Bomber Herky Jerky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber Herky Jerky

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

så ni menar att jag borde byta mina owners på min bigbandit?
    Trodde owners var bra krokar :/
    Tack
    /Victor

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
      Uberola:

Kul att du skrattar och är glad ... De krokar som sitter original på Buster Jerk suger fett enligt mig. Har gått av flera gånger när jag krokat av (och även drillat) gäddor...detta har aldrig hänt sedan jag börjat byta till Owner, som jag tvärtom tycker håller riktigt länge. Mustad är också riktigt bra men den grova spetsen gör att det krävs mer kraft att kroka gäddorna ordentligt anser jag men det är fortfarande en krok med kvalitét. Förresten, om Vmc är bättre än Owner, varför skryter CWC om att det sitter Owner på deras Big Bandit men inte att det sitter Vmc på deras Buster Jerk? Har hört från många gäddfiskare (bl.a. Trumman och Buster som marknadsför Buster Jerk) att dom byter ut Vmc mot t.ex. Owner eller Mustad...men aldrig hört någon som byter ut en originalkrok bestående av Owner eller Mustad till en Vmc...men än har ju inte öronen trillat av

De Vmc-krokar som sitter på Buster Jerk tycker jag rostar direkt, går av lätt då de är för spröda i materialet och är enligt mig som sagt odugliga. Så mig har du inte lyckats omvända, men man ska ju köra med det man själv tror på!

Gös Jonas:

Senast i höstas tappade jag en riktigt fin gädda tack vare att en vmc-krok gick av precis när jag skulle landa den. Lite större gäddor kan göra riktigt hårda slag med skallen när man har dom på relativt kort lina. Detta hade aldrig hänt om jag hållt mig till min krokfetichism och bytt ut kroken direkt mot en Owner eller liknande! Så i detta fallet hade jag faktiskt fått åtminstone en fisk mer (och en riktigt fin dessutom) om jag bytt ut krokarna!!

Så fortfarande skulle jag välja Herky Jerky med Mustadkrok, framför en Buster Jerk med Vmckrok, om priset var detsamma!!

Men alla har vi olika erfarenheter och man ska hålla sig till det man själv tror på

Skitfiske på er båda två
      Hej Peder; En del av förklaringen kan vara att CWC marknadsför och är agent för Owner här i Sverige.

Smaken är som baken! Själv tycker jag bra om kemvässade VMC ConeCut PS7650 Permasteel för saltvattensfiske och BZ7650 Bronze för insjöfiske. Eagle Claw, Gamakatsu och vissa Mustad gillar jag också.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ursprungligen postat av Madvic Visa inlägg
        så ni menar att jag borde byta mina owners på min bigbandit?
        Trodde owners var bra krokar :/
        Tack
        /Victor
        Med tanke på hur många stora gæddor som fångas på Big Bandit med ownerkrokar ær det svårt att tænka sig att kombinationen ær mindre bra..
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Peder tror det bara handlade om otur och Buster bytte aldrig ut VMC fordom när han körde med dem.
          Själv har jag märkt att jag gillar alla krokar bara de är vassa och inte för klena. Men mina mothugg behövs knappt ens skärpa jag kan klippa av spetsarna
          Kör du med din Wiggler Husky Jerky men jag tycker bara de är patetiska som inte kan komma på något bättre.

Kommentera

Ja, när det gäller valet av design hade ju inte lite fantasi skadat...val av krok tror jag är så individuellt så det blir nog tråkigt att fortsätta diskutera, handlar nog väldigt mycket om de erfarenheter man har

Kommentera

Köpte denna för 150kr idag i färgen Rune, ser riktigt nice ut. Kvalitén verkar vara bra mycket bättre än buster jerk iallafall.

Kommentera

Ursprungligen postat av pancreas Visa inlägg
                Köpte denna för 150kr idag i färgen Rune, ser riktigt nice ut. Kvalitén verkar vara bra mycket bättre än buster jerk iallafall.
                Känns seriöst med en ny användare som startar med att prisa ett kritiserat bete...Kan man ana att personen ifråga jobbar på nåt av kopieringsbolagen?...

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                  Känns seriöst med en ny användare som startar med att prisa ett kritiserat bete...Kan man ana att personen ifråga jobbar på nåt av kopieringsbolagen?...
                  Jag tycker inte jag har prisat betet förutom att det verkar bättre kvalitet på den än på bustern, har varit medlem på sportfiskeforum.se väldigt länge och älskar buster jerk, ville bara säga vad jag tycker då betet är väldigt kritiserat . Som om du aldrig köpt en kopia av något och tyckt den varit bättre

Köpte Bomber för jag ville testa helt enkelt och gillar inte att man blir påhoppad på en gång för att man berättar det.

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
                    Ja, när det gäller valet av design hade ju inte lite fantasi skadat...val av krok tror jag är så individuellt så det blir nog tråkigt att fortsätta diskutera, handlar nog väldigt mycket om de erfarenheter man har
                    Även om det är lite of topic så måste jag säga att jag också föredrar Gamakatsu på mina beten. Helt klart den krok som jag haft minst incidenter med.

Tycker att jag missar mer fisk på Ownern än på andra märken, kanske beror på det tunna godset och den lilla hullingen.

Kommentera

Köper gärna om kvaliteten är bättre!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 076 visningar
                      0 gillar