerkbete ar ju ett skamt om man jamfor med vanliga bomber wobblers. Jag kommer aldrig kopa en kopia. Kopior dodar ju kreativiten

Aremyr, klart den fangar fisk men den kommer inte bli ngn succe. Satsa pa ngt nytt istallet.

Lämna en kommentar:

• Wreckbender
    replied
    Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
    Aremyr,
    Gos Jonas behover knappast fraga Buster eller Trumman hur bustern kom till. Han och buster ager bat tillsammans. Dessutom ar busters GJ's dotters morbror. Sa han vet nog storyn bakom den. Eller rattare sagt han var riktigt inblandad i framtagandet av bustern.
    Paddle faster, I hear banjos

Lämna en kommentar:

• Jenk
    replied
    Aremyr,
    Gos Jonas behover knappast fraga Buster eller Trumman hur bustern kom till. Han och buster ager bat tillsammans. Dessutom ar busters GJ's dotters morbror. Sa han vet nog storyn bakom den. Eller rattare sagt han var riktigt inblandad i framtagandet av bustern.

Lämna en kommentar:

• Wreckbender
    replied
    En kvalitets BJ är väl inte fel! Men Fladens Melvin vågar ingen göra en kopia av

Lämna en kommentar:

• Aremyr
    replied
    Beten finns det gott om, vad skall man annars lägga pengarna på, ok kör gammal tvåtaktare så jag behöver lite pengar till bensin också

Däremot gillar jag att betet e lite tåligare då mina vänner och gäster ibland har tendenser att sikta lite långt vid stränder, berg grynnor

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Aremyr Visa inlägg
    DavidL> Om det är så tråkigt och ointressant, varför bryr du dig ? Vissa gillar jerk, vissa gillar att glo på ett flöte i 10 timmar. Bomber=kvalitet och det tycker jag med min ringa erfarenhet att detta betet har. Men vad vet jag, har inte skrivit massa artiklar och gjort filmer.

Gös Jonas> Ett skämt, Bra krok, tålig kropp, starka öglor och attraktiva färger. Räcker för mig.... Sen vet jag inte om Buster känns som ett orginal, fråga Trumman och Buster vart iden kom ifrån....

Är en kul prick som kör högervevat, gillar prisvärda beten, är imponerad av alla träsnidare men har inte de prioriteringarna att mina beten måste kosta 350.- för att fånga fisk. Måste inte vara revoltionerande för att vara ett bättre alternativ. Har väl ett 80 tal bustrar i boxen mer eller mindre slitna. Inget jag tänker hiva iväg för att detta betet kommit ut men jag tänker definitivt att utnyttja Herky Jerky som ett vardagsbete med alla spännande färger som kommer att komma ut. Togs ytterligare en på 8,2 i min båt på en färg jag ratat och skrattat åt men en butik i Gävle insisterat på skulle finnas, kallas för TOR på Bomberspråk. Den behövde 5 sekunder i vattnet och det är väl ett skapligt betyg.....

Inte här för att snacka skit om någon något eller på annat sätt reta upp folk. Är ingen besserwisser eller världsmästare heller, det finns ju redan gott om dom på detta forumet. Må gott och skitfiske på er
    Ingen har sagt nåt om att betet inte fångar fisk eller har dåliga krokar eller att beten måste kosta 350 kr för att fånga fisk... Däremot är det lite sent att komma med ett "nytt" bete men som redan finns, av andra tillverkare?

Jaja, fisk fångar det ju och det är ju huvudsaken!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
276 372 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13