Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ut trimmad AB 5000 Vs Daiwa TD-Zillion HLC 100H

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av superfinne Visa inlägg

Kan nån rekommendera ett bra havsöringspö till dessa rullar.
    Det beror på hur mkt är du bered att betala för spöt.

Jag skulle inte tveka att köpa ett st croix avid 8,6 fot med kastvikt upp till 30 gr.

Sen det finns andra mkt bra alternativ :
    Berkley Series One 9' med kastvikt mellan 7 och 28g
    RST Impuls 9,6
    RST / LF Suncaster 8 (light)

Sök lite på forumet, om detta ämne har skrivits en hel del.
    Fiskar du från land, då är ett längre spö att föredra.

Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2009-12-31, 14:12.

Kommentera

Har provat hyfsat mycket (inte just Zillion) men Curado, Chronach, Millionarie CV-Z, Calcutta TE, B, Citica) osv...osv, samt en massa Ambor. Grymma rullar allihop men i slutändan så fiskar jag till 90% med Ambassadeurer av klassiskt snitt. Ska man kasta långt anser jag att man gynnas av en större spole som på ex Ambassadeur Rocket 5500, kanske världens mest mångsidiga rulle. Sen är väl spöt minst lika viktigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
        Har inte provat den, undrar bara hur du kan veta att en abu 'lätt' är bättre utan att ha provat en rulle?
        har du provat en UT-trimmad 5500 rulle eller???annars har du väl rätt så svårt o jämföra me nåt överhuvudtaget ju ...har väl inte sagt att den lätt är bättre jag sa bara att jag rekommenderar den ut-trimmade på grund att jag har ett antal såna själv...o dom funkar skitbra.,....

Kommentera

Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
          har du provat en UT-trimmad 5500 rulle eller???annars har du väl rätt så svårt o jämföra me nåt överhuvudtaget ju ...har väl inte sagt att den lätt är bättre jag sa bara att jag rekommenderar den ut-trimmade på grund att jag har ett antal såna själv...o dom funkar skitbra.,....
          Tror absolut att dem funkar skitbra, kanske bättre än den svindyra HLCn, tyckte du utryckte dig lite klumpigt bara, jag har ingen åsikt för jag har inte kastat med nån av de 2, gott nytt år!

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
            Tror absolut att dem funkar skitbra, kanske bättre än den svindyra HLCn, tyckte du utryckte dig lite klumpigt bara, jag har ingen åsikt för jag har inte kastat med nån av de 2, gott nytt år!
            jo d kanske jag gjorde.......gott nytt på dig oxå

Kommentera

NÄ o vill inte ha en heller...därför rekommenderar jag UT-trimmade 5000....

Vad gör ABU för rullar som ska mäta sig med Daiwa ocj Shimano i orginal utförnad??

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
                Vad gör ABU för rullar som ska mäta sig med Daiwa ocj Shimano i orginal utförnad??
                nu snackade vi väl inte om rulle i orginalutförande väl...läs dom tidigare inläggen

Kommentera

Ni finner inte en rulle som matcher 5500 UT Sea Trout Performance.

Jag har 5500C5 UT Performance, 5500C9 UT Performance Plus, 5500C9 UT Sea Trout Performance Plus samt fler 2500C10 Mag UT Plus Edition. Sea Trout kaster havsöringsbeten mycket bättre än alle andre UT trimmade rullar och alt annat jag har prövad. Har också den nye Mörrum IVCBen, Calcutta Conquest 200DC og har prövad flera av de bäste lågprofilerna från Daiwa.

Spöet til en 5500 UT Sea Trout er utan tvekan Guideline LPXe 11' 20-45g (Spöet er överklassad, 12-35 er mer riktig)

Kommentera

nu snackade vi väl inte om rulle i orginalutförande väl...läs dom tidigare inläggen

Nej så kalrt inte men du verkar inte gilla något annat i någon tråd i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
                      Ni finner inte en rulle som matcher 5500 UT Sea Trout Performance.

Jag har 5500C5 UT Performance, 5500C9 UT Performance Plus, 5500C9 UT Sea Trout Performance Plus samt fler 2500C10 Mag UT Plus Edition. Sea Trout kaster havsöringsbeten mycket bättre än alle andre UT trimmade rullar och alt annat jag har prövad. Har också den nye Mörrum IVCBen, Calcutta Conquest 200DC og har prövad flera av de bäste lågprofilerna från Daiwa.

Spöet til en 5500 UT Sea Trout er utan tvekan Guideline LPXe 11' 20-45g (Spöet er överklassad, 12-35 er mer riktig)
                      Fan det är skönt att höra att det bästa innom fiske rullar kommer ifrån sverige. Så vi kan sätta denna som sticky på första sida att >Fråga ej om några rullar Ut + ABU är det bästa som finns thats it finns inget bättre<

Inget annat företag kan göra bra rullar, abu är dom ända och för att dom andra företagen ens skall kunna få sålt sina rullar så måste dom kontackta abu garcia för att fråga om denna rulle håller standarden eller inte.

Att ens shimano/okuma har fått sålt en rulle är SJUKT konstigt.
                      (eller inte)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 903 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist