Ursprungligen postat av Gös Jonas
Visa inlägg

Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Ps. Idag skulle Gös-Ulla och jag varit ute på Norra Björken och pimplat Abborre, men packandet av alla Suick-order tog halva dagen...och nu börjar det bli lite sent att komma ut på sjön idag. Ds.

... De krokar som sitter original på Buster Jerk suger fett enligt mig. Har gått av flera gånger när jag krokat av (och även drillat) gäddor...detta har aldrig hänt sedan jag börjat byta till Owner, som jag tvärtom tycker håller riktigt länge. Mustad är också riktigt bra men den grova spetsen gör att det krävs mer kraft att kroka gäddorna ordentligt anser jag men det är fortfarande en krok med kvalitét. Förresten, om Vmc är bättre än Owner, varför skryter CWC om att det sitter Owner på deras Big Bandit men inte att det sitter Vmc på deras Buster Jerk? Har hört från många gäddfiskare (bl.a. Trumman och Buster som marknadsför Buster Jerk) att dom byter ut Vmc mot t.ex. Owner eller Mustad...men aldrig hört någon som byter ut en originalkrok bestående av Owner eller Mustad till en Vmc...men än har ju inte öronen trillat av
Kommentera