Skillnad på billiga och dyra fiskedrag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på billiga och dyra fiskedrag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skillnad på billiga och dyra fiskedrag?

    Hur är det,är dyra fiskedrag mycket bättre än billiga fiskedrag??
    är värt kosta på dyra skeddrag eller wobbler framför billig skeddrag och wobbler och så vidare??
    för jag var tita på fiskedrag idag och ska köpa fiskedrag av kändamärkena,då kostar några skjortor,bara för 5fiskedrag
    10fiskedrag,då kan nästan räkna med kostar runt 500kr,så går snabbt,att göra av sig pengar;-)

  • #2
    Av egna erfarenheter tycker jag att speciellt wobblers, spinnare och lite mer avancerade drag, som kräver en viss gång i vattnet är absolut värda pengarna för att få erkänt bra drag. Det har hänt att jag köpt billiga wobblers och spinnare som inte fungerar ordentligt och det blir man allt annat än glad på. Vid köp att simplare drag som jiggar och skeddrag kan jag tycka att billiga fungerar lika bra då det i detta fallet oftast är formen som är viktig.

    Kommentera


    • #3
      På billigare t.ex wobblers brykar det vara så att färgen, lacken, krokarna, öglorna o.s.v inte håller samma kvalitet som hos de dyrare. Ibland kan det även vara så att gången inte är som den ska ifall t.ex skeden är sned, för liten, fel vinklad eller så. Men man behöver ju inte köpa värstingarna för 300 kr+ för att få nåt som håller och funkar som de ska, men håller man sej till de kändare märkena, typ rapala, strike pro, savagear, bomber, zalt och massa fler så ska det nog bli bra.

      Skitfiske.


      [FONT=Impact]Blogg[/FONT]

      [FONT=Impact]Filmer[/FONT]

      [FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

      Kommentera


      • #4
        att köpa billiga spinnare är ofta samma sak som att köpa på sig skit

        Kommentera


        • #5
          Jag tycker att det absolut är skillnad mellan dyra och billiga, kanske inte bland alla men många. Som skrivet ovan så kanske det inte är så stor skillnad på jiggar och dylikt men då man kommer till wobblers och spinnare kan man verkligen köpa på sig nåt som man aldrig sedan kommer att använda. Köpte lite grejer från fishit en gång och passade på att köpa några billiga wobblers som var på rea. De kostade då kring 20kr och har fiskats en gång på grund av jättekass gång (dålig sked osv) så jag hade sparat mig pengar om jag låtit bli att köpa de billiga betena.
          A bad day of fishing is better than a good day of work.
          http://markusfiske.blogspot.com

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av blaze Visa inlägg
            Jag tycker att det absolut är skillnad mellan dyra och billiga, kanske inte bland alla men många. Som skrivet ovan så kanske det inte är så stor skillnad på jiggar och dylikt men då man kommer till wobblers och spinnare kan man verkligen köpa på sig nåt som man aldrig sedan kommer att använda. Köpte lite grejer från fishit en gång och passade på att köpa några billiga wobblers som var på rea. De kostade då kring 20kr och har fiskats en gång på grund av jättekass gång (dålig sked osv) så jag hade sparat mig pengar om jag låtit bli att köpa de billiga betena.
            Njaa, det är skillnad mellan jigg och jigg.. De dyrare har ofta mjukare gummi och därmed bättre rörelse.


            [FONT=Impact]Blogg[/FONT]

            [FONT=Impact]Filmer[/FONT]

            [FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

            Kommentera


            • #7
              jag köpte en gång i tiden när jag var 12 år ett fiske drag från Rusta för 9:90
              Wobbler som är blå påminner om en delfin haha..

              Hur som helst skiten gick skit skumt i vattnet så jag andvände den inte..
              men nu 15 år senare hitta jag draget i låderna..tänkte jag testar det igen..
              gick skit konstigt i vattnet..

              MEN HEL....te vad mycket Gäddor jag fått på väldigt kort tid..!!!
              Draget beter sig så sjukt konstigt i vattnet snurrar lägger sig på tvären mm..
              men det går inte en fiske tur utan att gäddor nappar =)

              Sett att rusta änn idag gör reklam om det i sina tidningar..men den finns aldrig just den, hittar jag på den igen kommer jag köpa väldigt många!!!

              Kommentera


              • #8
                köp wobbler för runt 100kr så är det bra kvalitet t.ex. rapala, bomber, cottoncordell, strikepro, en del storm är riktigt bra och nilsmaster
                [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

                Kommentera


                • #9
                  Det finns fler och fler leverantörer av fiskedrag numera som är riktigt bra. Köpte några härifrån som var helt ok.

                  Testade att måla själv (enklaste mönstret typ!) rätt ok..
                  Senast ändrad av SWE; 2013-05-09, 17:57.
                  >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

                  Kommentera


                  • #10
                    Köper man billiga spinnare så kan man lika gärna sätta upp linan i borrmaskinen och köra några timmar.
                    Skeddrag tycker jag dock inte spelar någon större roll, fördelen med de dyrare är ju dock att man oftast får bättre krokar som inte blir slöa och rostiga efter 30 minuter.
                    Bra krokar är ju dessutom snordyra, köpte ett 5-pack trekrok för typ 89kr..
                    -----------PB's!-----------
                    Gädda 8,7 kg
                    Harr 0,5 kg
                    Abborre 0,8 kg
                    Torsk 2,4 kg
                    Havsöring 3,5 kg
                    Näbbgädda
                    Strömming
                    Mört
                    Skrabb

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    263 003 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 483 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 794 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 148 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 343 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X