Bomber Herky Jerky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber Herky Jerky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag undrar bara om den herky jerky som liknar busters färg orangebelly perch har en ornage mage eller bara grön, jag ska köpa en herky jerky o göra en recension iallafall

Kommentera

Såg att en del av diskussionen i tråden handlar om att det inte är Ownerkrokar på BJ.
      Mina två nyaste BJ hade owner-märke på paketet, så nu har dom bytt till dom.

Kommentera

Varför klagar ingen på I-FISH The duke? Är det bara för att Buster har tagit fram den månne?
        Min blogg

Kommentera

Finns bara ett sätt att bli nöjd, tillverka sina egna
          www.stampelures.se

Kommentera

Någon som fått nått på nån Herky änn då? jag har själv 2 men har dock inte fått nått på dessa

Kommentera

Fick ett gratis exemplar för att testa. Tycker inte att den tillför någonting, går som en buster, låter som ett tivoli !!

Har testat den under 2 fiskepass och fått en del gädda, men som sagt modellen tillförde inget nytt.

Kan dock tänka mig att köpa något ex om det är någon speciell färg som sticker ut. Bomber har ju en hel del schyssta färger på övriga beten.

Kommentera

min åsikt: Herky Jerky är fruktansvärt lik bustern,,inget snack,, skiljer dock lite i längd som i sin tur (ihop med viktningen) ger en något annan gång i betet. dom ex som är målade i bombers "egna" färger tycker jag bra om men det blir lite pinsamt när man rent av kopierar färgerna från div bj....

sen tycker JAG att herkyn håller avsevärt mycket bättre,, vet inte hur många bj som spruckit mm för mig... men jag håller med om att man borde kanske gjort en lite mer unik form på betet,, det är för likt bustern

Kommentera

ÄR du full eller skojjar du bara??

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                  Varför klagar ingen på I-FISH The duke? Är det bara för att Buster har tagit fram den månne?

Kommentera

Vad ar det du inte forstar? du har gjort ett bete som paminner om din egen design. Sa gor man bara inte Sett samma sak med mb79, hans nyare jerks paminner om aldre designer. Forjavligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
                      Bara en sån detalj som att Bombers Herky Jerky har Mustad-krokar gör att jag hellre köper en sån än en Buster Jerk! Byter alltid ut Buster Jerks kassa originalkrokar mot Ownerkrokar...det slipper man ju på en Herky Jerky då Mustadkrokar är riktigt bra! Är priset på de båda betena lika så har man ju faktiskt tjänat på att köpa Bombers version som är fikeduglig redan från start
                      Hej Peder Eriksson; Jag har fiskat med Buster Jerk några år nu! Buster Jerk är bra på att fånga Gädda, speciellt i färgerna, Abborre, Papegoja och Skitmört, och riktigt bra för den som någorlunda kan hantera ett jerkspö, men krokupphängning och finish hos en Buster Jerk lämnar en hel del att önska. Alla tre öglorna; fram, bak och under buken viker sig lätt, eftersom de är så tunna. Efter ett tiotal Gäddor på en Buster Jerk ser den ut att ha fångat flera hundra Gäddor av repor, skrapmärken från Gäddtänder och lossnad färg att döma. Några av mina Buster Jerk läckte också redan efter första Gäddfisketuren. Jag har fixat till detta med Karlsson klister och nagellack. Vid kroköglorna hos Buster Jerk kan det läcka in vatten, men det kan lätt avhjälpas om man ser hålen mellan trådarna där öglorna är fästa och hinner lacka igen hålen ordentligt innan det kommer in vatten den vägen.

Jag har även fångat ett antal godkända Gäddor på Bomber Jerk "Herky Jerky" nu i sommar. Herky Jerk går fint i vattnet och är otroligt lättfiskade. Om Bombers kvalitet på Herky Jerk i jämförelse med Buster Jerk och flera andra jerkbeten av plast på den svenska sportfiskemarknaden vågar jag påstå att plasten i Bombers Herky Jerk är otroligt stark och kvaliten på de rostfria krokupphängningsöglorna är helt "outstanding". Bomber Herky Jerks öglor är mycket kraftigare och viker sig inte som på flera av de andra jerkbetena av plast. Givetvis kan vassa Gäddtänder hos stora Gäddor repa och skrapa lite i lacken på Bombers Herky Jerk också, men personligen tror jag att Bombers Herky Jerk inom kort framtid kommer att visa sig vara Nr1 bland svenska och andra skandinaviska jerkbaitfiskare..
                      Go for the Monster Pikes!
                      Old Firehand
                      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 076 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13