Bomber Herky Jerky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber Herky Jerky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
    Nej OF BJ är ingen Flipper (Dolphin) de är inte speciellt lika.
    De första Dolphin var tänkta att imitera en betesfisk som står med huvudet och betar mot botten och skulle sedan dras uppåt. Numer finns det Jerkversioner tack vare PA.

    Du precis som jag som gillar Bomber borde tycka det är konstigt att de gör en kopia.
    Skulle som sagt vilja veta hurmkt Pradco vet, den finns iaf bara i Svedala.
    Lackas den på Pradco? Luktar Wigglerkopia lång väg och du behöver inte skydda eländet.
    För mig får de göra hur mkt kopior som helst men det är tragiskt när det finns så många andra bra beten att vidarutvckla i plast för massproduktion. En del med Zonker, MB79 eller någon annan hade både varit snyggare samt säkerligen bättre ur försäljningsynpunkt.

    Tror inte de lackas av Pradco samt varför sitter det Mustad på dem???
    Ett Wigglerbete är vad det är oavsett fabrik.

    Se skillnaden.
    Jonas; Se en gång till på dina egna bilder av ACE Flipper och Buster Jerk. Visst är de lika! De är höga och platta med urfasad underdel. Att göra kopian exakt lika originalet vore skamligt! Den stora skillnaden ligger i hur de rör sig i vattnet och på vilket sätt de långsamt sjunker eller flyter. Välj det som passar dig bäst.

    Jag tror att mina båda vänner och branschkollegor Jean Case och Barry D. Stegall hos 1970-talets Bomber Bait Company i Texas skulle bli en aning irriterade och att deras yrkesstolthet skulle få en knäck om de såg det du ser. Inte för en tiondels sekund tror jag att Bomber Bait står för den senaste jerkbaitskapelsen. Troligtvis har den tillkommit efter påtryckningar från Wiggler AB i Stora Höga. Vem som är "innovatören" och vem som tillverkar och målar "innovationen" det kan du fråga Hans-Jörgen Lindholm eller Leif Lindholm hos Wiggler om. Wiggler är distributör i Sverige för Mustad och Rapala äger VMC....
    Nothing is for ever!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

    Kommentera


    • #52
      Det är ju lite roligt att "Ålandsfärgen" kallas Ferryboat.

      Ursprungligen postat av BFT Visa inlägg
      Vad tycker du om den här då Gösjonas?
      http://www.bios.se/article.php?bn=2&br=34&bn2=98&se=s

      Kommentera


      • #53
        Hej, så här ser det väl ut i kopieordning:

        Topper-Buster Jerk-Herky Jerky
        Punnisher-Slider-Melvin
        Bull dawg-Mr Rubber-Alien Eel och tusen till
        Allt är mört som glimmar!

        Kommentera


        • #54
          Tycker det är grymt dryg att folk ska apa efter. Buster är ett kalasbete, inget snack om saken. Bra pris och fångar mkt fisk. Att sen göra bort sig totalt genom att göra en total ripp-off på ett sådant stort varumärke är ju inte ens i närheten av att skjuta sig i foten (de har nog siktat lite längre upp, i tomrummet mellan öronen). De kunde ju iaf ha bytt formen på betet. Jag menar, så svårt är det faktiskt inte att få till en bra och trevlig gång med hjälp av andra former på betet.

          Sak samma, tror bara vi sitter och föder på skaparna bakom detta bete genom att ens hålla diskutionen vid liv... Bara bojkotta och låta skiten gå i sank...

          over 'n' out
          ...mad world...


          http://www.birkan.se

          http://birkanlures.blogspot.com

          Kommentera


          • #55
            Flipper och Buster är inte lika alls! Dock skulle Topper och Buster lätt kvalificera sig för kvällstidningsavdelningen... "lika som bär"
            Bifogade filer
            www.mag.nu

            Kommentera


            • #56
              Kan inte nån göra en kopia på gamla Zalt (nej inte sure catch) istället, där har vi ett unikt bete som inte finns längre. Inte mer än rätt åt Peter när han vägrar göra de riktiga. Nu mer är Zalt bara dåliga kopior på Zalt...

              Kan inte nån som känner alla dessa kopieringmaskiner föreslå det, den kopian kan jag tänka mig att köpa.
              Gädda & Jäger
              www.gaddajager.se

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av Krumelur Visa inlägg
                Kan inte nån göra en kopia på gamla Zalt (nej inte sure catch) istället, där har vi ett unikt bete som inte finns längre. Inte mer än rätt åt Peter när han vägrar göra de riktiga. Nu mer är Zalt bara dåliga kopior på Zalt...

                Kan inte nån som känner alla dessa kopieringmaskiner föreslå det, den kopian kan jag tänka mig att köpa.

                ...jag med ,en "nostalgi edition" vore inte fel!

                Kommentera


                • #58
                  Ingen som vet något om I -Fishjerken från Bios. Har själv bara sett den på bild.
                  Är den nyskapande el bara en ytterligare kopia?
                  http://highlandpredators.blogspot.com/

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av BFT Visa inlägg
                    Ingen som vet något om I -Fishjerken från Bios. Har själv bara sett den på bild.
                    Är den nyskapande el bara en ytterligare kopia?
                    Det är väl Buster som är bäst lämpad att svara på den frågan....

                    //Stefan
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.


                    ´til things are brighter, I´m the man in black

                    Kommentera


                    • #60
                      OF ibland är du lustig ! Nej de är inte specillt lika och det tycker ingen annan heller finns många beten som är mer lika. För övrigt så skriver du ju det som jag säger angående wiggler mm.
                      BFT Det är Buster som tagit fram dem och jag har hans egengjorda orginal som han gjorde för rätt många år sedan. Visst finns det likhet men när du ser dem så är det dock en skillnad mellan dem och en BJ.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 282 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 743 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X